B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Poznate opozorilne znake za okvaro motorja?

Poznate opozorilne znake za okvaro motorja?

Poškodbe motorja, še posebej pri starejših avtomobilih, običajno pomenijo, da se popravilo vozila ne splača več, saj so stroški večji od vrednosti vozila. To lahko preprečite, če pozorno spremljate in prepoznate opozorilne znake.

Prva stvar, ki vas bo opozorila na to, da se z motorjem avtomobila dogaja nekaj slabega, je lučka na armaturni plošči. A takrat je lahko že prepozno, saj se poškodbe in okvare začnejo preden resnejšo težavo v delovanju sporočijo vgrajeni senzorji.

Takšen primer je denimo lučka za tlak olja v motorju. Ko se prižge, je namreč prav lahko prepozno in le upamo lahko, da težava še ni povzročila prevelike škode. Prav zaradi tega je najbolje, da voznik pozorno spremlja delovanje motorja in reagira takoj, ko začuti ali zasliši kakšno spremembo. S tem lahko marsikatero napako prepozna dovolj zgodaj in s tem zmanjša možnost okvare in seveda prepreči velike stroške popravil. 

Zvoki povedo veliko

Če med vožnjo ali pa v mirovanju pri delovanju motorja zaslišite sumljive zvoke, so za to lahko zelo različni razlogi. Hrup, podoben tiktakanju denimo lahko pomeni okvaro ventilov, rožljanje opozori na izrabo verige, cepljenje jermena in možnost, da se ta zlomi pa izda trušč, podoben mletju. Ropotanje izpod pokrova motorja običajno kaže na premalo mazanja ali celo ukrivljene ventile, poškodbo ležaja na ojnici izda »utripajoč« zvok pri različnih hitrostih, pokanje iz motornega prostora pa lahko pomeni marsikaj, tudi obrabo odmične gredi, kar pelje v večjo okvaro motorja. 

Prihajajočo okvaro lahko tudi vidimo

Na težave vozilo opozarja tudi z »dimnimi signali«. Če so izpušni plini modrikasti, je za to lahko več vzrokov. Najbolj nedolžen je preveč olja, kar ni težava saj to zgori in se sprosti skozi izpuh. Po drugi strani so lahko za to tudi drugi razlogi, denimo okvarjeni batni obročki.

Tudi bel dim iz izpuha ni nujno znak okvare, še posebej v hladnih mesecih, a mora po nekaj kilometrih vožnje izginiti. Če dim vztraja, je to lahko zaradi odpovedi tesnila glave motorja, kar pomeni, da vanj vstopa voda, bel dim pa je para. Okvara tesnila lahko povzroči tudi moder dim, saj tega povzroči vdor olja v izgorevalno komoro.

Znak za alarm je rjavo-bela pena olja v odprtini za dolivanje olja, saj to pomeni počeno tesnilo glave motorja. Manj dramatičen je črn dim iz izpušnega sistema, ki so znak nepopolnega zgorevanja goriva. Vzrok so lahko slabe svečke ali težave z lambda sondo.

Seveda je prva stvar, ki jo lahko naredimo, da do takšnih reči sploh ne pride, da poskrbimo za redno servisiranje avtomobila, veliko pa lahko k dobremu delovanju pripomoremo tudi s primernim ravnanjem z avtomobilom. To med drugim pomeni, da ga hladnega ne priganjamo, predvsem pa, da smo vselej pozorni na znake, ki izdajo, da nekaj ni tako kot bi moralo biti. Tako za preventivo kot popravilo, ko nekaj gre narobe, boste najboljšo pomoč pri izbiri delov in potrošnega materiala zagotovo našli v trgovinah GMT Avtodeli.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna