Avtodeli
DELI AVTA

Motorni deli
Vžigalne svečke
Ta avtodel ne smemo zamenjati z žarilnimi svečkami, ki so nameščene le v dizelskih motorjih.
Žarilne svečke
Bati motorja, batni obročki, batni sornik, ojnice in ležaji
Bati morajo med svojim gibanjem tesniti zgorevalni prostor proti ročičnemu ohišju, prenašati tlak plinov, silo zaradi tlaka pa prenesti na ročično gred. Batni obročki morajo biti elastični in se pri montaži na bat ne smejo trajno deformirati. Z batnim sornikom sta povezana bat in ojnica. Ojnica povezuje bat z ročično gredjo, prenaša batne sile na ročično gred in ustvarja vrtilni moment na ročični gredi. Ojnica mora imeti veliko mehansko trdnost, vendar majhno maso tako, da so masne sile čim manjše. Ležaji so opora in vodijo ročične gredi.
Ročična gred, vztrajnik, izravnalne gredi
Valj, glava motorja, pokrov odmične gredi motorja, ventili, odmična gred, turbo polnilnik

Dovod goriva, črpalka goriva, vplinjač
Tesnila motorja
Tesnila motorja morajo plinasto zatesniti zgorevalni prostor in preprečiti iztekanje hladilne tekočine in olja iz oljnih kanalov. Avtodeli tesnila motorja so relativno poceni, lahko pa bistveno vplivajo na stanje vašega motorja v avtomobilu.
Hlajenje motorja: hladilnik, ventilator hladilnika, vodna črpalka, raztezna posoda, termostat, hladilna tekočina

Karoserija

Pnevmatike
Pnevmatike za osebna vozila, terenska vozila (4x4), poltovorna
Letne pnevmatike
Letne pnevmatike so optimizirane za mile vremenske razmere. V številnih regijah se lahko uporabljajo čez vse leto, vendar pa se njihove lastnosti pri temperaturi pod 7 °C poslabšajo.
Prednosti
- Optimalen oprijem in vodenje v milejših vremenskih razmerah
- Zmanjšan hrup
Omejitve
- Slabši oprijem v mrzlem vremenu
- Neprimerne za sneg ali led
Celoletne pnevmatike
Celoletne pnevmatike so priročna rešitev za kraje s kratkimi obdobji sneženja. Njihove lastnosti na mokri, suhi, blatni in rahlo zasneženi podlagi so sprejemljive.
Prednosti
- Ustrezen oprijem v toplem in hladnem vremenu
- Dober oprijem na rahlo zasneženi in blatni podlagi
- Ob nastopu zime pnevmatik ni treba menjati
Omejitve
- Slabši oprijem v izjemno mrzlem vremenu (pod 0 °C)
- Omejen oprijem na močno zasneženi podlagi in ledu
Zimske pnevmatike
Zimske pnevmatike so optimizirane za mrzlo vreme (pod 7 °C). Dezeni tekalne plasti so oblikovani tako, da omogočajo dober oprijem ter učinkovito zaviranje na snegu in ledu.
Prednosti
- Guma je tudi v izjemno mrzlem vremenu mehka in ohrani oprijem
- Dober oprijem na močno zasneženi, ledeni in brozgasti podlagi
Omejitve
- Vodljivost na suhi podlagi je pod optimalno
- Hitrejša obraba v milih vremenskih razmer
Blagovne znamke
Pnevmatike za tovorna vozila
Oznaka EU za pnevmatike je uporabno vodilo glede treh pomembnih lastnosti pnevmatike. Poleg tega obstajajo tudi druga merila, ki bi jih bilo treba upoštevati, ko izbiramo tovorne pnevmatike.
Dodatni dejavniki, ki vplivajo na vožnjo
Vsak nov dezen temeljito preizkusi, pri čemer zajame več kot 50 lastnosti pnevmatike.
Nekateri pomembni dejavniki, ki jih je treba upoštevati:
- Kilometraža
- Obnavljanje
- Trpežnost
- Zadrževanje kamenja
- Vodljivost na suhi podlagi
- Oprijem
- Notranji kotalni hrup
- Zaviranje na snegu in ledu
Merila zmogljivosti posameznih segmentov tovornih pnevmatik
Pnevmatike vsakega posameznega segmenta imajo svoje lastne značilnosti. Tovorne pnevmatike je treba razviti posebej za določen segment, ker le tako ustrezajo namenu uporabe. Spodaj so navedena najpomembnejša merila zmogljivosti pnevmatik po posameznih segmentih.
Prevozi na dolge proge Kilometraža Celoletna zmogljivost Obnovljivost Prihranek pri gorivu/kotalni upor (prikazan na oznaki EU) Oprijem na mokri podlagi (prikazan na oznaki EU) Regionalni prevozi Kilometraža Celoletna zmogljivost Obnovljivost Prihranek pri gorivu/kotalni upor (prikazan na oznaki EU) Oprijem na mokri podlagi (prikazan na oznaki EU) Kombinirani prevozi Oprijem izven ceste Odpornost proti poškodbam Obnovljivost Kilometraža
Pridobivanje nepristranskih nasvetov
Kako najti zaupanja vredne podatke o voznih lastnostih, ki jih oznaka EU za pnevmatike ne zajema?
Preverite primerjalne teste, ki jih izvajajo neodvisne organizacije Neodvisni testi, kot so testi, ki jih izvaja TÜV SÜD, zagotavljajo nepristranske informacije o voznih lastnostih pnevmatike.
Pogovorite se z zanesljivim prodajalcem pnevmatik Prodajalec pnevmatik vam lahko najbolje svetuje, katera pnevmatika je za vas najprimernejša.
Blagovne znamke
Pnevmatike za traktorje
Pnevmatike radialne lahko prenašajo do 31% več tovora, z nižjim polnilnim tlakom ustvarijo za 10% boljši oprijem, njihova delovna hitrost pa je do 65 km/h. Pnevmatike so idealno zasnovane, saj omogočajo vožnjo po cesti s polnilnim tlakom, sicer primernim za polje.
Pnevmatika nudi širši razpon zmogljivosti, obenem pa ohranja klasične zunanje mere. Nova pnevmatika izrabi več moči motorja za oprijem. Pnevmatika je tako pripravljena na novo generacijo močnih, hitrih traktorjev, ki jih je na evropskem trgu vse več.
Večji volumen zraka skupaj z ustreznim polnilnim tlakom v pnevmatiki omogoča, da pnevmatika ustvari dodaten oprijem za pester izbor delovnih pogojev.
Blagovne znamke
Pnevmatike za motorna kolesa
Tako kot čevlji, ki jih nosimo, predstavljajo nas in našo osebnost, so moto gume del naših konjičkov, ki veliko povedo o njegovem lastniku. Pri naših čevljih se ne oziramo samo na praktičnost in varnost, ampak tudi na izgled. Zakaj bi bile moto gume za naš motor izjema? Navsezadnje so vse bolj ali manj enake, pri vseh so strogo upoštevane varnostne zahteve, pri tem pa pogosto pozabijo na izgled. Svojega lepotca pa res ne moremo obuti z grdimi pnevmatikami, kajne?
Blagovne znamke
Vulkanizerski Material
V svoji ponudbi imamo vulkanizerski material priznanih evropskih proizvajalcev, ki omogočajo vulkanizerskim delavnicam, da svojo storitev resnično opravijo hitro, kvalitetno in po konkurenčnih cenah.
Glavni izdelki v našem prodajnem programu vulkanizerskega materiala so uteži, ventili in vse ostalo, kar je potrebno v vulkanizerski delavnici:
- paste za montažo gum
- ključi
- zračnice
- potezniki ventilov
- krede
- krpe
- lepila
- injekcije
- …
Zavorni sistem
Zavore uporabljamo za zaviranje, ustavljanje in preprečevanje premikanja zaustavljenega vozila. K vsaki zavorni napravi poleg zavore sodijo tudi energetsko napajanje, naprave za upravljanje in prenos. Za zaviranje večinoma uporabljamo torne zavore.
Zavorne obloge in zavorni koluti, zavorne čeljusti
Zavorni boben, zavorna čeljust, zavorni valj
V notranjosti zavornega bobna se nahajata dve zavorni čeljusti, izdelani iz jekla ali karbona. Takoj, ko voznik pritisne na zavorni pedal, se zavorne čeljusti premaknejo k steni zavornega bobna in na podlagi tega trenja se zmanjša hitrost vozila. Učinek je podoben kot pri zaviranju, ko zavorne ploščice pritiskajo ob zavorne diske (kolute). Med zaviranjem se najprej sproži zavorni valj kolesa, kateremu se pod pritiskom dovaja zavorna tekočina. Zavorni valj omogoča, da se zavorne čeljusti premaknejo in pritisnejo ob zavorni boben.
Zavorne cevi, zavorna tekočina, servozavora, krmilnik zavorne sile, pedal zavore
Avto elektrika
Akumulatorji in električni avtodeli

Svetlobna telesa, žarnice

Stikala, senzorji, releji, varovalke, hupa

Zaganjalnik, alternator, vžigalna tuljava

Izpušni sistem
Avtodeli za izpušni sistem dušijo zvok plinov, ki pritekajo iz zgorevalnega prostora v močnih sunkih tako, da ni presežena dovoljena jakost hrupa, in da se plini pretakajo brez prevelikih uporov. Izpušne pline mora odvajati brez nevarnosti prehajanja v notranjost vozila in katalitični pretvornik (katalizator) mora čim bolj zmanjšati delež škodljivih snovi v izpušnih plinih.
Izpušni lonec

Izpušna cev, kolektor izpušnih plinov
Izpušna cev je avto del izpušnega sistema vašega vozila.
Katalizator, filter trdih delcev (DPF filter)

Naloga katalizatorja je zmanjševanje omenjenih strupenih plinov na najmanjšo možno mero. Katalizator je pospeševalec kemičnih reakcij. Njegovo delovanje omogoča sredica, katera je sestavljena iz plemenitih kovin (platina, paladij in radij).
DPF filter delujejo tako, da se v njegovih medkristalnih prostorih silicijevih molekul ujamejo delcki dizelskih saj. Le ti se morajo nato pri zajetju dovolj velike kolicine nekako odstraniti iz medkristalnih prostorov. Načini in postopki za odstranitev so od proizvajalca do proizvajalca vozila različni. Vsem pa je skupno, da jih sežgejo na mestu njihovega zajetja – v DPF filtru. Tako nekateri uporabljajo tekoče dodatke za v osnovno gorivo, drugi uporabljajo dvojno izgorevanje osnovnega goriva, tretji uporabljajo čisto svoje postopke. Skoraj vsi proizvajalci pa s pomočjo predhodno stoječega katalizatorja v izpušni veji vozila segrevajo izpušne pline čez 600°C, kar je začetna temperatura za regeneracijo – izgorevanja ogljikovih saj.
Lambda sonda
Regulacijo optimalne mešanice zraka in goriva omogoča lambda sonda. Signal katerega pošilja v avtomobilski računalnik, le temu omogoča pravilno nastavitev vbrizgalnega sistema, da lahko ob vsakem trenutku pripravi najbolj primerno mešanico.
AGR ventil
AGR ventil je nadomestni del, ki je nameščen v bloku motorja, ki skrbi za reguliranje izpušnih plinov. Vlogo tega ventila lahko primerjamo s katalizatorjem. Gre za povratno vodenje izpušnih plinov – del izpušnih plinov se odvzame takoj za izpušnim kolenom ter se jih zmeša s svežo zmesjo v sesalnem kanalu in vrne nazaj v motor.
Podvozje in amortizerji
Vzmeti in amortizerji (blažilniki)
Amortizerji so avtodeli, ki pripomorejo k hitrejšemu dušenju nihanja in s tem povečajo varnost motornih vozil ter udobje pri vožnji. Vgrajeni so med obese koles in karoserijo. Z amortizerji pretvorimo nihajno energijo v toploto. V grobem ločimo dvocevne nizkotlačne amortizerje, eno in dvo cevne plinske ter posebne amortizerje. Prodajni program amortizerejev: Bilstein, Monroe, Sachs, Febi, Kilen.
Odbojne gume in ležaji amortizerja
Odbojne gume so avtodeli, ki preprečujejo da bi prah in umazanija s cestišča prišla do vitalnih delov amortizerja. Ležaji amortizerja v kompletu z odbojno gumo preprečujejo, da bi se tresljaji s cestišča prenašali na karoserijo.
Platišča in pnevmatike

Obese koles, stabilizatorji, zglobi vilice, puše vilic
Glede na vrsto vzmetenja in pogona koles uporabljamo različne izvedbe prem oz. obese koles. Toge preme uporabljamo pri osebnih vozilih kot zadnje preme, medtem ko spredaj zaradi velike porabe prostora pod motorjem takšne preme niso primerne. Tu so bolj primerne nihalne obese. Za vodenje sprednjih obes uporabljamo prečna vodila (vilice). Pri nihalnih obesah je masa nevzmetenih delov zelo majhna. Pri vožnji prek ovire le z enim kolesom to ne vpliva na drugo kolo. Stabilizatorji so vzmetni elementi, ki pripomorejo k izboljšanju lege vozila na cesti. Največkrat se uporabljajo torzijske palice v obliki črke U.
Volanski mehanizem, končnik volana, volanski drog, servo mehanizem

Ležaj kolesa, pesto kolesa

Obraba kolesnih ležajev se lahko hitro ugotovi: obrabljeni ležaji spuščajo tope zvoke in delajo precej neprijeten hrup. Ti zvoki nastanejo najprej v ovinkih, pri povečani obrabi pa jakost zvoka narašča tudi pri povečani hitrosti. Avtodeli GMT vam nudijo ležaje priznanih svetovnih proizvajalcev.
Gretje in hlajenje
Gretje: toplotni izmenjevalec, ventilator zraka, notranji grelec

Naloga tega nadomestnega dela je spraviti mrzel ali topel zrak v notranjost vozila. Hladen zrak se pri tem uporablja v klimatski napravi in topel zrak v izmenjevalniku toplote. Ventilator je podoben majhnemu ventilatorju in je nameščen v armaturni plošči vozila.
Sistem klimatske naprave: hladilnik, kompresor, kondenzator, sušilec zraka, izparilnik klime

Dodatna oprema
Brisalci
Brez jasnega pogleda skozi vetrobransko steklo ne gre. Samo dovolj kvalitetna metlica brisalca lahko temeljito opravi svoje delo. Brisalci znamke Bosch, Valeo, Champion vas sigurno ne bodo razočarali. Pohvalijo se lahko z vrhunsko kakovostjo in inovativnostjo.
Antene, centralno zaklepanje, navigacijski sistemi
Strešni nosilci in strešni kovčki
Vlečna kljuka, vlečna naprava
- snemljivo – ko je ne potrebujemo, jo preprosto snamemo
- zanesljivo – ima enake uporabnosti kot običajna toga vlečna kljuka
- enostavno – snemanje ali montaža brez orodja
- varno – ne ogrožamo vozila za seboj
- čisto – pospravljena kljuka ni izpostavljena vremenskim vplivom in umazaniji
- praktično – vedno pri roki (prtljažnik)
Orodje
Avtodeli potrebujejo primerna orodja za menjavo. V vsako delavnico profesionalnih in amaterskih mojstrov za motorna vozila spada tudi profesionalno orodje. V našem prodajnem programu boste našli vrhunsko kvalitetno orodje proizvajalca SW-Stahl (Nemčija) za vse, od najenostavnejšega orodja za amaterske/hobi mojstre pa vse do najbolj specialnih orodij za profesionalne mojstre, ki brez ustreznega orodja ne morejo popraviti vozila. Prodajni program obsega po en kos pa vse do posameznih kompletov.
Filtri
Filter zraka, kabinski filter, oljni filter, filter goriva vsi ti so pomembni avtodeli za pravilno delovanje motorja. V ponudbi imamo filtre proizvajalcev: Mahle, Purflux, Champion, Japan Parts, AirCab, Blue Print, Febi. Filtri zraka so relativno poceni avto deli, ki pa bistveno vplivajo na zmogljivost vašega avtomobila in porabo goriva.
Filter zraka
Zračni filter preprečuje vdor umazaniji ali škodljivim delcem v motor. Naloga zračnega filtra je učinkovito čiščenje vsesanega zraka brez prevelikih uporov tudi pri večjih zračnih tokovih in učinkovito dušenje včasih precej močnega šuma ob vsesavanju zraka.
Filter olja
Oljni filter je avto del vgrajen z namenom , da prepreči predčasno poslabšanje kakovosti olja zaradi mehanskega onesnaženja (saje, kovinski delci, prah). Poleg tega izboljšuje ohlajevanje oljnega toka. Razlikujemo filtre, nameščene v glavnem toku in tiste v stranskem toku.
Filter goriva
Filter goriva očisti gorivo trdnih delcev in tako zagotavlja brezhibno delovanje pretoka goriva in sistema za gorivo.
Filter kabine
Filter zraka v kabini spada že k standardni opremi večine tovornih in osebnih vozil in prestreza prah, cvetni prah izpušne pline in škodljive snovi. Prah in drobni delci prahu bodo s pomočjo zračnega filtra v kabini odstranjeni. Filter je treba preverjati v rednih časovnih presledkih, saj se lahko drugače škodljive snovi in bakterije zadržujejo v vašem vozilu.
Hidravlični filtri
Hidravlični filtri se uporabljajo v samodejnih menjalnikih.
Menjalnik
Ročni menjalnik / Avtomatski menjalnik
Menjalnik je avto del v pogonski povezavi nameščen med sklopko in gonilom. Naloga menjalnika je, da spreminja vrtilno frekvenco, spreminja in prenaša vrtilni moment, omogoča prosti tek motorja pri stoječem vozilu, spremeni smer vrtenja pogonskih koles (vzvratna vožnja). Poznamo ročne in avtomatske menjalnike.
Set sklopke
Sklopke so avto deli, kjer so ločljivi povezovalni člen, ki je nameščen med motorjem in menjalnikom. Naloga sklopke je, da prenaša vrtilni moment motorja na menjalnik in s tem zagotavlja zanesljiv prenos vrtilnega momenta, omogoča mehko speljevanje vozila brez sunkov, prekine prenos sil momenta motorja na menjalnik med menjavanjem prestav, duši vrtilno nihanje ter motor in vse dele, ki prenašajo sile, zaščiti pred obremenitvijo. Sklopke so sestavljene iz naslednjih elementov: koš sklopke, lamela sklopke, potisni ležaj sklopke in sistem vzmeti.