B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Skrite pasti pri ogrevanju sedežev

Skrite pasti pri ogrevanju sedežev

Ogrevanje sedežev in morebiti celo volana v mrzlih zimskih jutrih deluje tako blagodejno. Razen če ne deluje.

Do delne ali popolne odpovedi ogrevanja sedežev pride lahko precej hitreje, kot se lastniki zavedajo. In največkrat je za odpoved krivo prav napačno ravnanje potnikov, ko pretrgajo žičnato grelno mrežo pod zgornjim slojem sedeža. "Sedeža, ki ima funkcijo gretja, na sedalnem in tudi hrbtnem delu ne smemo točkovno obremenjevati, saj so tam nameščeni električni grelni elementi, ki se lahko pretrgajo," opozarja tehnični inštruktor Avto Akademije Primož Rožnik.

Najpogosteje pride do poškodb grelne mreže, ko uporabniki avta nepravilno pritiskajo na sedež, na primer se med notranjim čiščenjem ali ko se pri poseganju na zadnjo klop s kolenom uprejo na sedalni ali hrbtni del. Prav tako pogost scenarij je odlaganje težkih predmetov na sedež, na primer kovčkov. Lahko pride tudi do poškodb priključnih kablov ogrevanja kot posledica pogostega premikanja sedeža naprej in nazaj ali pa zaradi nepazljivosti pri polaganju predmetov pod sedež.

"Pri poškodbi grelnih elementov sedeža je vedno potrebno zamenjati cel grelni element, saj ob popravilu nima več enakih fizikalnih lastnosti in lahko pride do točkovnega pregrevanja, kar pa ob prisotnosti ostalih gorljivih materialov v sedežu ni dobro," opozarja inštruktor. "V večini primerov se je za takšno popravilo sedeža potrebno obrniti na tapetnika, ki pozna posebne prijeme za odstranitev in ponovno namestitev oblazinjenja sedeža."

Cena popravila gretja je zelo odvisna od tipa in sestave sedeža. Novejši avtomobili imajo pod sedalnim delom še senzor zasedenosti sedeža, ki neposredno vpliva na delovanje zračne blazine. V primeru njegove poškodbe je obvezno takojšnje ukrepanje.

Druga zgodba je, če odpove gretje volana. Tam pomoč tapetnika ne pride v poštev, največkrat je edina dokončna rešitev menjava celotnega volanskega obroča.

Pri uporabi gretja sedežev je treba vedeti, da je naprava kar velik porabnik elektrike, kar se pozna tudi pri večji porabi goriva. Druga plat pa je medicinska. Strokovnjaki odsvetujejo preveliko navezanost na gretje sedežev. V telesu se namreč med delovanjem širijo žile, ker pa v vozilu sedimo pri miru, se kri bolj zadržuje v spodnjem delu telesa, torej stegnih in zadnjici. Občutek toplega ugodja ima na dolgi rok lahko škodljive posledice, še posebej pri tistih, ki so so nagnjeni h krčnim žilam, hemoroidom … Zato velja nasvet, da gretje sedežev uporabljamo le prvih nekaj kilometrov, dokler ogrevanje z zrakom še ne deluje, prav tako ne uporabljamo maksimalne moči.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna