B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Na pomoč, lužica pod avtom!

Na pomoč, lužica pod avtom!

Pojavijo se lahko tudi pri novejših avtih in njihovo ignoriranje je lahko huda napaka. Nekatere pa so povsem normalne. Kako jih razločevati?

Včasih ni bilo nič nenavadnega, če je izpod avta malo kapljalo. Nekatere znamke so bile po lužicah na parkirišču in v garaži še posebej znane, pa čeprav so bila vsa tesnila in vijaki na svojem mestu. Avto je kljub temu povsem normalno deloval, le vsake toliko je bilo treba preveriti nivo tekočine in jo doliti, največkrat motorno olje ali vodo.

Pri modernih avtih, kjer je učinkovito delovanje maksimalno odvisno od pravilnih tlakov, razmerij in količin, pa je drugače. Vsako večje izgubljanje vitalnih tekočin pomeni rdeč alarm, saj nakazuje na napake v sestavnih delih, tesnilih ali tokokrogih. Do izteka pa ne prihaja samo zaradi napake na materialu ali nepravilnega servisiranja, temveč tudi kot posledica zunanjih dejavnikov. Med zelo pogoste krivce sodijo glodavci, ki lahko pregriznejo gumene dele predvsem hladilnega tokokroga. Zelo pogoste so tudi poškodbe oljnega rezervoarja ob trku z visokimi ovirami, kot so kamenje ali celo robniki. Podobno velja za puščanje zavorne tekočine, ki je lahko posledica trkov koles ob ovire.

Različni tipi madežev

Če gre dejansko za vitalne tekočine iz pogonskega sklopa, tvegamo slabše delovanje motorja, zavor, klimatskega sistema ali pranja stekel, zaradi nekaterih napak pride do pregrevanja in višje porabe, v primeru zavor tudi do nevarnega zmanjšanja njihove učinkovitosti.

Da je v avtu začelo primanjkovati določenih tekočin, naprednejši avtomobili na podlagi senzorjev sami opozorijo z opozorilnimi lučkami, lahko pa to s pogledom pod motorni pokrov preveri vsak. Pri tem se je treba ustrezno zaščititi pred nevarnostjo opeklin. Motorno olje s palico preverjamo, ko je motor stal vsaj pet minut. Nivo hladilne tekočine kot tudi tekočine za zavore pa je praviloma mogoče preveriti kar vizualno skozi delno prozorno posodo in ob pripadajočih označbah. Nekoliko težje je za laika lahko pri tekočini za pranje vetrobrana ali hladilnem sredstvu za klimatsko napravo. Običajno se je treba skloniti in vir iztekanja locirati pod avtom.

Prepoznavanje izvora tekočine pod avtom je ključno za odločitev, ali ga lahko še vedno lahko vsaj pogojno uporabljamo ali pa naj ga ne vžgemo več. Vsak pa bi moral poznati nekaj osnovnih razlik v videzu tekočin.

Motorno olje: prepoznamo ga po temni, velikokrat povsem črni barvi. Če bi ga otipali, bi bilo zelo mastno, smrdelo bi po zažganem. Če je vir olja naše vozilo, potem je nadaljevanje vožnje s premajhno količino lahko izredno škodljivo za motor.

Olje iz menjalnika, servovolana ali diferenciala: lahko je različnih barv, od zelo svetle do rumenkaste in temne. Gre za mazivno tekočino, vonj je lahko nekoliko kiselkast. Preverimo s pogledom pod avtom, ali kaplja iz predela menjalnika, črpalke za servo ali prenosa.

Hladilno sredstvo: moderne tekočine za hlajenje so lahko različnih barv, od zelenkaste do rdeče in roza. Primerjajte barvo s tisto iz hladilne posode.

Gorivo: bencin in dizel imata značilna zelo intenzivna vonja. Običajno bencin hitro izhlapi in za seboj pušča samo značilne mavričaste madeže. Puščanje goriva kaže na težave pri napeljavi za gorivo ali celo rezervoarju.

Prozorni madež: lahko gre za različne tekočine. Zavorna je na primer brezbarvna in ni mastna, a ima za razliko od vode vonj ter ustvarja negativen občutek ob stiku s kožo. Poskusite jo primerjati s tekočino v rezervoarju za zavore.

Druga možnost pa je, da gre v resnici samo za navadno vodo, ki je posledica rednega in avtomatskega izmeta kondenza iz klimatske naprave med uporabo. Še posebej poleti so takšne neškodljive lužice pod delujočimi vozili povsem normalen in tudi najbolj pogost pojav od vseh naštetih.

Ne glede na to, za katero ključno tekočino gre, praktično ni takšne, ki je ne bi lahko nadomestili z obiskom v vaši najbližji GMT Avtodeli trgovini.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna