B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

GMT nasvet tedna: Opozorilna lučka za zračno blazino

GMT nasvet tedna: Opozorilna lučka za zračno blazino

Kontrolorji na tehničnih pregledih opozarjajo, da večkrat opažajo prižgano opozorilno lučko za zračno blazino na armaturni plošči. GMT tehnični strokovnjak Primož Rožnik opozarja, da lahko nevede sami sprožimo prižig opozorilne lučke.

Včasih je že dovolj, da med sesanjem pod sedežem nevede zadenemo priključek, zato se prižge lučka za opozorilo za zračno blazino na armaturni plošči. Dovolj je tudi že to, da med pakiranjem pod sedež pospravite natikače ali pa kakšen drug predmet.

Primož Rožnik pravi, da drži, da je že sesanje dovolj, da lahko izklopimo konektor in se prižge lučka za zračno blazino. "Če s cevjo zadevam v kable, ki so spojeni pod sedežem in se le ti lahko razrahljajo v konektorju, ki je praviloma dokaj majhen," pravi in dodaja, da "ne sesamo na pamet ampak s pogledom sledimo cevi sesalca ter se ogibamo direktnih potegov inštalacije."

Vseeno pa opozorilne lučke nikar ne prezrite, saj vas lahko ignoriranje napake, na katero opozarja, drago stane.

Anketa med 2.000 vozniki, ki jo je na svoji spletni strani objavilo britanski podjetje Robin&Day, je pokazala, da se dobra polovica voznikov zaradi njih sploh ne bi vznemirjala.  46 odstotkov voznikov je priznalo, da se na takšna opozorila ne odzovejo takoj, devetnajst odstotkov pa jih je navedlo, da se tudi potem, ko se na armaturki prižge opozorilna lučka, s takšnim avtomobilom vozijo še dva ali tri dni.

A za opozorila bi se morali zmeniti in se tudi čimprej odzvati nanje, saj nadzorni sistem vozila alarma običajno ne sproži brez utemeljenega razloga. Seveda so alarmne stopnje različne in tudi priporočeni odzivi nanje so bolj ali manj nujni. Zelene lučke so denimo tam le za informacijo,  tudi nekatere oranžne lučke opozarjajo na manjše pomanjkljivosti, kakršna je denimo pomanjkanje tekočine za pranje šip ali pa pregorela žarnica, a ko zasveti rdeča lučka, bi moral voznik reagirati takoj, ko je to mogoče, saj gre običajno za težavo, ki zahteva takojšnji poseg.

Rožnik pravi, da se je pomen opozorilnih lučk v zadnjih letih precej spremenil. Pred leti je vsaka komponenta v avtomobilu imela svojo opozorilno lučko, zdaj pa imajo lahko več pomenov. Opozarjajo lahko denimo na napako na motorju ali nedelovanje nekega sistema, denimo ABS. Ko se danes posveti opozorilna lučka, tudi ne pomeni nujno, da je težava ravno na sistemu, čigar lučka se je prižgala, ampak je lahko na enem od povezanih sistemov. Avtomobili so namreč postali omrežja računalnikov, ki med seboj stalno komunicirajo, in če se pojavi napaka, ponavadi pade več sistemov in ne samo eden.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna