Ko stisne zima, so te komponente prve v težavah
Zimo imamo že nekaj časa, a še ni zares pokazala zobe. Ker se
sedaj le obetajo temperature pod lediščem, je prav, da vemo kako bo to vplivalo
na zdravje naših avtomobilov.
Pozimi so avtomobili izpostavljeni veliko hujšim obremenitvam kot
sicer, temu primerna pa je tudi verjetnost, da se takrat pojavi okvara. A
nekatere komponente odpovedo prej kot
druge, zato je dobro vedeti, na katere je treba biti še posebej pozoren.
Pnevmatike in platišča
Zimske gume so namenjene zimskim razmeram, v čem je torej problem?
Težave se pojavijo, ko je na cestišču sneg in led, kar pomeni, da je lahko
površina cestišča spremenjena ali pa prikrita. Zaradi tega so možni udarci,
posledice pa upognjena platišča in poškodbe pnevmatik. Ko smo že pri gumah, je
prav, da v zimskem času pogosteje preverite zračni tlak v njih, saj se lahko
pri nižjih temperaturi zmanjša. S tem pa gume postajajo mehkejše in nudijo manj
oprijema.
Podvozje
Podobno kot za kolesa, so udarci zaradi neravnega cestišča lahko
usodni tudi za podvozje oziroma obese, pa tudi za volanski mehanizem. Poškodbe
preme ali vsaj spremenjena geometrija podvozja zato pozimi niso redki, pri tem
pa v trenutku poškodbe niti ne prepoznamo, saj jo cestne neravnine prikrijejo.
Namesto, da bi se takrat ustavili, vozilo še naprej uporabljamo in z nadaljnjo
vožnjo poškodbe še povečujemo.
Karoserijski deli
Vlaga, sol zmrzovanje so popoln recept za rjavenje karoserije.
Začne se z mirko poškodbami laka, ki so sprva praktično nevidne, potem pa se
razvijejo v velike nadloge. Skoznje namreč do kovine prodira vlaga, ki v
kombinaciji s soljo pospeši korozijo. Ker tega redno pranje vozila praviloma ne
odpravi, se splača karoserijo dodatno zaščititi. Temu namenjene izdelke seveda
najdete v trgovinah GMT Avtodeli, med priljubljenimi pripomočki pa je tudi
nanos prozorne samolepilne folije, ki ščiti posamezne dele karoserije.
Zaganjalnik
Žrtev mraza je lahko tudi zaganjalnik, katerega rakrane so
premajhna napetost v akumulatorju ali korodirani električni kontakti, ki niso
dovolj zaščiteni pred zunanjimi vplivi. Tudi zaradi tega hladnega motorja
zjutraj ni pametno zaganjati več kot 12 sekund naenkrat, saj se bo v nasprotnem
primeru akumulator kaj hitro izpraznil. Vsekakor bo za zaganjalnik dobro, če
uporabljate kakovostno sintetično motorno olje in ne polsintetično ali celo
mineralno olje, ki se v mrazu zgosti in še oteži zagon hladnega motorja.
Akumulator
Čeprav smo ga prihranili čisto za konec, je verjetno že vsakomur
jasno, da je največja žrtev zime avtomobilski akumulator. Služil naj bi okoli
pet let in včasih mu uspe tudi kakšno leto ali dve več, a mu zima lahko načrte
prekriža že veliko prej. Takrat mora namreč akumulator v pogon spraviti hladnejši
motor, to pa počne ob zmanjšani kapaciteti in s slabšimi pogoji za polnjenje –
torej so kratke vožnje takrat še bolj škodljive kot sicer.
Še slabše se godi
akumulatorjem, ki morajo podpirati sisteme start/stop, saj so ti že bolj
obremenjeni in toliko bolj v nevarnosti za odpoved. Vsekakor priporočamo, da
stanje akumulatorja preverite preden udari zimski mraz in si s tem prihranite
nevšečnosti ravno v trenutku, ko jih najmanj potrebujete.