Ob hladnih jutrih še vedno ogrevate motor na mestu?
Včasih
so ob ledenih zimskih jutrih morali lastniki avtomobilov pogosto čakati deset
minut ali več, da se je motor segrel in začel delovati brez težav. Je to danes
še smiselno?
V
preteklosti je bil neogret motor v hladnih zimskih dneh lahko vzrok za počasno
obrabo in morebitne okvare. To je bilo zaradi tega, ker so bili motorji
opremljeni z uplinjačem, voznik pa je moral z »čokom« omejiti dotok zraka, da
bi bil vžig bogatejši v korist bencina. Če je voznik v tem stanju odpeljal, so
bile zmogljivosti motorja slabše, poraba goriva občutno večja, vpliv na okolje
pa še toliko slabši.
Danes
to nalogo opravlja elektronika, ki uravnava neposredni vbrizg goriva v valj in
natančno zagotavlja optimalno mešanico zraka in goriva. Tako z današnjimi
motorji ni smiselno čakati na mestu, ampak je lahko celo škodljivo. Prekomerno
bogata mešanica, ki je bila nekoč nujna, lahko poškoduje sodobne motorje.
Večina novih motorjev uporablja bogato mešanico samo, dokler temperatura
motorja ne doseže približno pet stopinj Celzija, šele nato preidejo na najbolj
učinkovito mešanico.
Podaljšano
»kurjenje« bencina v valjih ni le neučinkovito in škodljivo za okolje, še
posebej v zimskih pogojih, ampak tudi slabo vpliva na motor. Presežni bencin se
nalaga na stene valjev, kar lahko odstrani zaščitno plast olja, kar pripelje do
postopnega uničevanja motorja.
Če
imate avtomobil, ki je star manj kot dvajset let, verjetno sploh ne uporablja
uplinjača. Ogrevanje motorja zjutraj ni več potrebno, dovolj je le nekaj
sekund za vzpostavitev tlaka olja, nato pa lahko odpeljete. Pogoj za varno
delovanje pa je kakovostno in redno menjano motorno olje, ki ga boste najlažje
našli v en od poslovalnic GMT Avtodeli po celi Sloveniji. Verjemite, če ravno
pravega olja za vaš avtomobil ne boste našli pri nas, potem ne obstaja!