B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Tekoči nadomestni del kako NE ubiti motorja

Tekoči nadomestni del kako NE ubiti motorja

Katera znamka motornega olja je najboljša? Takšne gostilniške debate so danes povsem irelevantne. Pomembne so oznake.

Vsi vemo, kaj se zgodi, ko v rezervoar natočimo napačno gorivo. Na primer bencin v dizelski avto. Premalo pa se zavedamo, da je zelo podobna situacija pri oljih. Dejansko obstajajo nevarne kombinacije nekega tipa olja v nekem tipu motorja, ki za slednjega pomenijo smrtno obsodbo.

Olje torej danes enačimo z nadomestnim delom - mora biti ne le kakovostno, temveč tudi v sami zasnovi prilagojeno dotičnemu modelu.

Vsak po svoje

Proizvajalci avtomobilov vsako leto vlagajo milijone v razvoj tehnološko sofisticiranih maziv, ki so prilagojena za kar najbolj idealno delovanje njihovih pogonskih agregatov. To pomeni, da ima vsak veliki proizvajalec oziroma koncern pri razvoju motorja lastne želje, česa naj bo olje sposobno glede na notranji ustroj in zgradbo motorja. In vsak tip motorja je zgodba zase, zato proizvajalci motorjev od začetka razvoja tesno sodelujejo s proizvajalci olj. Ultra učinkoviti in zmogljivi motorji, kot jih imamo v Evropi, pri delovanju proizvajajo izjemne pritiske in delujejo pri zelo visokih temperaturah. V takšnih primerih nastaja trenje, zaradi katerih motor izgubi celo do 10 odstotkov moči, hkrati se lahko zmanjša pretok olja in s tem mazalne zmogljivosti.

Razvoj je posledično pripeljal do tega, da imamo na trgu na stotine, če ne celo tisoče različnih motornih maziv. Bolj kot kadarkoli je pomembno, da pri nabavi olja za redno menjavo ali dolivanje upoštevamo specifikacije, ki jih je določil proizvajalec.

Že danes je teh specifikacij ogromno in nič ne kaže, da jih bo v prihodnje manj, saj trend določajo avtomobilski proizvajalci in ne proizvajalci olj.

Ključna razlika je v detajlih

Večina olj je tako imenovanih sintetičnih, mineralna olja za moderne motorje sploh ne pridejo več v poštev. Tudi med sintetičnimi olji pa so lahko velike razlike v načinu pridelave, tako na primer ločimo PAO in HC postopek. Slednji je v zadnjem obdobju prevladujoč, saj je cenejši, čeprav po kemični čistosti rezultat morda ni povsem enakovreden PAO postopku. A tako pridobljeno olje je šele osnova, nosilec. Poglavitna razlika, kako se bo neko olje obnašalo v nekem motorju v vseh režimih njegovega delovanja, se danes skriva v aditivih. In prav tu nastopijo resnično pomembne razlike med tipi in namembnostjo olj.

SN-4, MB 229.51 … 

Skozi oči potrošnika pa tudi serviserja velikanska izbira med proizvajalci in tipi olj seveda povzroča zmedo. To vsaj nekoliko omilijo standardi oziroma specifikacije. Osnovni in univerzalni inženirski standard SAE določa viskoznost oziroma stopnjo pretoka olja skozi motor pri različnih temperaturah, npr. oznaka 5W-30. Potem pa so tu še bolj specifični standardi ustreznosti združenja evropskih proizvajalcev ACEA (npr. A3/B8, C3, E6 ...) ali pa na podoben način ameriški API (npr. SN-4 ...). Povrh vseh teh oznak pa so prisotni še zelo omejujoči standardi proizvajalcev vozil, na primer Mercedesa (MB 229.51 ...), Volkswagna (VW 504 00 ...), Volva (VCC RBS0-2AE …) in tako naprej.

Glede na zapisano je jasno, da je najpomembnejše vodilo pri izbiri za vaše vozilo tisti tip olja, ki ga je na podlagi razvoja predvidel njegov proizvajalec. Ustrezne specifikacije so vpisane v dokumentaciji vozila. Proizvajalci avtomobilov pogosto priporočajo olja točno določenega proizvajalca. So pa na trgu danes na voljo že tudi olja, ki jih izdeluje nek drug proizvajalec, in imajo vse potrebne certifikate po najstrožjih standardih proizvajalcev vozil. Takšnim oljem bi lahko rekli kar originalu enakovreden nadomestni del.

V GMT trgovinah z množico kombinacij ne bo zadrege, saj imamo na voljo izjemno bogat asortima olj vseh vodilnih proizvajalcev. Dovolj bo, da našim izkušenim prodajalcem poveste model in letnik vašega vozila. Znali vam bodo svetovati, kaj je najbolje za vaše vozilo.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna