Kako lahko zmanjšate obrabo delov vašega avtomobila?

Olje, zavore, gume. Tudi sami lahko
vplivate na življenjsko dobo avtomobila.
Popravilo avtomobila pogosto stane
veliko denarja, ne glede na to, ali gre za električni, bencinski, hibridni ali
dizelski model. Dobra novica je, da se lahko izognete številnim okvaram in
posledični škodi, če upoštevate nekaj osnovnih pravil. Tukaj je nekaj GMT
nasvetov.
Redno preverjajte nivo olja
Motorno olje je bistvenega pomena za
pravilno in dobro delovanje pogonskega motorja. Naloga voznika je, da redno
preverja nivo motornega olja v motorju. Nekateri avtomobili imajo indikator za
nivo olja, spet drugi je nimajo. Lahko se zgodi, da lučka ne deluje. Ker je
servisni interval dolg, avto pa zapelje v delavnico le enkrat na leto, obstaja
možnost, da dolgo časa vozimo s premalo olja v motorju. Prav zato je treba
stalno preverjati nivo motornega olja. Nivo motornega olja preverimo, ko je
motor topel, na delavni temperaturi. Najbolje je to storiti po krajši poti.
Pakirajte na ravni podlagi, po koncu vožnje počakajte minuto ali dve, da se
olje usede, nato pa se s šipko preveri nivo olja. Na šipki mora biti olje v
območju med oznako minimum in maksimum. Naredite več meritev.
Pazite tudi na olje v menjalniku
Redna menjava olja je najboljši porok,
da bo življenjska doba menjalnika dolga, da bo prestavljanje ostajalo gladko in
da ne bo prihajalo do pretirane obrabe sestavnih delov. Ob tem pa je potrebno
opozoriti na pomen kakovostnega nadomestnega olja. Čeprav olje v menjalniku ni
izpostavljeno takšnim pritiskom in temperaturam, kot motorno olje, pa z veliko
prevoženimi kilometri vseeno pride do izgubljanja viskoznosti in zasičevanjem s
kovinskimi delci ali celo vodo. V teh primerih bo prihajalo do hujših posledic,
kot so zdrs mokre sklopke, abrazije sestavnih delov ali v najslabšem primeru do
popolne odpovedi menjalnika. Novo olje v menjalniku je največkrat rdečkasto
rožnate barve. Ko olje potemni ali postane mlečno (vdor vode), je to znak, da
je menjava nujna.
Skrb za zavore in sklopko prihrani
veliko denarja
Velja pravilo: bolj, kot je agresiven
slog vožnje, večja je obraba delov. Zelo pomembno je, da tudi pri servisiranju
zavornega sistema in zamenjavi njegovih komponent uporabljamo dele kakovostne
izdelave in enakovredne konstrukcijske izvedbe, kot so bili v prvo vgradnji, in
da ne zanemarimo pregleda ostalih komponent podvozja, ki so lahko prav tako že
izrabljene. Vzrok škripanja so lahko tudi izrabljene zavorne ploščice in diski,
poškodovana ležišča zavornih ploščic ali vodila zavorne čeljusti, ki lahko povzročajo
blokiranje in pregrevanje zavor in s tem spremembo frekvenčnih območij
resonance. Pogosto pa se zgodi tudi, da se zvoki pojavljajo zaradi prisotnosti
umazanije, rje, kamenčkov in drugih tujkov, ki lahko pridejo med zavorno
ploščico in disk ali ostale dele sistema. Tudi kakovost opravljene storitve
zamenjave delov zavornega sistema velik vpliv na pojav škripanja, zato se je
potrebno držati navodil, skrbeti za popolno čistočo in gibljivost sestavnih
delov ter podmazovanje vodil, a samo tam kjer je to potrebno po navodilih
proizvajalca. Podmazovanje nekaterih vrst vodil zavornega sistema lahko privede
prav do nasprotnega učinka, kot ga pričakujemo, saj določena vodila s svojo
togostjo skrbijo za pravilno odvajanje zavornih ploščic od zavornega diska in s
tem preprečujejo pregrevanje.
Obremenitev pnevmatik
Sami lahko s slogom vožnje vplivate tudi
na pnevmatike in amortizerje. Pnevmatike so edini stik vozila s podlago. Če
pnevmatike svoje funkcije ne opravljajo popolno, se zavorna pot poveča, oprijem
v ovinkih se zmanjša, posledice so lahko usodne. Redno preverjajte tlak v
pnevmatikah. Če je prenizek, se povečata kotalni upor in obraba. S tem se
poveča tudi poraba goriva, tudi za do 0,3 l/100 km. Premočno upogibanje
pnevmatik segreje gumo in lahko celo povzroči, da pnevmatika poči. Druga
skrajnost je prevelik tlak. Pogosto slišite namig, da bi morali preprosto
povečati tlak v pnevmatikah, da bi prihranili gorivo. Načeloma je to celo
razumljivo. Višji, kot je tlak, manjša je naležna površina pnevmatike in s tem
se zmanjša tudi poraba goriva. Vendar pa ne trpi le udobje pri vožnji (ključna
beseda: poskočnost), temveč predvsem oprijem.