B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Vlago v lučeh lahko posuši vsak, a stalno nabiranje je trši oreh

Vlago v lučeh lahko posuši vsak, a stalno nabiranje  je trši oreh

Kako resna težava je nabiranje vlage v lučeh? Velikokrat zadostuje preprost trik, ki ga lahko izvede vsak. Če pa se vlaga vztrajno nabira, so lahko posledice težje in dražje.

Podatki tehničnih  pregledov v Sloveniji kažejo, da ima okoli sedem odstotkov pregledanih vozil takšne ali drugačne težave s svetili. Eden precej pogostih vzrokov za nastanek težav je dolgotrajno učinkovanje vlage na sestavne dele žarometa oziroma svetilnih teles.

Če so žarometi ali druga svetila vozila zamegljena od znotraj, imajo vozniki to običajno za napako, kar pa ni nujno res, pravijo pri priznanem proizvajalcu svetlobnih teles Hella. V nekaterih primerih je samo posledica fizičnega pojava, ko z vlago nasičen zrak v soodvisnosti od temperature okolice od zunaj skozi hladilne reže 'potegne' v notranjost svetilnega telesa. To opazimo kot zamegljeno zunanje steklo. Ta pojav je pogostejši v hladnih mesecih in v vlažnem vremenu.

V veliki večini primerov bo vlaga izginila že, ko bomo prižgali luči in bo njihova toplota posušila zrak v notranjosti svetlobne enote. Pri modernih avtih, ki imajo tudi glavne žaromete v LED tehnologiji, je pojav zameglitve lahko trdovratnejši, ker te luči v smeri zunanjega stekla oddajajo manj toplote kot 'halogenke' ali 'ksenonke'.

Če pa je zamegljevanje tolikšno, da se na steklu oblikujejo vodne kapljice ali če se v spodnjem delu svetila celo nabira voda, gre zelo verjetno za resnejšo napako. V takšnem primeru je treba preveriti tesnilo luči, da ni poškodovano ter ga po potrebi zamenjati. Drugi obvezen ukrep pregled prezračevalnih odprtin svetila, da niso slučajno zamašene.

Če se luč sama ni sposobna posušiti, je treba to opraviti ročno. Najbolje s stisnjenim zrakom, ki pa mora biti čist. Nekateri si pomagajo tudi s sušilniki za lase, a je treba biti previden, da ne pride do pregretja materialov. Če se tudi po teh postopkih v svetilu še vedno nabira voda, je težava resnejša in običajno terja obisk pri specializiranem serviserju, morda tudi menjavo svetila.

Vlaga v notranjost velikokrat prodre tudi po kablih. Najpogosteje gre za primere, ko so kabli na spojih nepravilno ali sploh niso zaščiteni pred vlago. Ta lahko zato prek učinka kapilarnega dviga tekočin začne prodirati med ovojnico in bakreno žico. Sčasoma to privede do korozije kabla, ki ne zmore več prenašati elektrike.

Težava pri koroziji je, da je od zunaj zelo težko opazna in nanjo običajno opozori šele natančen diagnostičen postopek, na primer, ko odpove katera od svetlobnih funkcij. Korozija največkrat pusti posledice na kablih, spojih med kabli, držal žarnic …

V GMT Avtodeli trgovinah najdete vsa potrebna nadomestna svetila in njihove dele po najboljši kakovosti.

 

Foto: Freepik
Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna