GMT počitniški nasvet: Kako privarčevati pri vožnji na dopust
Na GMT nadaljujemo s poletnimi počitniškimi nasveti. Ker je
pred nami vrhunec odhodov z avtomobilom na dopust, smo pripravili nekaj
nasvetov, kako ob visoki ceni goriv prihraniti denar. Z varčno vožnjo lahko
porabo goriva zmanjšamo tudi za petino. Z defenzivno vožnjo na cilj pridete
varneje in nič kasneje.
Avtomobil v slabem tehničnem stanju porabi več goriva. Na
porabo denimo vplivajo premalo napolnjene in izrabljene gume, zamašen zračni
filter, olje slabe kakovosti z visoko viskoznostjo, okvare na dovodu goriva,
nezadostna količina motornega olja in podobno.
Že odprta okna med vožnjo lahko povzročijo 5-odstotno
povečanje porabe goriva, k večjemu zračnemu uporu pa lahko privedejo tudi
dodatki na karoseriji in prtljaga na zunanjih prtljažnikih. Že aerodinamično
oblikovani strešni kovčki lahko precej pomagajo pri varčevanju z gorivom.
Med največjimi porabniki energije je klimatska naprava. Če
je zunanja temperatura 35 stopinj Celzija, kabine ni smiselno hladiti na 19
stopinj in manj.
Hladen motor porabi nekajkrat več goriva kot ogret, kar
velja predvsem za prva dva kilometra vožnje.
Najpogostejša napaka je, da vozniki motor priganjajo v višje
vrtljaje. Sploh pri modernih motorjih, ki imajo veliko navora, lahko
prestavljamo tudi v nižjih območjih vrtljajev. Motor je načeloma najbolj
učinkovit in porabi najmanj goriva v območju vrtljajev, v katerem razvija
največji navor. Sodobni bencinski motorji skoraj devetdeset odstotkov
največjega navora običajno dosežejo pri 2.500 vrtljajih na minuto.
Najbolje je hitro pridobiti hitrost. To storimo s hitrim
prestavljanjem v višje prestave, ne pa s pospeševanjem kot na dirkah. Med
vožnjo je treba vzdrževati enako hitrost s čim manj nihanja. S pospeševanjem
namreč vsakič povečujemo porabo goriva.
Tudi hitrost je sovražnica gospodarne vožnje. Pri večji
hitrosti sta višja tudi zračni in kotalni upor, ki naraščata eksponentno.
Velika razlika v porabi goriva nastane že, če namesto 130 vozite 140 kilometrov
na uro.
Izbirajte ustrezne poti in se poskušajte izogibati prometnim
zastojem. Najkrajša pot ni vedno tudi najbolj gospodarna.
Pri vožnji po klancu navzgor je treba vedeti, kje je
optimalno območje vrtljajev, saj je tako tudi izkoristek najboljši. To območje
je tam, kjer ima avto najboljši navor, kar pa je odvisno od avtomobila do
avtomobila.
Po klancu navzdol ne prestavimo menjalnika v prosti
tek, pač pa zaviramo z motorjem oziroma pustimo, da avto poganja motor. V
prostem teku je poraba višja, saj mora motor poganjati sam sebe in zato
porablja gorivo. Če imamo avtomobil v prestavi, pa avtomobil poganja kinetična
energija, zato v tem primeru porabe ni.