Kje raje ne shranjevati pnevmatik čez poletje

V seriji člankov »Priprava avtomobila na
pomlad«, s katerimi želimo na GMT svetovati našim kupcem, smo se tokrat
posvetili vprašanjem in odgovorom glede pomembnega vprašanja, kako ohraniti
vrednost zimskim pnevmatikam s pravilnim shranjevanjem.
Zakaj
je pomembno, da so pnevmatike shranjene pravilno?
Večina pnevmatik vsaj nekaj časa preživi
shranjenih, ko niso montirane na avtomobilu, pri tem pa bi morali zanje dobro
poskrbeti. Pravilno shranjene pnevmatike namreč ne izgubljajo svojih lastnosti,
zato bo njihova življenjska doba daljša, obenem se tako izognemo možnosti
poškodb pnevmatik ob morebitnem nehotenem stiku s škodljivimi snovmi.
Kako
morajo biti shranjene pnevmatike, če imamo na primer garažo, klet, lopo. Kakšni
morajo biti pogoji?
Če boste pnevmatike shranili sami, jih
shranite v temen, suh in primerno hladen zaprt prostor, kjer bodo zaščitene
pred škodljivimi vplivi vlage, svetlobe, toplote, kisika (ozona) in kemikalij,
čistilnih sredstev, kislin, olj ter podobnih sredstev. Pred shranjevanjem pa jih
ne pozabite očistiti.
Skladiščni prostor mora biti suh in zmerno
prezračevan, brez prepiha, ne sme biti vlažen ali celo moker. Pnevmatike morajo
biti zaščitene pred sončno svetlobo in močno umetno svetlobo, ki oddaja UV
svetlobo. Prostor naj bo ogret na približno sobno temperaturo, če je mogoče,
naj bo to manj kot 25 stopinj C. Pnevmatike ne smejo biti v neposrednem stiku z
radiatorji in toplotnimi cevmi. V skladiščnih prostorih obenem ne sme biti
opreme, kjer nastaja ozon, saj je ta posebej škodljiv za gumo. V istih
prostorih se prav tako ne sme shranjevati naftnih derivatov vseh vrst (bencin,
plinsko olje, mazalna olja, masti), topil, razredčil, lepil, kemikalij, kislin,
razkužil in podobnih sredstev.
Kakšna
naj bo pravilna lega shranjevanja?
Če pnevmatike hranite na platiščih, v njih
pred hranjenjem zmanjšajte zračni tlak, a jih ne izpraznite popolnoma.
Pnevmatik na platiščih ne hranite v pokončnem položaju, ampak jih obesite na
nosilce, da bodo zimo preživele brez obremenitev. Če pnevmatik na platiščih ne
morete obesiti, jih zložite drugo na drugo (največ 4 pnevmatike). Enkrat na
mesec jih je dobro preložiti, da se na dnu menjajo.
Pnevmatike, ki ste jih sneli s platišč pa
shranite vzporedno v pokončnem položaju, med njimi pa pustite nekaj prostora.
Vsake štiri tedne jih je priporočljivo obrniti, da se pnevmatika ne deformira.
Kaj se
zgodi s pnevmatiko, ki ni pravilno shranjena?
Pnevmatike, shranjene v neustreznih pogojih,
lahko izgubijo svoje prvotne lastnosti, ki so ključne za zanesljivo vožnjo. Obenem
lahko pridejo v stik z omenjenimi škodljivimi snovmi, s čimer lahko pride do
poškodb pnevmatike. Nepravilno shranjevanje lahko povzroči tudi deformacijo
pnevmatik.
Ali je
treba dati pnevmatike v vrečo, ko jih shranjujemo?
Vreče imajo predvsem vlogo zaščite pred
umazanijo samih plaščev kakor tudi same stranke, ko jih vozi domov, na
skladiščenje, montažo ipd.
Ali
drži, da nikoli ne shranjujemo pnevmatik v bližini delujočih električnih
motorjev, ki poganjajo razne črpalke, stroje ali kaj podobnega. Motorji so
namreč veliki proizvajalci ozona, ki škodi gumi?
Tako je, skladiščni prostori ne smejo imeti
kakršnekoli opreme, kjer nastaja ozon, saj je ta za gumo škodljiv. Ozon sicer
povzročajo fluorescenčne luči, žarnice z živosrebrnimi parami, elektromotorji
ali druga oprema, kjer prihaja do električnega iskrenja ali električnih
praznjenj. Izpušni (izgorevalni) plini ali pare pa lahko povzročajo nastanek
ozona zaradi fotokemičnih procesov.