B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Kaj se zgodi, če zmanjka tekočine AdBlue?

Kaj se zgodi, če zmanjka tekočine AdBlue?

AdBlue je dodatek, ki pri dizelskih motorjih skrbi za čiščenje izpuha strupenih dušikovih izpustov NOx. Je del selektivnega redukcijskega katalizatorja (SCR), brez te tekočine pa sistem čiščenja ne deluje.

V preteklosti so AdBlue dolivali v namenske rezervoarje le ob obisku rednih servisov, saj je bila poraba relativno majhna. In tudi, ko je sredstva zmanjkalo, je marsikateri motor brez pritoževanja delal naprej. Povprečen dizelski avto srednjega razreda glede na opozorila iz uporabniških priročnikov porabi med 1,5 do 2 litra tekočine na 1.000 kilometrov, kar je med 3 in 5 odstotki dizelskega goriva.

Pred izbruhom afere Dieselgate in obdobjem zaostrenih standardov je bila poraba precej nižja, le okoli 1 do 2 odstotka. Ker je povprečen rezervoar za AdBlue velik med 15 in 20 litri, to pomeni, da je lahko potrebno dotakati tekočino večkrat letno in to tudi izven servisnih intervalov. Druga sprememba je, da moderni motorji ne dovolijo več vožnje brez AdBlue. Zato na zaslonu merilnikov opozarjajo voznika na nizek nivo, ko pa se rezervoar do konca izprazni, elektronika ne dovoli več vnovičnega vžiga motorja. Lahko torej ostanete parkirani in takrat vas reši le klic servisne službe, sprehod do bencinske črpalke oz. specializirane trgovine. Morda še najbolj elegantna možnost pa je, da imate v prtljažniku svojega novega avta vedno s seboj manjšo rezervno količino tekočine. AdBlue sicer ni vnetljiv in ni bistveno nevaren za zdravje. A pozor! AdBlue ima omejen rok uporabe, v optimalnih pogojih je lahko skladiščen do največ 18 mesecev.

Že kmalu pa se utegne pokazati še ena težav v povezavi z AdBlue. Da ga bo začelo primanjkovati. Največji proizvajalec AdBlue v Evropi ne sprejema naročil novih kupcev, drugi največji je zmanjšal svojo proizvodnjo, tretji pa jo je celo popolnoma ustavil. To je povsem nov in resen problem za lastnike novejših dizelskih avtomobilov, pa tudi avtobusov in tovornjakov. Pomanjkanja tekočine AdBlue naj bi bilo po vsej Evropi. Njegovo proizvodnjo že omejuje največji evropski proizvajalec tekočine AdBlue v Evropi Duslo Šaľa, pišejo slovaški mediji. Drugi največji proizvajalec v Nemčiji je začel zmanjševati proizvodnjo AdBlue, tretji največji na Poljskem pa je celo ustavil proizvodnjo.

AdBlue začenja zmanjkovati na račun visokih cen zemeljskega plina. Njegova neodvisna proizvodnja ni ekonomsko vzdržna in je zato del proizvodnje drugih izdelkov. Proizvodnja v Duslah je povezana s proizvodnjo nekaterih gnojil, ki jih je podjetje zaradi že omenjenih visokih cen zemeljskega plina znatno zmanjšalo. Slovaška tovarna za zdaj še izpolnjuje pogodbene obveznosti do strank, trenutno pa zavračajo naročila novih strank. Podjetje je omejilo proizvodnjo na tehnološki minimum. Slovaški mediji še pipejo, da je možna tudi popolna prekinitev proizvodnje, dokler cene ne bodo bolj ugodne.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna