| Vozila z bencinskimi in dizelskimi motorji, so zaradi svojega
specifičnega delovanja velik onesnaževalec zraka. Razlog za to je
nezadostno izgorevanje mešanice zraka in goriva, katera je potrebna za
delovanje motorja. Motor pri izgorevanju, poleg vode in ogljikovega
dioksida, proizvaja tudi naslednje škodljive pline (ogljikov monoksid,
ogljikovodik, dušikov oksid). Naloga katalizatorja je zmanjševanje
omenjenih strupenih plinov na najmanjšo možno mero. Katalizator je
pospeševalec kemičnih reakcij. Njegovo delovanje omogoča
sredica, katera je sestavljena iz plemenitih kovin (platina, paladij in
radij). Več ...
DPF filter delujejo tako, da se v njegovih medkristalnih
prostorih silicijevih molekul ujamejo delcki dizelskih saj. Le ti se
morajo nato pri zajetju dovolj velike kolicine nekako odstraniti iz
medkristalnih prostorov. Načini in postopki za odstranitev so od
proizvajalca do proizvajalca vozila različni. Vsem pa je skupno, da jih
sežgejo na mestu njihovega zajetja - v DPF filtru. Tako nekateri
uporabljajo tekoče dodatke za v osnovno gorivo, drugi uporabljajo dvojno
izgorevanje osnovnega goriva, tretji uporabljajo čisto svoje postopke.
Skoraj vsi proizvajalci pa s pomočjo predhodno stoječega katalizatorja v
izpušni veji vozila segrevajo izpušne pline čez 600°C, kar je začetna
temperatura za regeneracijo - izgorevanja ogljikovih saj. |