B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Ko stisne zima, so te komponente prve v težavah

Ko stisne zima, so te komponente prve v težavah

Zimo imamo že nekaj časa, a še ni zares pokazala zobe. Ker se sedaj le obetajo temperature pod lediščem, je prav, da vemo kako bo to vplivalo na zdravje naših avtomobilov.

Pozimi so avtomobili izpostavljeni veliko hujšim obremenitvam kot sicer, temu primerna pa je tudi verjetnost, da se takrat pojavi okvara. A nekatere komponente  odpovedo prej kot druge, zato je dobro vedeti, na katere je treba biti še posebej pozoren. 

Pnevmatike in platišča

Zimske gume so namenjene zimskim razmeram, v čem je torej problem? Težave se pojavijo, ko je na cestišču sneg in led, kar pomeni, da je lahko površina cestišča spremenjena ali pa prikrita. Zaradi tega so možni udarci, posledice pa upognjena platišča in poškodbe pnevmatik. Ko smo že pri gumah, je prav, da v zimskem času pogosteje preverite zračni tlak v njih, saj se lahko pri nižjih temperaturi zmanjša. S tem pa gume postajajo mehkejše in nudijo manj oprijema.

Podvozje

Podobno kot za kolesa, so udarci zaradi neravnega cestišča lahko usodni tudi za podvozje oziroma obese, pa tudi za volanski mehanizem. Poškodbe preme ali vsaj spremenjena geometrija podvozja zato pozimi niso redki, pri tem pa v trenutku poškodbe niti ne prepoznamo, saj jo cestne neravnine prikrijejo. Namesto, da bi se takrat ustavili, vozilo še naprej uporabljamo in z nadaljnjo vožnjo poškodbe še povečujemo.

Karoserijski deli

Vlaga, sol zmrzovanje so popoln recept za rjavenje karoserije. Začne se z mirko poškodbami laka, ki so sprva praktično nevidne, potem pa se razvijejo v velike nadloge. Skoznje namreč do kovine prodira vlaga, ki v kombinaciji s soljo pospeši korozijo. Ker tega redno pranje vozila praviloma ne odpravi, se splača karoserijo dodatno zaščititi. Temu namenjene izdelke seveda najdete v trgovinah GMT Avtodeli, med priljubljenimi pripomočki pa je tudi nanos prozorne samolepilne folije, ki ščiti posamezne dele karoserije. 

Zaganjalnik

Žrtev mraza je lahko tudi zaganjalnik, katerega rakrane so premajhna napetost v akumulatorju ali korodirani električni kontakti, ki niso dovolj zaščiteni pred zunanjimi vplivi. Tudi zaradi tega hladnega motorja zjutraj ni pametno zaganjati več kot 12 sekund naenkrat, saj se bo v nasprotnem primeru akumulator kaj hitro izpraznil. Vsekakor bo za zaganjalnik dobro, če uporabljate kakovostno sintetično motorno olje in ne polsintetično ali celo mineralno olje, ki se v mrazu zgosti in še oteži zagon hladnega motorja.

Akumulator

Čeprav smo ga prihranili čisto za konec, je verjetno že vsakomur jasno, da je največja žrtev zime avtomobilski akumulator. Služil naj bi okoli pet let in včasih mu uspe tudi kakšno leto ali dve več, a mu zima lahko načrte prekriža že veliko prej. Takrat mora namreč akumulator v pogon spraviti hladnejši motor, to pa počne ob zmanjšani kapaciteti in s slabšimi pogoji za polnjenje – torej so kratke vožnje takrat še bolj škodljive kot sicer.

Še slabše se godi akumulatorjem, ki morajo podpirati sisteme start/stop, saj so ti že bolj obremenjeni in toliko bolj v nevarnosti za odpoved. Vsekakor priporočamo, da stanje akumulatorja preverite preden udari zimski mraz in si s tem prihranite nevšečnosti ravno v trenutku, ko jih najmanj potrebujete.
Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna