V našem prodajnem programu nudimo izdelke svetovno priznanega proizvajalca tovrstne opreme Thule. Več o izdelkih najdete na http://www.thule.com/en/si
Avtodeli
Deli avta
V avto trgovini GMT d.o.o. se ukvarjamo s prodajo avtodelov originalne kakovosti in drugih avtodelov ter dodatne opreme za motorna vozila. V naši trgovini z avtodeli najdete tudi širok izbor različnih olj (motorno olje, menjalniško olje, hidravlično olje, zavorno olje, mazalna mast itd.). Vsi avtodeli originalne kakovosti so od priznanih proizvajalcev, ki svoje izdelke vgrajujejo kot prvo vgradnjo v vozila, npr. amortizerji Bilstein, Monroe, Sachs; izpušni sistem Walker; vodne črpalke Airtex; zavorni koluti Ate, InterCar, Zimmermann, Blue Print; zavorne ploščice Ate, Ferodo, Blue Print; vzmeti Kilen, Lesjöfors; hladilniki in grelci kabine Nissens, Van Wezel; svečke Champion, NGK; filtri Mahle, Purflux, Champion; avtoelektrika, elektronika Hella, Bosch; jermeni Gates, Hutchinson; ležaji Ruville, Moog itd.
Na voljo so vam seveda tudi vsi drugi avtodeli drugih proizvajalcev, kot tudi originalni avtodeli proizvajalcev vozil: BMW, Citroën, Renault, VW, Mercedes-Benz, Volvo, Audi, Škoda, Mazda, Honda, Peugeot, Mitsubishi, Ford, Toyota, Opel, Suzuki, Seat, Hyundai, Nissan itd.
Motorni deli
Vžigalne svečke
Vžigalne svečke se uporabljajo izključno pri motorjih z notranjim zgorevanjem (bencinski motorji). Njihova naloga je zagotoviti, da se v zgorevalni komori vžge zmes zraka in goriva. Ko je med maso in osrednjo elektrodo dosežena ustrezna napetost, nastane iskra – električni tok, ki traja približno 2 ms. Ta zanesljivo povzroči vžig zmesi tudi pri različnih mešalnih razmerjih. Potrebna električna energija se prek vžigalne tuljave prenese na vžigalni kabel.
Tega avtodela ne smemo zamenjevati z žarilnimi svečkami, ki so nameščene le v dizelskih motorjih.
Žarilne svečke
Žarilne svečke so nameščene v dizelskih motorjih, njihova naloga pa je ogreti zgorevalno komoro, da se pri zagonu motorja zmes zraka in goriva lažje vžge. Tega rezervnega dela ne smemo zamenjevati z vžigalnimi svečkami, ki so nameščene le v bencinskih motorjih.
Kdaj je treba zamenjati žarilne svečke?
Ko opazimo podaljšan čas zagona ali povečane dimne emisije pri hladnem zagonu. Če svečke niso več funkcionalne, jih je treba hitro zamenjati, saj v nasprotnem primeru po nepotrebnem obremenjujemo zaganjač.
Bati motorja, batni obročki, batni sornik, ojnice in ležaji
Bati morajo med svojim gibanjem tesniti zgorevalni prostor proti ročičnemu ohišju, prenašati tlak plinov ter silo zaradi tlaka prenesti na ročično gred. Batni obročki morajo biti elastični in se pri montaži na bat ne smejo trajno deformirati. Z batnim sornikom sta povezana bat in ojnica. Ojnica povezuje bat z ročično gredjo, prenaša batne sile na ročično gred in ustvarja vrtilni moment na ročični gredi. Ojnica mora imeti veliko mehansko trdnost, vendar majhno maso, da so masne sile čim manjše. Ležaji so opora in vodilo ročične gredi.
Ročična gred, vztrajnik, izravnalne gredi
Ročična gred pretvarja premočrtno gibanje batov v vrtenje, pretvarja ojnične sile v vrtilni moment ter prenaša večji del vrtilnega momenta na vztrajnik in sklopko. Manjši del vrtilnega momenta poganja krmilni mehanizem, oljno črpalko, razdelilnik vžiga, črpalko za gorivo, hlajenje motorja ter generator.
Vztrajnik lahko energijo sprejema in jo ponovno oddaja. Med delovanjem motorja s svojo energijo premaguje »mrtve lege« in nedelovne gibe. Na vztrajnik je nameščena tudi sklopka, ki prenaša vrtilni moment motorja na menjalnik. Za dušenje nihanja so motorji opremljeni na obeh straneh ročične gredi z izravnalnimi gredmi, na katerih so razporejene določene uteži.
Valj, glava motorja, pokrov odmične gredi motorja, ventili, odmična gred, turbo polnilnik
Valj skupaj z batom oblikuje zgorevalni prostor motorja. Mora vzdržati visok zgorevalni tlak, hitro oddajati sprejeto toploto hladilnemu sredstvu in natančno voditi bat. Glava motorja je zgornji del zgorevalnega prostora. Z vijaki je pritrjena na ohišje motorja in zatesnjena s tesnilom. V glavi motorja so nameščene vžigalne svečke ter deli krmilja motorja, npr. ventili in odmična gred. Glava motorja mora prenesti zgorevalni tlak in je močno toplotno obremenjena, zato jo je treba dobro hladiti.
Pokrov odmične gredi motorja pokriva odmično gred. Ventili skrbijo za polnjenje valja s svežimi plini od začetka do konca sesalnega takta ter nadzorujejo iztekanje izpušnih plinov od začetka do konca izpušnega takta. Odmična gred mora ob pravem trenutku in v pravilnem zaporedju poskrbeti za odpiranje ventilov ter omogočiti njihovo zapiranje z ventilnimi vzmetmi. Turbopolnilnik izkorišča energijo izpušnih plinov za dovajanje svežih plinov v valj motorja.
Dovod goriva, črpalka goriva, vplinjač
Sistem za dovod goriva skrbi za dovajanje goriva v vplinjač oziroma v sistem vbrizga goriva z zadostno količino goriva pri vseh pogojih delovanja motorja. Črpalka goriva je lahko glede na svoje delovanje mehanska, električna ali pnevmatska. Vplinjač je pri bencinskih motorjih naprava za pripravo delovne zmesi.
Tesnila motorja
Tesnila motorja morajo plinasto zatesniti zgorevalni prostor ter preprečiti iztekanje hladilne tekočine in olja iz oljnih kanalov. Avtodeli, kot so tesnila motorja, so relativno poceni, a lahko bistveno vplivajo na stanje vašega motorja v avtomobilu.
Hlajenje motorja: hladilnik, ventilator hladilnika, vodna črpalka, raztezna posoda, termostat, hladilna tekočina
Naloga hlajenja motorja je odvajati odvečno toploto, ki zaradi zgorevalnega procesa prehaja na dele motorja (bat, valj, glava motorja, turbopolnilnik) in v mazalno olje ter nato v okoljski zrak. Hladilnik vode je sestavni del hladilnega sistema in skupaj z ventilatorjem zagotavlja znižanje temperature hladilne tekočine, ki jo motor segreje.
Vodna črpalka je nameščena na bloku motorja in ima nalogo uravnavanja njegove temperature. Je del hladilnega sistema, ki je prav tako sestavljen iz ventilatorja in termostata. V večini vozil vodno črpalko poganja zobati jermen, ki potiska hladilno tekočino skozi motor.
Izravnalna posoda je s hladilno tekočino napolnjena samo do polovice, da se segreta tekočina lahko še razteza.
Termostat je ventil, ki je vključen v hladilni sistem motornega vozila. Odpiranje in zapiranje ventila je odvisno od temperature hladilne tekočine.
Karoserija
Karoserija so večinoma vidni avtodeli vozila (vrata, pokrov motorja, odbijač, ogledalo, blatnik, vezna pločevina, stebri, zavesice, nosilci itd.), ki so običajno izdelani iz pločevine ali v zadnjem času iz aluminija, v nekaterih primerih pa tudi iz plastike.
Karoserija vozila služi kot zaščita potnikov in prtljage pred zunanjimi vplivi.
V našem prodajnem programu imamo kakovostne karoserijske avtodele proizvajalcev TYC, Van Wezel in Rhibo. Dobavimo tudi vse originalne karoserijske avtodele po vašem naročilu.
Pnevmatike
Pnevmatike za osebna vozila, terenska vozila (4x4), poltovorna
Letne pnevmatike
Letne pnevmatike so optimizirane za mile vremenske razmere. V številnih regijah jih je mogoče uporabljati skozi vse leto, vendar pa se njihove lastnosti pri temperaturah pod 7 °C poslabšajo.
Prednosti:
Optimalen oprijem in vodenje v milejših vremenskih razmerah
Zmanjšan hrup
Omejitve:
Slabši oprijem v mrzlem vremenu
Neprimerne za sneg ali led
Celoletne pnevmatike
Celoletne pnevmatike so priročna rešitev za območja s kratkimi obdobji sneženja. Njihove lastnosti na mokri, suhi, blatni in rahlo zasneženi podlagi so sprejemljive.
Prednosti:
Ustrezen oprijem v toplem in hladnem vremenu
Dober oprijem na rahlo zasneženi in blatni podlagi
Ni potrebe po menjavi pnevmatik ob začetku zime
Omejitve:
Slabši oprijem v izjemno mrzlem vremenu (pod 0 °C)
Omejen oprijem na močno zasneženi podlagi in ledu
Zimske pnevmatike
Zimske pnevmatike so optimizirane za mrzlo vreme (pod 7 °C). Dezeni tekalne plasti so oblikovani tako, da omogočajo dober oprijem ter učinkovito zaviranje na snegu in ledu.
Prednosti:
Guma je tudi v izjemno mrzlem vremenu mehka in ohrani oprijem
Dober oprijem na močno zasneženi, ledeni in brozgasti podlagi
Omejitve:
Vodljivost na suhi podlagi ni optimalna
Hitrejša obraba v milih vremenskih razmerah
Blagovne znamke
Pnevmatike za tovorna vozila
Oznaka EU za pnevmatike je uporabno vodilo glede treh pomembnih lastnosti pnevmatike. Poleg tega obstajajo tudi drugi dejavniki, ki jih je treba upoštevati pri izbiri tovornih pnevmatik.
Dodatni dejavniki, ki vplivajo na vožnjo
Vsak nov dezen pnevmatike je temeljito preizkušen, pri čemer se ocenjuje več kot 50 lastnosti.
Nekateri pomembni dejavniki, ki jih je treba upoštevati:
Kilometraža
Obnavljanje
Trpežnost
Zadrževanje kamenja
Vodljivost na suhi podlagi
Oprijem
Notranji kotalni hrup
Zaviranje na snegu in ledu
Merila zmogljivosti posameznih segmentov tovornih pnevmatik
Pnevmatike vsakega segmenta imajo svoje značilnosti. Tovorne pnevmatike je treba razviti posebej za določen segment, saj le tako ustrezajo namenu uporabe. Spodaj so navedena najpomembnejša merila zmogljivosti pnevmatik po posameznih segmentih:
Prevozi na dolge proge: kilometraža, celoletna zmogljivost, obnovljivost, prihranek pri gorivu / kotalni upor (prikazan na oznaki EU), oprijem na mokri podlagi (prikazan na oznaki EU)
Regionalni prevozi: kilometraža, celoletna zmogljivost, obnovljivost, prihranek pri gorivu / kotalni upor (prikazan na oznaki EU), oprijem na mokri podlagi (prikazan na oznaki EU)
Kombinirani prevozi: oprijem izven ceste, odpornost proti poškodbam, obnovljivost, kilometraža
Pridobivanje nepristranskih nasvetov
Kako najti zaupanja vredne podatke o voznih lastnostih, ki jih oznaka EU ne zajema?
Preverite primerjalne teste, ki jih izvajajo neodvisne organizacije.
Neodvisni testi, kot so testi TÜV SÜD, zagotavljajo nepristranske informacije o voznih lastnostih pnevmatike.
Pogovorite se z zanesljivim prodajalcem pnevmatik, ki vam lahko najbolje svetuje, katera pnevmatika je za vas najprimernejša.
Blagovne znamke
Pnevmatike za traktorje
Radialne pnevmatike lahko prenesejo do 31 % več tovora, pri nižjem polnilnem tlaku pa ustvarijo do 10 % boljši oprijem. Njihova največja delovna hitrost je do 65 km/h. Pnevmatike so idealno zasnovane, saj omogočajo vožnjo po cesti s polnilnim tlakom, primernim za vožnjo po polju.
Pnevmatika nudi širši razpon zmogljivosti, hkrati pa ohranja klasične zunanje mere. Nova pnevmatika izrablja več moči motorja za boljši oprijem. Pripravljena je na novo generacijo močnih in hitrih traktorjev, ki jih je na evropskem trgu vse več.
Večji volumen zraka skupaj z ustreznim polnilnim tlakom omogoča, da pnevmatika ustvari dodaten oprijem v različnih delovnih pogojih.
Blagovne znamke
Pnevmatike za motorna kolesa
Tako kot čevlji, ki jih nosimo in ki predstavljajo nas ter našo osebnost, so tudi moto gume del naših konjičkov in veliko povedo o njihovem lastniku. Pri čevljih ne gledamo le na praktičnost in varnost, ampak tudi na njihov izgled. Zakaj bi bile moto gume za naš motor izjema? Navsezadnje so vse večinoma enake, pri vseh pa strogo upoštevajo varnostne zahteve, medtem ko se pogosto pozablja na videz. Svojega lepotca pa res ne moremo obuti z grdimi pnevmatikami, kajne?
Blagovne znamke
Vulkanizerski Material
V svoji ponudbi imamo vulkanizerski material priznanih evropskih proizvajalcev, ki omogoča vulkanizerskim delavnicam, da svoje storitve opravijo hitro, kakovostno in po konkurenčnih cenah.
Glavni izdelki v našem prodajnem programu vulkanizerskega materiala so uteži, ventili in vse ostalo, kar je potrebno v vulkanizerski delavnici:
- paste za montažo gum
- ključi
- zračnice
- potezniki ventilov
- krede
- krpe
- lepila
- injekcije
- …
Zavorni sistem
Zavore uporabljamo za zaviranje, ustavljanje in preprečevanje premikanja zaustavljenega vozila. Poleg same zavore k zavorni napravi sodijo tudi energetsko napajanje, naprave za upravljanje in prenos. Za zaviranje večinoma uporabljamo bobnaste zavore.
Zavorne obloge in zavorni koluti, zavorne čeljusti
Vsako vozilo je opremljeno z zavornimi diski in zavornimi ploščicami. Te so nameščene na zavorni čeljusti in med zaviranjem pritiskajo na zavorni kolut, s čimer se zmanjša hitrost vozila. Zavorne ploščice so del, ki se pri zaviranju relativno hitro obrabi. Kakovostne zavorne ploščice so pogoj za varno vožnjo. Prodajni program vključuje znamke: ATE, Ferodo, Febi, Zimmermann, Blue Print, Frenauto in Interbrakes. ATE je največji svetovni dobavitelj zavornih sistemov za prvo vgradnjo. Njihove dele najdemo kot originalno opremo v vseh priznanih evropskih znamkah avtomobilov, pa tudi v številnih vozilih, proizvedenih na drugih kontinentih. Večino teh proizvodov ponujajo tudi na prostem trgu, kjer so pogosto prva izbira kupcev, ki želijo z manjšim stroškom ohraniti ali celo izboljšati kakovost originalnega zavornega sistema. Kakovost izdelkov ATE na prostem trgu je enaka tistim za originalno opremo in daleč presega zakonsko določene normative. V želji, da svojim kupcem avtodelov vedno ponuja najboljše za njihova vozila, je GMT pripravil širok izbor zavornih ploščic, diskov in čeljusti znamke ATE, s čimer je razširil svoj izbor kakovostnih avtodelov. Kot pri ostalih znamkah je GMT poskrbel tudi za konkurenčne cene proizvodov ATE!
Zavorni boben, zavorna čeljust, zavorni valj
V notranjosti zavornega bobna se nahajata dve zavorni čeljusti, izdelani iz jekla ali karbona. Ko voznik pritisne na zavorni pedal, se čeljusti premaknejo proti steni zavornega bobna. Zaradi trenja med čeljustmi in bobnom se začne vozilo upočasnjevati. Učinek je podoben kot pri diskastih zavorah, kjer zavorne ploščice pritiskajo na zavorni disk (kolut).
Med zaviranjem se najprej aktivira zavorni valj kolesa, ki pod pritiskom prejme zavorno tekočino. Ta tlak omogoči, da se zavorne čeljusti razmaknejo in pritisnejo ob zavorni boben.
Zavorne cevi, zavorna tekočina, servozavora, krmilnik zavorne sile, pedal zavore
Zavorna tekočina mora skladno z ameriškimi predpisi DOT 3 in DOT 4 izpolnjevati naslednje zahteve: majhna stisljivost, visoko vrelišče, odpornost na visoke temperature, nizka temperatura strdišča, dobra obstojnost proti staranju, konstantna viskoznost, možnost mešanja z drugimi zavornimi tekočinami ter kemijska nevtralnost (ne sme povzročati korozije kovinskih delov ali poškodb tesnil). Servozavora pri zaviranju poveča pritisno silo, ki jo voznik izvaja z nogo, kar omogoča učinkovitejše zaviranje z manj napora. Krmilnik zavorne sile se uporablja namesto omejevalnika tlaka. Omogoča, da se tlak v zavorah zadnjih koles po določeni točki povečuje počasneje, kar izboljša stabilnost vozila pri zaviranju.
Avto elektrika
Akumulatorji in električni avtodeli
Za napajanje električnih porabnikov v motornem vozilu je potrebna električna energija. Ko motor ne deluje, energijo zagotavlja akumulator. Med delovanjem motor poganja generator (alternator), ki napaja električne porabnike in hkrati polni akumulatorsko baterijo.
Zaradi vse večjega števila električnih naprav v vozilih je kakovosten akumulator ključnega pomena za zanesljivo delovanje celotnega sistema. V našem prodajnem programu ponujamo akumulatorje priznanih proizvajalcev Topla in Varta, po naročilu pa so na voljo tudi izdelki drugih blagovnih znamk.

Svetlobna telesa, žarnice
Cestni promet je vse gostejši, zato je dobra vidnost vseh udeležencev ključnega pomena za prometno varnost. Ta je močno odvisna od kakovostnih svetlobnih teles in žarnic, ki omogočajo jasno osvetlitev ceste ter pravočasno zaznavanje nevarnosti.
Halogenske žarnice vsebujejo halogene dodatke, kot sta brom in jod. Od običajnih žarnic se razlikujejo po višji temperaturi žarilne nitke in steklene hruške, višjem notranjem tlaku, plinski polnitvi ter boljšem svetlobnem izkoristku. Poleg halogenskih so na voljo tudi ksenonske in volframove žarnice. V naši ponudbi boste našli širok spekter kakovostnih žarnic priznanih proizvajalcev, kot so Hella, Philips, Osram in drugi – za varno in zanesljivo vožnjo.

Stikala, senzorji, releji, varovalke, hupa
Avtodel – rele – je elektromagnetno stikalo, ki z električnim tokom preko kontaktov upravlja magnetno navitje. Uporablja se za vklop in izklop različnih električnih komponent v vozilu, pogosto za razbremenitev stikal v notranjosti vozila.
Hupa je sestavljena iz elektromagneta, nihajne kotve z vzmetjo, naprave za nastavitev frekvence nihanja, membrane in prekinjala. Namenjena je zvočnemu opozarjanju drugih udeležencev v prometu. Čeprav gre za majhne komponente, so releji in hupe ključnega pomena za varno in učinkovito delovanje vozil – še posebej v sodobnih avtomobilih z več elektronskimi sistemi.

Zaganjalnik, alternator, vžigalna tuljava
Zaganjalnik služi za zagon motorjev z notranjim zgorevanjem. Ob zagonu mora premagati vztrajnost mas, trenje ter upor pri stiskanju delovne zmesi v valjih. Sestavljajo ga elektromotor, prostotekovna naprava (prosti tek) in sistem za vključevanje. Generator (alternator) med delovanjem motorja oskrbuje električne porabnike z energijo ter hkrati polni akumulatorsko baterijo. Pri vseh bencinskih motorjih je vžig mešanice goriva in zraka zunanji – povzroči ga električna iskra, ki jo ustvarja vžigalna tuljava preko svečke.

Izpušni sistem
Avtodeli izpušnega sistema dušijo zvok izpušnih plinov, ki prihajajo iz zgorevalnega prostora v močnih sunkih, tako da jakost hrupa ne preseže zakonsko dovoljenih meja. Hkrati omogočajo nemoten pretok plinov brez večjih uporov. Izpušni sistem mora pline varno odvajati iz vozila, brez nevarnosti, da bi prehajali v notranjost kabine. Katalitični pretvornik (katalizator) pa ima nalogo, da kar najbolj zmanjša delež škodljivih snovi v izpušnih plinih.
Izpušni lonec

Naloga tega dela avtomobila je odvajanje izpušnih plinov, odstranjevanje škodljivih drobnih delcev, ki nastanejo pri zgorevanju goriva, čiščenje teh plinov ter ublažitev nastalega hrupa.
Izpušna cev, kolektor izpušnih plinov
Izpušna cev je avto del izpušnega sistema vašega vozila.
Katalizator, filter trdih delcev (DPF filter)
Vozila z bencinskimi in dizelskimi motorji so zaradi svojega delovanja pomembni onesnaževalci zraka. Glavni razlog je nezadostno izgorevanje mešanice zraka in goriva, ki je ključno za pravilno delovanje motorja. Poleg vode in ogljikovega dioksida pri zgorevanju nastajajo tudi škodljivi plini, kot so ogljikov monoksid, ogljikovodiki in dušikovi oksidi. Naloga katalizatorja je, da te strupene pline zmanjša na najmanjšo možno mero. Katalizator deluje kot pospeševalec kemičnih reakcij, pri čemer je njegova sredica izdelana iz plemenitih kovin, kot so platina, paladij in rodij.
DPF (filter trdih delcev) deluje tako, da v svojih medkristalnih prostorih silicijevih molekul zadrži delce dizelskih saj. Ko se teh delcev nabere dovolj, jih je treba odstraniti, kar poteka preko postopka regeneracije. Metode odstranjevanja se razlikujejo glede na proizvajalca vozila. Nekateri uporabljajo dodatke v gorivo, drugi dvojno izgorevanje, tretji pa lastne postopke. Skoraj vsi pa segrevajo izpušne pline s pomočjo katalizatorja v izpušni cevi nad 600 °C, kar omogoča izgorevanje in odstranjevanje saj na mestu zajetja v DPF filtru.
Lambda sonda
Regulacijo optimalne mešanice zraka in goriva omogoča lambda sonda. S signalom, ki ga pošilja v avtomobilski računalnik, ta lahko pravilno nastavi vbrizgalni sistem in tako ob vsakem trenutku pripravi najbolj primerno mešanico.
AGR ventil
AGR (EGR) ventil je nadomestni del, ki je nameščen v bloku motorja in skrbi za regulacijo izpušnih plinov. Njegova vloga je podobna katalizatorju, saj zmanjšuje škodljive emisije. Ventil omogoča povratno vodeno vračanje dela izpušnih plinov – izpušni plini se odvzamejo takoj za izpušnim kolenom, nato se zmešajo s svežo zmesjo v sesalnem kanalu in vrnejo nazaj v motor.
Podvozje in amortizerji
Vzmeti in amortizerji (blažilniki)
Amortizerji so avtodeli, ki pripomorejo k hitrejšemu dušenju nihanja vzmeti in s tem povečujejo varnost motornih vozil ter udobje pri vožnji. Vgrajeni so med osjo koles in karoserijo. Amortizerji pretvarjajo nihajno energijo v toploto, s čimer blažijo tresljaje in preprečujejo pretirano nihanje vozila.V grobem ločimo dvocevne nizkotlačne amortizerje, eno in dvo cevne plinske ter posebne amortizerje. Prodajni program amortizerjev: Bilstein, Monroe, Sachs, Febi, Kilen.
Odbojne gume in ležaji amortizerja
Odbojne gume so avtodeli, ki preprečujejo, da bi prah, umazanija in drugi delci s cestišča prišli do vitalnih delov amortizerja. Skupaj z ležaji amortizerja preprečujejo prenos tresljajev s cestišča na karoserijo vozila, kar prispeva k boljši zaščiti in daljši življenjski dobi amortizerjev.
Platišča in pnevmatike
Kolo sestavljata platišče in osrednji del, ki je praviloma skledaste oblike, s srednjo odprtino ter izvrtinami za vijake. Kolo je pritrjeno na prirobnico kolesnega pesta z maticami ali vijaki. Izmere in oznake platišč so standardizirane in jih proizvajalec vtisne na vsako kolo. Dve glavni meri platišč sta širina in premer, ki se označujeta na primer kot 5J x 15, kjer je 5J širina, 15 pa premer platišča.
Pnevmatike prenašajo težo vozila, blažijo manjše udarce s cestišča, morajo imeti nizko kotalno upornost ter dolgo življenjsko dobo. Poleg tega prenašajo pogonske, zavorne in stranske vodilne sile. Glede na zgradbo in obliko ločimo diagonalne in radialne pnevmatike, glede na uporabnost pa na letne, zimske in vseletne pnevmatike.
Prodajni program pnevmatik vključuje priznane znamke, kot so:
Sava, Goodyear, Dunlop, Bridgestone, Michelin, Continental, Pirelli, Uniroyal, Vredestein, Kleber, Fulda, Kormoran, Debica, Barum, Matador. Poleg tega ponujamo pnevmatike za motorna kolesa, delovne stroje, traktorje, tovorna vozila in druge vrste vozil.
Obese koles, stabilizatorji, zglobi vilice, puše vilic
Glede na vrsto vzmetenja in pogona koles uporabljamo različne izvedbe prem oz. obese koles. Toge preme uporabljamo pri osebnih vozilih kot zadnje preme, medtem ko spredaj zaradi velike porabe prostora pod motorjem takšne preme niso primerne. Tu so bolj primerne nihalne obese. Za vodenje sprednjih obes uporabljamo prečna vodila (vilice). Pri nihalnih obesah je masa nevzmetenih delov zelo majhna. Pri vožnji prek ovire le z enim kolesom to ne vpliva na drugo kolo. Stabilizatorji so vzmetni elementi, ki pripomorejo k izboljšanju lege vozila na cesti. Največkrat se uporabljajo torzijske palice v obliki črke U.
Volanski mehanizem, končnik volana, volanski drog, servo mehanizem
Glavni deli krmiljenja vozila so volan, gonilo za krmiljenje, jarmov drog, volanov drog in jarmov vzvod. Gonilo za krmiljenje koles (volanski mehanizem) pretvarja vrtenje krmilnega kolesa (volana) in krmilnega droga v zasuk koles. V osnovi poznamo tri vrste krmilnega mehanizma, in sicer z zobato letvijo, s polžem in valjčkom ter s kroglično matico.
Sistem krmilnih vzvodov omogoča prenos krmilnega gibanja z gonila za krmiljenje (mehanizma volana) na sprednji kolesi, prenaša sile z zaželeno prestavo in omogoča vodenje koles s pravilno medsebojno razliko kotov zasuka. Pri osebnih vozilih in tovornjakih je za obračanje koles potrebna velika moč. Za povečanje moči uporabljamo pomožne naprave, ki jih imenujemo servo naprave za krmiljenje.
Ležaj kolesa, pesto kolesa
Kolesni ležaj, ki ga imenujemo tudi valjčni ležaj, skrbi za enakomerno vrtenje koles, ki so pritrjena na fiksni osi vrtenja. Razlikujemo med valjčnim in krogličnim ležajem.
Obraba kolesnih ležajev se lahko hitro zazna: obrabljeni ležaji spuščajo tope zvoke in povzročajo precej neprijeten hrup. Ti zvoki se najprej pojavijo v ovinkih, pri večji obrabi pa jakost zvoka narašča tudi pri večji hitrosti. Avtodeli GMT vam nudijo ležaje priznanih svetovnih proizvajalcev.
Gretje in hlajenje
Gretje: toplotni izmenjevalec, ventilator zraka, notranji grelec
Sposobnost in pozornost ljudi med vožnjo sta močno odvisni od temperature in stanja zraka v potniškem prostoru. Zato naj v notranjost vozila po možnosti priteka svež, filtriran zrak, ki ga moramo glede na zunanjo temperaturo segrevati ali ohlajati.
Toplotni izmenjevalnik je avtodel avtomobila, ki se uporablja za ustvarjanje toplega zraka v notranjosti vozila. Po obliki spominja na majhen grelec (plastični okvir, vhod/izhod in grelna cev iz aluminija) in se pogosto nahaja v ozadju za predalčkom armature. Grelni učinek povzroča hladilna voda, ki najprej teče skozi vroči motor, nato pa skozi izmenjevalnik toplote. Segreti zrak se potem s pomočjo ventilatorja razširi po notranjosti vozila.
Naloga tega nadomestnega dela je, da spravi mrzel ali topel zrak v notranjost vozila. Hladen zrak se pri tem uporablja v klimatski napravi, topel zrak pa v izmenjevalniku toplote. Ventilator je podoben majhnemu ventilatorju in je nameščen v armaturni plošči vozila.
Sistem klimatske naprave: hladilnik, kompresor, kondenzator, sušilec zraka, izparilnik klime
Kompresor je pomemben avtodel, saj je ključni del klimatske naprave in omogoča, da se hladen zrak spravi v notranjost vozila. Na koncu hlajenja kompresor klime stisne hladilni plin, da se ta segreje in se poveča pritisk.
Kondenzator klime lahko plin spremeni v tekočino in pri tem hladi snov (predmete). Sušilnik in izparilnik (uparjalnik) lahko tako na koncu sproščata zaželen mrzel zrak.
Kondenzator klime omogoča, da se hladilna snov utekočini in je nato le-ta na enostaven način vključena v hladilni sistem.
Dodatna oprema
Brisalci
Brez jasnega pogleda skozi vetrobransko steklo ne gre. Samo dovolj kakovostna metlica brisalca lahko temeljito opravi svoje delo. Brisalci znamk Bosch, Valeo in Champion vas zagotovo ne bodo razočarali. Pohvalijo se lahko z vrhunsko kakovostjo in inovativnostjo.
Antene, centralno zaklepanje, navigacijski sistemi
Centralno zaklepanje v motornem vozilu omogoča zaklepanje, odklepanje in zavarovanje vseh vrst vrat. Zaklepanje poteka na enem od zapiralnih mest, na primer pri vratih ob vozniku.
Navigacijski sistemi nam pomagajo pri iskanju prave poti do cilja in pri orientaciji v nepoznanih okoljih. Izpolnjujejo tudi naloge, kot so določanje položaja, posredovanje položaja, izračun najboljše poti itd.
Navigacijski sistemi nam pomagajo pri iskanju prave poti do cilja in pri orientaciji v nepoznanih okoljih. Izpolnjujejo tudi naloge, kot so določanje položaja, posredovanje položaja, izračun najboljše poti itd.
Strešni nosilci in strešni kovčki
Ljudje potrebujejo za različne potrebe prevoza večjih, daljših oziroma drugače neprimernih predmetov za avtomobilski prtljažnik dodatne možnosti za prevoz le-teh. V ta namen obstajajo različni nosilci in kovčki za prevoz različnih predmetov. Namen osnovnih nosilcev je, da na njih pritrdimo različne dodatne nosilce za specifičen namen, na primer nosilce za kolesa, nosilce za dolge predmete, nosilce za kanuje, nosilce za smuči, nosilce za delovne pripomočke itd. Poznamo osnovne nosilce v različnih izvedbah za montažo na streho vozila oziroma zadnji del vozila. Kot razširljiv dodatek prtljažnega prostora je možnost na osnovne nosilce montirati tudi strešne kovčke. Za vsakogar se najde nekaj.
Vlečna kljuka, vlečna naprava
Avtomobilske vlečne kljuke oziroma vlečne naprave v osnovi delimo na sisteme za osebna vozila in sisteme za dostavna oziroma gospodarska vozila. Slednje prepoznamo kot »bunka sisteme«, kjer je bunka oziroma glava vpeta z vijaki na nosilno gred. Znotraj sistema sta dve funkcijsko ločeni skupini: prva nima palice, druga pa ima palico za vpenjanje klešč prikolice. Vlečnih naprav za osebna vozila je veliko več. V osnovi ločimo dve glavni skupini: horizontalno oziroma vodoravno snemljive in vertikalno oziroma navpično snemljive. Vlečne kljuke za osebna vozila ločimo tudi po načinu vpenjanja oziroma snemanja vlečne kljuke iz nosilnega sistema, ki je nameščen na vozilo, in sicer na standardno ter delno oziroma polno avtomatsko snemanje.
Prednosti vlečnih priključkov s snemljivo vlečno kljuko so:
- snemljivo – ko je ne potrebujemo, jo preprosto snamemo
- zanesljivo – ima enake uporabnosti kot običajna toga vlečna kljuka
- enostavno – snemanje ali montaža brez orodja
- varno – ne ogrožamo vozila za seboj
- čisto – pospravljena kljuka ni izpostavljena vremenskim vplivom in umazaniji
- praktično – vedno pri roki (prtljažnik)
Ne pozabite pa, da morate ob montaži vlečne naprave le to tudi homologirati (vpisati v homologacijki karton).
Orodje
Avtodeli potrebujejo primerna orodja za menjavo. V vsako delavnico profesionalnih in amaterskih mojstrov za motorna vozila spada tudi profesionalno orodje. V našem prodajnem programu boste našli vrhunsko kakovostno orodje proizvajalca SW-Stahl (Nemčija) za vse, od najpreprostejšega orodja za amaterske oziroma hobi mojstre do najbolj specializiranih orodij za profesionalne mojstre, ki brez ustreznega orodja ne morejo popraviti vozila. Prodajni program obsega posamezne kose pa vse do celih kompletov.
Filtri
Filter zraka, kabinski filter, oljni filter in filter goriva so vsi pomembni avtodeli za pravilno delovanje motorja. V ponudbi imamo filtre proizvajalcev Mahle, Purflux, Champion, Japan Parts, AirCab, Blue Print in Febi. Filtri zraka so relativno poceni avtodeli, ki pa bistveno vplivajo na zmogljivost vašega avtomobila in porabo goriva.
Filter zraka
Zračni filter preprečuje vdor umazanije in škodljivih delcev v motor. Njegova naloga je učinkovito čiščenje vsesanega zraka brez prevelikih uporov tudi pri večjih zračnih tokovih ter učinkovito dušenje včasih precej močnega šuma ob vsesavanju zraka.
Filter olja
Oljni filter je avtodel, vgrajen z namenom preprečiti predčasno poslabšanje kakovosti olja zaradi mehanskega onesnaženja (saje, kovinski delci, prah). Poleg tega izboljšuje ohlajanje oljnega toka. Razlikujemo filtre, nameščene v glavnem toku, in tiste v stranskem toku.
Filter goriva
Filter goriva očisti gorivo trdnih delcev in tako zagotavlja brezhibno delovanje pretoka goriva in sistema za gorivo.
Filter kabine
Filter zraka v kabini spada že k standardni opremi večine tovornih in osebnih vozil ter prestreza prah, cvetni prah, izpušne pline in škodljive snovi. Prah in drobni delci prahu bodo s pomočjo kabinskega filtra učinkovito odstranjeni. Filter je treba redno preverjati, saj se sicer lahko škodljive snovi in bakterije zadržujejo v vašem vozilu.
Hidravlični filtri
Hidravlični filtri se uporabljajo v samodejnih menjalnikih.
Menjalnik
Ročni menjalnik / Avtomatski menjalnik
Menjalnik je avto del v pogonski povezavi, nameščen med sklopko in gonilom. Njegova naloga je spreminjanje vrtilne frekvence, spreminjanje in prenašanje vrtilnega momenta, omogočanje prostega teka motorja pri stoječem vozilu ter sprememba smeri vrtenja pogonskih koles (vzvratna vožnja). Poznamo ročne in avtomatske menjalnike.
Set sklopke
Sklopke so avto deli, ki predstavljajo ločljivi povezovalni člen, nameščen med motorjem in menjalnikom. Naloga sklopke je prenašati vrtilni moment motorja na menjalnik, s čimer zagotavlja zanesljiv prenos vrtilnega momenta, omogoča mehko speljevanje vozila brez sunkov, prekine prenos sil momenta motorja na menjalnik med menjavanjem prestav, duši vrtilna nihanja ter ščiti motor in vse dele, ki prenašajo sile, pred preobremenitvijo. Sklopke so sestavljene iz naslednjih elementov: koš sklopke, lamela sklopke, potisni ležaj sklopke in sistem vzmeti.