Bistveni odgovori, ko kupujete nov akumulator

V seriji člankov »Priprava avtomobila na pomlad«, s katerimi
želimo na GMT svetovati našim kupcem, smo se tokrat posvetili vprašanjem in
odgovorom pri nakupu novega akumulatorja. Slednji so napredovali in se tudi
prilagodili novim pogonom v vozilih.
Zakaj je treba po koncu zime preveriti stanje
akumulatorja?
Zimski meseci so zaradi nizkih temperatur razlog za to, da
so baterije bolj obremenjene. Ob nizkih temperaturah se seštejeta težji zagon
vozila in povečano število porabnikov v avtomobilu. To so gretje stekla, gretje
sedežev in podobno. Za vse to mora skrbeti baterija, ki je pod zaostrenimi pogoji
zelo obremenjena. Po zimski sezoni je dobrodošel preventivni test zmogljivosti
baterije, da se ta po potrebi dopolni. Še posebej pomembno je to za tiste
voznike, ki vozijo na kratkih razdaljah.
Kdaj ga je treba zamenjati in kakšnega izbrati? Kateri so
tipični znaki, da bo akumulator odpovedal, oziroma, da peša?
Znak, da baterija peša, največkrat opazimo pri samem zagonu
vozila. Ta je počasnejši in deluje bolj utrujeno. V sodobnejših vozilih nam
vozilo samo javi, da je napetost baterije prenizka. Ob takih znakih je pametno
baterijo zamenjati, saj lahko v bližnji prihodnosti pričakujemo njeno odpoved.
Kakšen akumulator je primeren za hibride?
V glavnem so to baterije EFB ali VRLA AGM. V sodobnejših
vozilih z večjim številom porabnikov so to baterije VRLA AGM. Oznaka pomeni
ventilsko regulirana svinčeno kislinska baterija, ki je hermetično zaprta.
Ali res pozimi največkrat odpove akumulator, ali je enako
nevarna za akumulator tudi poletna vročina?
Bateriji največjo škodo naredi vročina, torej poletje. V
sami bateriji se dogaja kemija, ki je ob visokih temperaturah bolj dejavna.
Baterija se hitreje prazni. Vsa škoda, ki se naredi ob visokih temperaturah, se
pokaže ob prvem mrazu, ko je zagon težji. Tako mislimo, da je kriv mraz, je pa
ravno obratno.
Moderni avtomobili imajo vse več elektronskih sistemov.
Kako to vpliva na življenjsko dobo akumulatorja?
Glede na število porabnikov je treba izbrati ustrezno
baterijo. Ob pravilni izbiri ni težav. Težava pa je, da vstavite klasično
baterijo v vozilo s sistemom start stop, ki ima velike zahteve za napajanje
sistema. Tu pa pride do težav, posledica pa je prehitra odpoved baterije.
Koliko je življenjska doba akumulatorja in kako mu lahko
sami podaljšamo življenjsko dobo?
Povprečna življenjska doba baterije je od 4-5 let. Za daljšo
življenjsko dobo lahko poskrbimo tako, da baterijo po potrebi dopolnjujemo s
polnilcem. Pazimo tudi na to, da ne puščamo prižganih porabnikov, ko jih ne potrebujemo.
Kratke razdalje in posledično delovanje baterije v podhranjenem režimu škoduje
in negativno vpliva na življenjsko dobo. Prav tako pazimo, da ne puščamo luči,
radia in drugih porabnikov, ker spet praznimo baterijo.
Kakšna je ponudba akumulatorjev v GMT trgovinah, katere priporočamo?
Imamo popolno ponudbo baterij. Od klasike do AGM za vozila
start stop. V bližnji prihodnosti se bodo pojavile potrebe tudi po Li – Ion
baterijah.