B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Bistveni odgovori, ko kupujete nov akumulator

Bistveni odgovori, ko kupujete nov akumulator

V seriji člankov »Priprava avtomobila na pomlad«, s katerimi želimo na GMT svetovati našim kupcem, smo se tokrat posvetili vprašanjem in odgovorom pri nakupu novega akumulatorja. Slednji so napredovali in se tudi prilagodili novim pogonom v vozilih.

Zakaj je treba po koncu zime preveriti stanje akumulatorja?

Zimski meseci so zaradi nizkih temperatur razlog za to, da so baterije bolj obremenjene. Ob nizkih temperaturah se seštejeta težji zagon vozila in povečano število porabnikov v avtomobilu. To so gretje stekla, gretje sedežev in podobno. Za vse to mora skrbeti baterija, ki je pod zaostrenimi pogoji zelo obremenjena. Po zimski sezoni je dobrodošel preventivni test zmogljivosti baterije, da se ta po potrebi dopolni. Še posebej pomembno je to za tiste voznike, ki vozijo na kratkih razdaljah.

Kdaj ga je treba zamenjati in kakšnega izbrati? Kateri so tipični znaki, da bo akumulator odpovedal, oziroma, da peša?

Znak, da baterija peša, največkrat opazimo pri samem zagonu vozila. Ta je počasnejši in deluje bolj utrujeno. V sodobnejših vozilih nam vozilo samo javi, da je napetost baterije prenizka. Ob takih znakih je pametno baterijo zamenjati, saj lahko v bližnji prihodnosti pričakujemo njeno odpoved.

Kakšen akumulator je primeren za hibride?

V glavnem so to baterije EFB ali VRLA AGM. V sodobnejših vozilih z večjim številom porabnikov so to baterije VRLA AGM. Oznaka pomeni ventilsko regulirana svinčeno kislinska baterija, ki je hermetično zaprta.

Ali res pozimi največkrat odpove akumulator, ali je enako nevarna za akumulator tudi poletna vročina?

Bateriji največjo škodo naredi vročina, torej poletje. V sami bateriji se dogaja kemija, ki je ob visokih temperaturah bolj dejavna. Baterija se hitreje prazni. Vsa škoda, ki se naredi ob visokih temperaturah, se pokaže ob prvem mrazu, ko je zagon težji. Tako mislimo, da je kriv mraz, je pa ravno obratno.

Moderni avtomobili imajo vse več elektronskih sistemov. Kako to vpliva na življenjsko dobo akumulatorja?

Glede na število porabnikov je treba izbrati ustrezno baterijo. Ob pravilni izbiri ni težav. Težava pa je, da vstavite klasično baterijo v vozilo s sistemom start stop, ki ima velike zahteve za napajanje sistema. Tu pa pride do težav, posledica pa je prehitra odpoved baterije.

Koliko je življenjska doba akumulatorja in kako mu lahko sami podaljšamo življenjsko dobo?

Povprečna življenjska doba baterije je od 4-5 let. Za daljšo življenjsko dobo lahko poskrbimo tako, da baterijo po potrebi dopolnjujemo s polnilcem. Pazimo tudi na to, da ne puščamo prižganih porabnikov, ko jih ne potrebujemo. Kratke razdalje in posledično delovanje baterije v podhranjenem režimu škoduje in negativno vpliva na življenjsko dobo. Prav tako pazimo, da ne puščamo luči, radia in drugih porabnikov, ker spet praznimo baterijo.

Kakšna je ponudba akumulatorjev v GMT trgovinah, katere priporočamo?

Imamo popolno ponudbo baterij. Od klasike do AGM za vozila start stop. V bližnji prihodnosti se bodo pojavile potrebe tudi po Li – Ion baterijah.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna