Ne pozabite na to pomembno tekočino!

Povprečna starost avtomobilov v Sloveniji je dobrih
deset let, kar pomeni, da bi morali pri večini vsaj enkrat že zamenjati
hladilno tekočino. Priporočena je namreč menjava na največ šest let.
Pri vzdrževanju avtomobila smo pozorni na marsikaj, a
marsikdo na menjavo hladilne tekočine še pomisli ne. To je lahko velikanska
napaka, saj ima tekočina kar nekaj pomembnih nalog. Med drugim prenaša toploto
od motorja do hladilnika ter do grelnika kabine, s tem pa skrbi za uravnavanje
pravilne delovne temperature pogonskega sklopa vozila. Njena naloga je tudi, da
prepreči svojo zamrznitev in korozijo delov, ki so vključeni v vodno hlajenje.
Za pravilno delovanje je ključna sestava, ki je destilirana
voda in razni aditivi za zaščito delov motorja pred korozijo in elektrolizo. Sčasoma
omenjeni aditivi začnejo izgubljati ključne lastnosti in prenehajo opravljati
svoje delo. Najbolj občutljivi pa so na preseženo normalno delovno temperaturo,
puščanje kompresije in na stik z zrakom. Ne le, da sčasoma notranjosti motorja
ne ščiti pred korozijo, ampak jo zaradi spremembe sestave začne celo
pospeševati.
Predpisani interval menjave hladilne tekočine ni enak
za vse letnike in tipe vozil, ampak je to treba preveriti, saj le tako
zagotovimo, da bo dosežen pravi učinek. Danes poznamo pet tipov tekočine na
trgu: G11, G12, G12+, G12++ in G13). Največ avtomobilov na cestah danes
uporablja tip G13, ki je predviden za vozila od letnika 2008 dalje, menjaval pa
naj bi se na štiri do šest let oziroma vsakih 150.000 do 250.000 prevoženih
kilometrov. Vsak izmed ostalih tekočin je namenjen vozilom iz določenega
obdobja, saj lahko tudi »boljša« ali novejša tekočina starejšim motorjem zaradi
sestave in materialov motorja celo škoduje. Če ste v dvomih glede izbire prave
za svoje vozilo, se posvetujte pri strokovnjakih v eni izmed številnih trgovin
GMT Avtodeli po celi Sloveniji. Z veseljem vam bodo pomagali!
Ko boste imeli pravo tekočino, bodite pozorni tudi na
to s čim jo mešate. Koncentrat hladilne tekočine vedno redčite z destilirano
ali deionizirano vodo do največ polovičnega deleža vode. Tako boste dosegli
raven zaščite proti zmrzali nekje okoli -35 stopinj Celzija. Nikakor pa ne
uporabite običajne vode iz pipe, katere vrednost pH ni ustrezna, pa še veliko
drugih primesi ima. Te pa negativno vplivajo na korozijsko zaščito hladilnega
sistema. Predvsem se je mešanju hladilnih tekočin pametno izogniti, če niste zagotovo
prepričani ali imate primerno za vaš tip avta. Ravno zato je brez dobrega
poznavanja najbolje poiskati strokovno pomoč in se izogniti nakupu hladilnih
tekočin v nespecializiranih prodajalnah.