B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

GMT počitniški nasvet: Kako privarčevati pri vožnji na dopust

GMT počitniški nasvet: Kako privarčevati pri vožnji na dopust

Na GMT nadaljujemo s poletnimi počitniškimi nasveti. Ker je pred nami vrhunec odhodov z avtomobilom na dopust, smo pripravili nekaj nasvetov, kako ob visoki ceni goriv prihraniti denar. Z varčno vožnjo lahko porabo goriva zmanjšamo tudi za petino. Z defenzivno vožnjo na cilj pridete varneje in nič kasneje.

Avtomobil v slabem tehničnem stanju porabi več goriva. Na porabo denimo vplivajo premalo napolnjene in izrabljene gume, zamašen zračni filter, olje slabe kakovosti z visoko viskoznostjo, okvare na dovodu goriva, nezadostna količina motornega olja in podobno.

Že odprta okna med vožnjo lahko povzročijo 5-odstotno povečanje porabe goriva, k večjemu zračnemu uporu pa lahko privedejo tudi dodatki na karoseriji in prtljaga na zunanjih prtljažnikih. Že aerodinamično oblikovani strešni kovčki lahko precej pomagajo pri varčevanju z gorivom.

Med največjimi porabniki energije je klimatska naprava. Če je zunanja temperatura 35 stopinj Celzija, kabine ni smiselno hladiti na 19 stopinj in manj.

Hladen motor porabi nekajkrat več goriva kot ogret, kar velja predvsem za prva dva kilometra vožnje.

Najpogostejša napaka je, da vozniki motor priganjajo v višje vrtljaje. Sploh pri modernih motorjih, ki imajo veliko navora, lahko prestavljamo tudi v nižjih območjih vrtljajev. Motor je načeloma najbolj učinkovit in porabi najmanj goriva v območju vrtljajev, v katerem razvija največji navor. Sodobni bencinski motorji skoraj devetdeset odstotkov največjega navora običajno dosežejo pri 2.500 vrtljajih na minuto.

Najbolje je hitro pridobiti hitrost. To storimo s hitrim prestavljanjem v višje prestave, ne pa s pospeševanjem kot na dirkah. Med vožnjo je treba vzdrževati enako hitrost s čim manj nihanja. S pospeševanjem namreč vsakič povečujemo porabo goriva.

Tudi hitrost je sovražnica gospodarne vožnje. Pri večji hitrosti sta višja tudi zračni in kotalni upor, ki naraščata eksponentno. Velika razlika v porabi goriva nastane že, če namesto 130 vozite 140 kilometrov na uro.

Izbirajte ustrezne poti in se poskušajte izogibati prometnim zastojem. Najkrajša pot ni vedno tudi najbolj gospodarna.

Pri vožnji po klancu navzgor je treba vedeti, kje je optimalno območje vrtljajev, saj je tako tudi izkoristek najboljši. To območje je tam, kjer ima avto najboljši navor, kar pa je odvisno od avtomobila do avtomobila.

Po klancu navzdol ne prestavimo menjalnika v prosti tek, pač pa zaviramo z motorjem oziroma pustimo, da avto poganja motor. V prostem teku je poraba višja, saj mora motor poganjati sam sebe in zato porablja gorivo. Če imamo avtomobil v prestavi, pa avtomobil poganja kinetična energija, zato v tem primeru porabe ni.
Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna