B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

GMT svetuje: Že po nekaj letih težave z ročno zavoro

GMT svetuje: Že po nekaj letih težave z ročno zavoro

Kontrolorji na tehničnih pregledih opozarjajo, da se lahko zaradi nepravilne uporabe že po nekaj letih, tudi pri dražjih avtomobilih, pokažejo težave z ročnimi parkirnimi zavorami. GMT tehnični inštruktor Primož Rožnik je pojasnil v "katerem grmu tiči zajec" - oziroma težava.

Ker vozniki vozil s samodejnimi menjalniki ne zategujejo ročne parkirne zavore in puščajo menjalnik v načinu P imajo pogosto na tehničnih pregledih že kaj hitro težave z ročno parkirno zavoro in jo morajo zamenjati.

"Res prihaja do teh težav, ki so v večini primerov posledica zunanjih vplivov (voda, sol, umazanija, rja, …) na mehanizem ročne parkirne zavore, ki se zaradi neuporabe ne more čistiti," pravi Primož Rožnik in dodaja, da posledično mehanizmi začnejo blokirati in ne prenašajo potrebne sile za učinkovito zaviranje od ročice do zavornih oblog, ali pa se po sproščanju ročne parkirne zavore ne vrnejo v svoj začetni položaj in povzročajo delno blokado zavore in pregrevanje.

Nasvet tehničnega inštruktorja GMT je, da predvsem na klančinah zategnemo ročno parkirno zavoro, saj s tem tudi razbremenimo zobnik in zatič P prestave v avtomatskem menjalniku in dodatno preprečimo neželene premike vozila.

Težava je lahko še večja pri nožni ročni zavori. Te najdemo na primer v vozilih znamke Mercedes-Benz. "Pri vozilih z nožno parkirno zavoro je praviloma v celotnem mehanizmu še ena dodatna potezna žica, ki poteka pod vozilom in je podvržena možnosti blokiranja. Glavni problem tega sistema pa je, da so pri teh vozilih večinoma zavorne obloge parkirne zavore ločene od zavornih oblog delovne zavore in so zaradi neuporabe njihove naležne površine še bolj podvržene nabiranju nečistoč in rje, ki zmanjšujejo učinkovitost sistema," pravi Rožnik.

Kakšne pa so izkušnje z elektronsko ročno zavoro? Ali priporoča doplačilo? Rožnik pravi, da ima vedno več vozil serijsko vgrajeno elektronsko parkirno zavoro, ki je tudi bistveno bolj zanesljiva kot pred leti. So pa tudi tu različne konstrukcijske in programske rešitve in z njimi povezane težave. "Osebno bi vzel tisto, kar ponuja vozilo v osnovi in je cenejše. Tudi speljevanje v klanec je sedaj z Autohold funkcijo rešeno preko ABS enote zavor in posledično ni več strahu pri speljevanju v klanec z ročno zavoro."

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna