Skoči na vsebino

Avtodeli

DELI AVTA

Avtodeli in avto oprema podjetja GMT. V avto trgovini GMT d.o.o. se ukvarjamo s prodajo avto delov originalne kakovosti in drugih avto delov ter dodatne opreme za motorna vozila. V naši trgovini z avto deli najdete tudi širok izbor različnih olj (motorno olje, menjalniško olje, hidravlično olje, zavorno olje, mazalna mast itd.). Vsi avto deli originalne kakovosti so od priznanih proizvajalcev, ki svoje izdelke vgrajujejo kot prvo vgradnjo v vozila npr. amortizerji Bilstein;Monroe;Sachs izpušni sistem Walker; vodne črpalke Airtex; zavorni koluti Ate; InterCar; Zimmermann; Blue Print; zavorne ploščice Ate; Ferodo; Blue Print; vzmeti Kilen;Lesjofors; hladilniki in grelci kabine Nissens;Van Wezel; svečke Champion, NGK; filtri Mahle; Purflux; Champion; avtoelektrika, elektronika Hella, Bosch; jermeni Gates; Hutchinson; ležaji Ruville;Moog; itd. 
Na voljo so vam seveda tudi vsi drugi avtodeli drugih proizvajalcev kot tudi originalni avto deli proizvajalcev vozil: BMW, Citroen, Renault, VW, Mercedes Benz, Volvo, Audi, Škoda, Mazda, Honda, Peugeot, Mitsubishi, Ford, Toyota, Opel, Suzuki, Seat, Hyundai, Nissan idr.

Motorni deli

Vžigalne svečke se uporabljajo izključno pri motorjih z notranjim zgorevanjem (bencinski motorji). Njihova naloga je zagotoviti, da se v zgorevalni komori vžge zmes zraka in goriva, ki potem po doseženi napetosti med maso in osrednjo elektrodo da iskro-električni tok, ki traja približno 2 ms. S tem zanesljivo pride do vžiga zmesi tudi pri različnih mešalnih razmerjih. Potrebna električna energija se preko vžigalne tuljave prenese na vžigalni kabel. 

Ta avtodel ne smemo zamenjati z žarilnimi svečkami, ki so nameščene le v dizelskih motorjih.

Žarilne svečke so nameščene v dizelskih motorjih in njihova naloga je, da ogrejejo zgorevalno komoro, zato da se pri vžigu motorja zmes zrak-gorivo lažje vžge. Ta rezervni del ne smemo zamenjati z vžigalnimi svečkami, ki so nameščene le v bencinskih motorjih. 
 
Kdaj je treba zamenjati žarilne svečke? Ko opazimo podaljšan čas vžiga ali povečane dimne emisije pri hladnem zagonu. Če svečke niso več funkcionalne, jih je potrebno hitro zamenjati, saj je sicer po nepotrebnem obremenjen zaganjač. V naši trgovini na voljo žarilne svečke različnih modelov in blagovnih znamk.

Bati morajo med svojim gibanjem tesniti zgorevalni prostor proti ročičnemu ohišju, prenašati tlak plinov, silo zaradi tlaka pa prenesti na ročično gred. Batni obročki morajo biti elastični in se pri montaži na bat ne smejo trajno deformirati. Z batnim sornikom sta povezana bat in ojnica. Ojnica povezuje bat z ročično gredjo, prenaša batne sile na ročično gred in ustvarja vrtilni moment na ročični gredi. Ojnica mora imeti veliko mehansko trdnost, vendar majhno maso tako, da so masne sile čim manjše. Ležaji so opora in vodijo ročične gredi.

Ročična gred pretvarja premočrtno gibanje batov v vrtenje, pretvarja ojnične sile v vrtilni moment, prenaša večji del vrtilnega momenta na vztrajnik in sklopko, z manjšim delom poganja krmilni mehanizem, oljno črpalko, razdelilnik vžiga, črpalko goriva in hlajenjen motorja ter generator.
Vztrajnik lahko energijo sprejema in spet oddaja. Med delovanjem motorja vztrajnik s svojo energijo premaguje »mrtve lege« in nedelovne gibe. Na vztrajnik je nameščena tudi sklopka, ki prenaša vrtilni moment motorja na menjalnik. Za zadušitev nihanja so motorji opremljeni na obeh straneh ročične gredi in izravnalnimi gredmi, na katerih so razporejene določene uteži.
Valj skupaj z batom oblikuje zgorevalni prostor motorja, vzdržati mora visok zgorevalni tlak, hitro oddajati sprejeto toploto hladilnemu sredstvu in natančno voditi bat. Glava motorja je zgornji del zgorevalnega prostora. Z vijaki je pritrjena na ohišje motorja in zatesnjena s tesnilom. V glavi motorja so nameščene vžigalne svečke in deli krmilja motorja npr. ventili in odmična gred. Glava motorja mora prenesti zgorevalni tlak in je močno toplotno obremenjena, zato jo je potrebno dobro hladiti.
Pokrov odmične gredi motorja – pokriva odmično gred. Ventili skrbijo za polnjenje svežih plinov od začetka do konca sesalnega tlaka ter krmilijo iztekanje izpušnih plinov od začetka do konca takta. Odmična gred mora ob pravem trenutku in pravem zaporedju posredovati odpiranje ventilov in omogočiti njihovo zapiranje z ventilnimi vzmetmi. Turbo polnilnik za izpušne pline izkorišča energijo izpušnih plinov za dovajanje svežih plinov v valj motorja.

Sistem za dovod goriva skrbi za dovajanje goriva v vplinjač oz. za sistem vbrizga goriva z zadostno količino goriva pri vseh pogojih delovanja motorja. Črpalka goriva je po svojem delovanju lahko mehanska, električna ali pnevmatska.
 
Vplinjač je pri bencinskih motorjih naprava za pripravo delovne zmesi.

Tesnila motorja morajo plinasto zatesniti zgorevalni prostor in preprečiti iztekanje hladilne tekočine in olja iz oljnih kanalov. Avtodeli tesnila motorja so relativno poceni, lahko pa bistveno vplivajo na stanje vašega motorja v avtomobilu.

 

Naloga hlajenja motorja je odvajati odvečno toploto, ki zaradi zgorevalnega procesa prehaja na dele motorja (bat, valj, glava motorja, turbopolnilnik,) in v mazalno olje v okoliški zrak. Hladilnik vode je sestavni del hladilnega sistema in skupaj z ventilatorjem zagotavlja, da se zmanjša temperatura hladilne tekočine, ki jo motor segreje.
 
Vodna črpalka je nameščena na blok motorja in ima nalogo, da uravnava njegovo temperaturo. Je del hladilnega sistema, ki je prav tako sestavljen iz ventilatorja in termostata. V večini vozil vodne črpalke poganja zobati jermen. Ta potem hladilno tekočino potiska v motor.
 
Izravnalna posoda je s hladilno vodo napolnjena samo do polovice, tako da se segreta tekočina lahko še razteza.
 
Termostat je ventil, ki je vključen v hladilni sistem motornega vozila. Odpiranje in zapiranje ventila je odvisno od temperature hladilne tekočine.

Karoserija

Karoserija so večinoma vidni avtodeli vozila (vrata, pokrov motorja, odbijač, ogledalo, blatnik, vezna pločevina, stebri, zavesice, nosilci itd.), ki so po navadi izdelani iz pločevine ali v zadnjem času iz aluminija v nekaterih primerih pa iz plastike.
Karoserija vozila služi kot zaščita potnikov in prtljage pred zunanjimi vplivi. 
V našem prodajnem programu imamo kvalitetne karoserijske avtodele proizvajalcev TYC, Van Wezel in Rhibo. Dobavimo tudi vse originalne karoserijske avtodele po vašem naročilu.

Pnevmatike

Letne pnevmatike

Letne pnevmatike so optimizirane za mile vremenske razmere. V številnih regijah se lahko uporabljajo čez vse leto, vendar pa se njihove lastnosti pri temperaturi pod 7 °C poslabšajo.

Prednosti

  • Optimalen oprijem in vodenje v milejših vremenskih razmerah 
  • Zmanjšan hrup

 

Omejitve

  • Slabši oprijem v mrzlem vremenu 
  • Neprimerne za sneg ali led

 

Celoletne pnevmatike

Celoletne pnevmatike so priročna rešitev za kraje s kratkimi obdobji sneženja. Njihove lastnosti na mokri, suhi, blatni in rahlo zasneženi podlagi so sprejemljive.

Prednosti

  • Ustrezen oprijem v toplem in hladnem vremenu 
  • Dober oprijem na rahlo zasneženi in blatni podlagi 
  • Ob nastopu zime pnevmatik ni treba menjati

 

Omejitve

  • Slabši oprijem v izjemno mrzlem vremenu (pod 0 °C) 
  • Omejen oprijem na močno zasneženi podlagi in ledu

 

Zimske pnevmatike

Zimske pnevmatike so optimizirane za mrzlo vreme (pod 7 °C). Dezeni tekalne plasti so oblikovani tako, da omogočajo dober oprijem ter učinkovito zaviranje na snegu in ledu.

Prednosti

  • Guma je tudi v izjemno mrzlem vremenu mehka in ohrani oprijem 
  • Dober oprijem na močno zasneženi, ledeni in brozgasti podlagi

 

Omejitve

  • Vodljivost na suhi podlagi je pod optimalno 
  • Hitrejša obraba v milih vremenskih razmer

Blagovne znamke

Oznaka EU za pnevmatike je uporabno vodilo glede treh pomembnih lastnosti pnevmatike. Poleg tega obstajajo tudi druga merila, ki bi jih bilo treba upoštevati, ko izbiramo tovorne pnevmatike. 

Dodatni dejavniki, ki vplivajo na vožnjo

Vsak nov dezen temeljito preizkusi, pri čemer zajame več kot 50 lastnosti pnevmatike. 

Nekateri pomembni dejavniki, ki jih je treba upoštevati:

  • Kilometraža 
  • Obnavljanje 
  • Trpežnost 
  • Zadrževanje kamenja 
  • Vodljivost na suhi podlagi 
  • Oprijem 
  • Notranji kotalni hrup 
  • Zaviranje na snegu in ledu

Merila zmogljivosti posameznih segmentov tovornih pnevmatik 

Pnevmatike vsakega posameznega segmenta imajo svoje lastne značilnosti. Tovorne pnevmatike je treba razviti posebej za določen segment, ker le tako ustrezajo namenu uporabe. Spodaj so navedena najpomembnejša merila zmogljivosti pnevmatik po posameznih segmentih.

Prevozi na dolge proge Kilometraža  Celoletna zmogljivost  Obnovljivost  Prihranek pri gorivu/kotalni upor (prikazan na oznaki EU)  Oprijem na mokri podlagi (prikazan na oznaki EU)   Regionalni prevozi Kilometraža  Celoletna zmogljivost  Obnovljivost  Prihranek pri gorivu/kotalni upor (prikazan na oznaki EU)  Oprijem na mokri podlagi (prikazan na oznaki EU)   Kombinirani prevozi Oprijem izven ceste  Odpornost proti poškodbam  Obnovljivost  Kilometraža  

Pridobivanje nepristranskih nasvetov

Kako najti zaupanja vredne podatke o voznih lastnostih, ki jih oznaka EU za pnevmatike ne zajema?

Preverite primerjalne teste, ki jih izvajajo neodvisne organizacije Neodvisni testi, kot so testi, ki jih izvaja TÜV SÜD, zagotavljajo nepristranske informacije o voznih lastnostih pnevmatike.

Pogovorite se z zanesljivim prodajalcem pnevmatik Prodajalec pnevmatik vam lahko najbolje svetuje, katera pnevmatika je za vas najprimernejša.

Blagovne znamke

Pnevmatike radialne lahko prenašajo do 31% več tovora, z nižjim polnilnim tlakom ustvarijo za 10% boljši oprijem, njihova delovna hitrost pa je do 65 km/h. Pnevmatike so idealno zasnovane, saj omogočajo vožnjo po cesti s polnilnim tlakom, sicer primernim za polje. 

Pnevmatika nudi širši razpon zmogljivosti, obenem pa ohranja klasične zunanje mere. Nova pnevmatika izrabi več moči motorja za oprijem. Pnevmatika je tako pripravljena na novo generacijo močnih, hitrih traktorjev, ki jih je na evropskem trgu vse več. 

Večji volumen zraka skupaj z ustreznim polnilnim tlakom v pnevmatiki omogoča, da pnevmatika ustvari dodaten oprijem za pester izbor delovnih pogojev.

Blagovne znamke

Tako kot čevlji, ki jih nosimo, predstavljajo nas in našo osebnost, so moto gume del naših konjičkov, ki veliko povedo o njegovem lastniku. Pri naših čevljih se ne oziramo samo na praktičnost in varnost, ampak tudi na izgled. Zakaj bi bile moto gume za naš motor izjema? Navsezadnje so vse bolj ali manj enake, pri vseh so strogo upoštevane varnostne zahteve, pri tem pa pogosto pozabijo na izgled. Svojega lepotca pa res ne moremo obuti z grdimi pnevmatikami, kajne?

Blagovne znamke

V svoji ponudbi imamo vulkanizerski material priznanih evropskih proizvajalcev, ki omogočajo vulkanizerskim delavnicam, da svojo storitev resnično opravijo hitro, kvalitetno in po konkurenčnih cenah. 

Glavni izdelki v našem prodajnem programu vulkanizerskega materiala so uteži, ventili in vse ostalo, kar je potrebno v vulkanizerski delavnici: 

  • paste za montažo gum 
  • ključi 
  • zračnice 
  • potezniki ventilov 
  • krede 
  • krpe 
  • lepila 
  • injekcije 

 

Zavorni sistem

Zavore uporabljamo za zaviranje, ustavljanje in preprečevanje premikanja zaustavljenega vozila. K vsaki zavorni napravi poleg zavore sodijo tudi energetsko napajanje, naprave za upravljanje in prenos. Za zaviranje večinoma uporabljamo torne zavore.

Vsako vozilo je opremljeno z zavornimi diski in zavornimi ploščicami. Nameščene so na zavorni čeljusti in med zaviranjem pritiskajo na kolutne zavore, tako da se zmanjša hitrost vozila. Zavorne ploščice so del, ki se pri zaviranju relativno hitro obrabi. Kakovostne zavorne ploščice so pogoj za varno vožnjo. Prodajni program: ATE, Ferodo, Febi, Zimmermann, Blue Print, Frenauto, Interbrakes.
ATE je največji svetovni dobavitelj zavornih sistemov za prvo vgradnjo. Njihove dele najdemo kot originalno opremo v vseh priznanih evropskih znamkah avtomobilov, kot tudi v prenekaterih vozilih, narejenih na ostalih kontinentih.
Večino teh proizvodov ponujajo tudi na prostem trgu, kjer so največkrat izbira kupcev, ki želijo z manjšim stroškom ohraniti ali celo izboljšati kakovost originalnega zavornega sistema. Kakovost izdelkov, ki jih ATE ponuja na prostem trgu, je enaka tistim za originalno opremo in daleč presega zakonsko določene normative.
V želji, da svojim kupcem avtodelov vedno ponuja najboljše za njihova vozila, je GMT pripravil širok izbor zavornih ploščic, diskov in čeljusti ATE, s katerim je razširil svoj izbor kakovostnih avtodelov. Kot pri ostalih znamkah, je GMT poskrbel tudi za konkurenčne cene proizvodov ATE!

V notranjosti zavornega bobna se nahajata dve zavorni čeljusti, izdelani iz jekla ali karbona. Takoj, ko voznik pritisne na zavorni pedal, se zavorne čeljusti premaknejo k steni zavornega bobna in na podlagi tega trenja se zmanjša hitrost vozila. Učinek je podoben kot pri zaviranju, ko zavorne ploščice pritiskajo ob zavorne diske (kolute). Med zaviranjem se najprej sproži zavorni valj kolesa, kateremu se pod pritiskom dovaja zavorna tekočina. Zavorni valj omogoča, da se zavorne čeljusti premaknejo in pritisnejo ob zavorni boben.

Zavorna tekočina mora glede na glavna določila ameriških predpisov DOT3 in DOT 4 imeti naslednje lastnosti: majhna stisljivost, visoko vrelišče, obstojnost pri visokih temperaturah, nizko strdišče, odpornost proti staranju, nespremenljiva viskoznost, možnost mešanja z drugimi zavornimi tekočinami in kemijsko nevtralnost (ne sme najedati kovinskih delov in tesnil). 
Servozavora pri zaviranju poveča pritisno silo noge voznika. 
Krmilnik zavorne sile uporabimo namesto omejevalnika, zaviranje zadnjih koles poteka od določene vrednosti tlaka le še z manjšim naraščanjem tlaka.

Avto elektrika

Za napajanje električnih porabnikov v motornem vozilu je potrebna električna energija. Kadar motor ne deluje, jo dobivamo iz akumulatorja. Motor med svojim delovanjem poganja generator (alternator), ki oskrbuje vse porabnike z električno energijo in hkrati polni akumulatorsko baterijo.
Vse več in več električnih porabnikov se pojavlja v vozilih, zato je dober akumulator ključnega pomena za delovanje vseh teh naprav. V našem prodajnem programu imamo akumulatorje proizvajalcev  Topla in Varta, po naročilu pa se dobijo tudi drugi proizvajalci.
Cestni promet je vse gostejši, zato je vidnost udeležencev zelo pomembna v smislu varnosti v prometu. To je odvisno tudi od kakovostnih svetlobnih teles. 
 
Halogenske žarnice so napolnjene s halogenskimi dodatki (brom, jod). Od običajnih žarnic se njihovo delovanje razlikuje po višji temperaturi žarilne nitke in steklene hruške, višjih notranjih tlakih, plinske polnitve in višjem svetlobnem izkoristku.
Ksenon žarnice, halogenske žarnice in volframove žarnice. Kakovostna svetlobna telesa ne delujejo, če v njih niso kvalitetne žarnice. Nudimo vam širok spekter različnih žarnic proizvajalcev Hella, Philips, Osram in drugih.
Avtodel rele je elektromagnetno stikalo, ki s kontakti upravlja magnetno navitje. 
Hupo sestavlja elektromagnet, nihajna kotva z vzmetjo, naprava za nastavitev frekvence nihanja, membrana in prekinjalo. Služi nam za zvočno opozarjanje udeležencev v prometu. So majhni a pomembni avtodeli, še posebej v novejših vozilih.
Zaganjalnik služi za zagon motorjev z notranjim zgorevanjem. Ob zagonu motorja moramo premagati vztrajnosti mase, trenja in upor pri stiskanju delovne zmesi v valju. Zaganjalnik sestavljajo elektromotor, naprava za prosti tek in sistem vključevanja.
Generator (alternator) med obratovanjem oskrbuje električne porabnike z energijo in obenem polni akumulatorsko baterijo.
Pri vseh bencinskih motorjih je vžig mešanice goriva in zraka zunanji, saj ga povzroči električna iskra, ki jo povzroči naprava za vžig – vžigalna tuljava s pomočjo svečke.

Izpušni sistem

Avtodeli za izpušni sistem dušijo zvok plinov, ki pritekajo iz zgorevalnega prostora v močnih sunkih tako, da ni presežena dovoljena jakost hrupa, in da se plini pretakajo brez prevelikih uporov. Izpušne pline mora odvajati brez nevarnosti prehajanja v notranjost vozila in katalitični pretvornik (katalizator) mora čim bolj zmanjšati delež škodljivih snovi v izpušnih plinih.

Končni dušilec zvoka vozila tvori zadnji del izpuha in je tako nameščen zadaj za razdelilcem, katalizatorjem in srednjim dušilcem zvoka. Dušilec se imenuje tudi lonec.
 
Naloga tega dela avtomobila je izločanje izpušnih plinov, iz njih odstraniti škodljive drobne delce, ki so nastali med zgorevanjem goriva, jih pri tem sčistiti in ublažiti nastali hrup.

Izpušna cev je avto del izpušnega sistema vašega vozila.

Vozila z bencinskimi in dizelskimi motorji, so zaradi svojega specifičnega delovanja velik onesnaževalec zraka. Razlog za to je nezadostno izgorevanje mešanice zraka in goriva, katera je potrebna za delovanje motorja. Motor pri izgorevanju, poleg vode in ogljikovega dioksida, proizvaja tudi naslednje škodljive pline (ogljikov monoksid, ogljikovodik, dušikov oksid).

Naloga katalizatorja je zmanjševanje omenjenih strupenih plinov na najmanjšo možno mero. Katalizator je pospeševalec kemičnih reakcij. Njegovo delovanje omogoča sredica, katera je sestavljena iz plemenitih kovin (platina, paladij in radij).

DPF filter delujejo tako, da se v njegovih medkristalnih prostorih silicijevih molekul ujamejo delcki dizelskih saj. Le ti se morajo nato pri zajetju dovolj velike kolicine nekako odstraniti iz medkristalnih prostorov. Načini in postopki za odstranitev so od proizvajalca do proizvajalca vozila različni. Vsem pa je skupno, da jih sežgejo na mestu njihovega zajetja – v DPF filtru. Tako nekateri uporabljajo tekoče dodatke za v osnovno gorivo, drugi uporabljajo dvojno izgorevanje osnovnega goriva, tretji uporabljajo čisto svoje postopke. Skoraj vsi proizvajalci pa s pomočjo predhodno stoječega katalizatorja v izpušni veji vozila segrevajo izpušne pline čez 600°C, kar je začetna temperatura za regeneracijo – izgorevanja ogljikovih saj.

Regulacijo optimalne mešanice zraka in goriva omogoča lambda sonda. Signal katerega pošilja v avtomobilski računalnik, le temu omogoča pravilno nastavitev vbrizgalnega sistema, da lahko ob vsakem trenutku pripravi najbolj primerno mešanico.

AGR ventil je nadomestni del, ki je nameščen v bloku motorja, ki skrbi za reguliranje izpušnih plinov. Vlogo tega ventila lahko primerjamo s katalizatorjem. Gre za povratno vodenje izpušnih plinov – del izpušnih plinov se odvzame takoj za izpušnim kolenom ter se jih zmeša s svežo zmesjo v sesalnem kanalu in vrne nazaj v motor.

Podvozje in amortizerji

Amortizerji so avtodeli, ki pripomorejo k hitrejšemu dušenju nihanja in s tem povečajo varnost motornih vozil ter udobje pri vožnji. Vgrajeni so med obese koles in karoserijo. Z amortizerji pretvorimo nihajno energijo v toploto. V grobem ločimo dvocevne nizkotlačne amortizerje, eno in dvo cevne plinske ter posebne amortizerje. Prodajni program amortizerejev: Bilstein, Monroe, Sachs, Febi, Kilen.

Odbojne gume so avtodeli, ki  preprečujejo da bi prah in umazanija s cestišča prišla do vitalnih delov amortizerja. Ležaji amortizerja v kompletu z odbojno gumo preprečujejo, da bi se tresljaji s cestišča prenašali na karoserijo.

Kolo sestavljata platišče in osrednji del, ki je praviloma skledaste oblike, s srednjo odprtino in izvrtinami za vijake. Kolo je pritrjeno na prirobnico kolesnega pesta z maticami ali vijaki. Izmere in oznake platišč so standarnizirani in jih na vsako kolo vtisne že proizvajalec. Dve glavni meri platišč sta širina in premer, ki se označujeta na primer 5J x 15 kjer je 5J širina in 15 premer platišča.
 
Pnevmatike prenašajo težo vozila, blažijo manjše udarce s cestišča, imeti morajo majhno kotalno upornost, dovolj dolgo življenjsko dobo, prenašati morajo pogonske, zavorne in stranske vodilne sile. Po zgradbi in obliki pnevmatike razlikujemo na diagonalne in radialne pnevmatike. Po uporabnosti pa na letne, zimske in vse letne pnevmatike.
Prodajni program pnevmatik: Sava, Good Year, Dunlop, Bridgestone, Michelin, Continental, Pirelli, Uniroyal, Vredestein, Kleber, Fulda, Kormoran, Debica, Barum, Matador kot tudi pnevamtike za motorna kolesa, delovne stroje, traktorje, tovorna vozila itd..

Glede na vrsto vzmetenja in pogona koles uporabljamo različne izvedbe prem oz. obese koles. Toge preme uporabljamo pri osebnih vozilih kot zadnje preme, medtem ko spredaj zaradi velike porabe prostora pod motorjem takšne preme niso primerne. Tu so bolj primerne nihalne obese. Za vodenje sprednjih obes uporabljamo prečna vodila (vilice). Pri nihalnih obesah je masa nevzmetenih delov zelo majhna. Pri vožnji prek ovire le z enim kolesom to ne vpliva na drugo kolo. Stabilizatorji so vzmetni elementi, ki pripomorejo k izboljšanju lege vozila na cesti. Največkrat se uporabljajo torzijske palice v obliki črke U.

Glavni deli krmiljenja vozila so volan, gonilo za krmiljenje, jarmov drog, volanov drog, jarmov vzvod.  Gonilo za krmiljenje koles (volanski mehanizem) pretvarja vrtenje krmilnega kolesa (volana) in krmilnega droga v zasuk koles. V osnovi poznamo tri vrste krmilnega mehanizma in sicer z zobato letvijo, s polžem in valjčkom ter s kroglično matico.
Sistem krmilnih vzvodov nudi prenos krmilnega gibanja z gonila za krmiljenje (mehanizma volana) na sprednji kolesi, prenaša sile z zaželeno prestavo in vodenje koles s pravilno medsebojno razliko kotov zasuka. Pri osebnih vozilih, tovornjakih je za obračanje koles potrebna velika moč. Za povečanje moči uporabljamo pomožne naprave, ki jih imenujemo servo naprave za krmiljenje.
Kolesni ležaj, ki ga imenujemo tudi valjčni ležaj skrbi za enakomerno vrtenje koles, ki so pritrjena na fiksni osi vrtenja. Razlikujemo med valjčnim in krogličnim ležajem.

Obraba kolesnih ležajev se lahko hitro ugotovi: obrabljeni ležaji spuščajo tope zvoke in delajo precej neprijeten hrup. Ti zvoki nastanejo najprej v ovinkih, pri povečani obrabi pa jakost zvoka narašča tudi pri povečani hitrosti. Avtodeli GMT vam nudijo ležaje priznanih svetovnih proizvajalcev.

Gretje in hlajenje

Sposobnost in pozornost ljudi med vožnjo sta močno odvisna od temperature in stanja zraka v potniškem prostoru. Zato naj v notranjost vozila po možnosti priteka svež, filtriran zrak, ki ga moramo glede na zunanjo temperaturo segrevati in ohlajati.
Toplotni izmenjevalnik je avtodel avtomobila, ki se uporablja za ustvarjanje toplega zraka v notranjosti vozila. Po obliki spominja na majhni grelec (plastični okvir, vhod / izhod in grelna cev iz aluminija) in se pogosto nahaja v ozadju za predalčkom armature. Grelni učinek povzroča hladilna voda, ki najprej teče skozi vroči motor, nato pa skozi izmenjevalnik toplote. Segreti zrak se potem s pomočjo ventilatorja razširi v notranjosti vozila.

Naloga tega nadomestnega dela je spraviti mrzel ali topel zrak v notranjost vozila. Hladen zrak se pri tem uporablja v klimatski napravi in topel zrak v izmenjevalniku toplote. Ventilator je podoben majhnemu ventilatorju in je nameščen v armaturni plošči vozila.

Kompresor je pomemben avtodel saj je ključni del klimatske naprave in omogoča, da se hladen zrak spravi v notranjost vozila. Na koncu hlajenja kompresor klime stisne hladilni plin, da se ta segreje in se poveča pritisk. 
 
Kondenzator klime lahko plin potem spremeni v tekočino in pri tem hladi materijo (predmete). Sušilnik in izparilnik (uparjalnik) lahko tako na koncu sproščata zaželen mrzli zrak.
 
Kondenzator klime omogoča, da se hladilna snov utekočini in je po tem le-ta na enostaven način vključena v hladilni sistem.

Dodatna oprema

Brez jasnega pogleda skozi vetrobransko steklo ne gre. Samo dovolj kvalitetna metlica brisalca lahko temeljito opravi svoje delo. Brisalci znamke Bosch, Valeo, Champion vas sigurno ne bodo razočarali. Pohvalijo se lahko z vrhunsko kakovostjo in inovativnostjo.

Centralno zaklepanje v motornem vozilu omogoča zaklepanje, odklepanje in zavarovanje vseh vrst vrat. Zaklepanje poteka na enem od zapiralnih mest, npr. pri vratih ob vozniku.
Navigacijski sistemi nam pomagajo pri iskanju prave poti do cilja in pri orientaciji v nepoznanih okoljih. Izpolnjujejo tudi naloge kot so določanje svojega položaja, posredovanje položaja, izračun najboljše poti itd.

Ljudje potrebujejo za različne potrebe prevoza večjih, daljših oz. kako drugače neprimernih predmetov za avtomobilski prtljažnik, dodatne možnosti za prevoz le-teh. V ta namen obstajajo različni nosilci in kovčki za prevoz različnih predmetov. Namen osnovnih nosilcev je da na njih pritrdimo različne dodatne nosilce za specifičen namen npr. nosilci koles, nosilci dolgih predmetov, nosilci kanujev, nosilci smuči, nosilci delovnih pripomočkov itd. Poznamo osnovne nosilce v različnih izvedbah za montažo na streho vozila oz. zadnji del vozila. Kot razširljiv dodatek prtljažnega prostora pa je možnost na osnovne nosilce montirati tudi strešne kovčke. Za vsakogar se najde nekaj.
V našem prodajnem programu nudimo izdelke svetovno priznanega proizvajalca tovrstne opreme Thule. Več o izdelkih najdete na http://www.thule.com/en/si
Avtomobilske vlečne kljuke ali vlečne naprave v osnovi delimo na sisteme za osebna vozila in sisteme za dostavna ali gospodarska vozila. Slednje prepoznamo kot ”bunka sisteme”, kjer je bunka oziroma glava vpeta z vijaki na nosilno gred. Znotraj sistema sta dve funkcijsko ločeni skupini. Prva nima palice druga pa ima palico za vpenjanje klešč prikolice. Vlečnih naprav za osebna vozila je veliko več. V osnovi pa ločimo dve glavni skupini. Horizontalno / vodoravno snemljive in vertikalno / navpično snemljive. Vlečne kljuke za osebna vozila ločimo tudi po načinu vpenjanja oziroma snemanja vlečne kljuke iz nosilnega sistema, ki je nameščen na vozilo. Torej standardno ter delno ali polno avtomatsko snemanje. Prednosti vlečnih priključkov s snemljivo vlečno kljuko so:
  • snemljivo – ko je ne potrebujemo, jo preprosto snamemo
  • zanesljivo – ima enake uporabnosti kot običajna toga vlečna kljuka
  • enostavno – snemanje ali montaža brez orodja
  • varno – ne ogrožamo vozila za seboj
  • čisto – pospravljena kljuka ni izpostavljena vremenskim vplivom in umazaniji
  • praktično – vedno pri roki (prtljažnik)
Ne pozabite pa, da morate ob montaži vlečne naprave le to tudi homologirati (vpisati v homologacijki karton).

Avtodeli potrebujejo primerna orodja za menjavo. V vsako delavnico profesionalnih in amaterskih mojstrov za motorna vozila spada tudi profesionalno orodje. V našem prodajnem programu boste našli vrhunsko kvalitetno orodje proizvajalca SW-Stahl (Nemčija) za vse, od najenostavnejšega orodja za amaterske/hobi mojstre pa vse do najbolj specialnih orodij za profesionalne mojstre, ki brez ustreznega orodja ne morejo popraviti vozila. Prodajni program obsega po en kos pa vse do posameznih kompletov.

Filtri

Filter zraka, kabinski filter, oljni filter, filter goriva vsi ti so pomembni avtodeli za pravilno delovanje motorja. V ponudbi imamo filtre proizvajalcev: Mahle, Purflux, Champion, Japan Parts, AirCab, Blue Print, Febi. Filtri zraka so relativno poceni avto deli, ki pa bistveno vplivajo na zmogljivost vašega avtomobila in porabo goriva.

Zračni filter preprečuje vdor umazaniji ali škodljivim delcem v motor. Naloga zračnega filtra je učinkovito čiščenje vsesanega zraka brez prevelikih uporov tudi pri večjih zračnih tokovih in učinkovito dušenje včasih precej močnega šuma ob vsesavanju zraka.

Oljni filter je avto del vgrajen z namenom , da prepreči predčasno poslabšanje kakovosti olja zaradi mehanskega onesnaženja (saje, kovinski delci, prah). Poleg tega izboljšuje ohlajevanje oljnega toka. Razlikujemo filtre, nameščene v glavnem toku in tiste v stranskem toku.

Filter goriva očisti gorivo trdnih delcev in tako zagotavlja brezhibno delovanje pretoka goriva in sistema za gorivo.

Filter zraka v kabini spada že k standardni opremi večine tovornih in osebnih vozil in prestreza prah, cvetni prah izpušne pline in škodljive snovi. Prah in drobni delci prahu bodo s pomočjo zračnega filtra v kabini odstranjeni. Filter je treba preverjati v rednih časovnih presledkih, saj se lahko drugače škodljive snovi in bakterije zadržujejo v vašem vozilu.

Hidravlični filtri se uporabljajo v samodejnih menjalnikih.

Menjalnik

Menjalnik je avto del v pogonski povezavi nameščen med sklopko in gonilom. Naloga menjalnika je, da spreminja vrtilno frekvenco, spreminja in prenaša vrtilni moment, omogoča prosti tek motorja pri stoječem vozilu, spremeni smer vrtenja pogonskih koles (vzvratna vožnja). Poznamo ročne in avtomatske menjalnike.

Sklopke so avto deli, kjer so ločljivi povezovalni člen, ki je nameščen med motorjem in menjalnikom. Naloga sklopke je, da prenaša vrtilni moment motorja na menjalnik in s tem zagotavlja zanesljiv prenos vrtilnega momenta, omogoča mehko speljevanje vozila brez sunkov, prekine prenos sil momenta motorja na menjalnik med menjavanjem prestav, duši vrtilno nihanje ter motor in vse dele, ki prenašajo sile, zaščiti pred obremenitvijo. Sklopke so sestavljene iz naslednjih elementov: koš sklopke, lamela sklopke, potisni ležaj sklopke in sistem vzmeti.