B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Da bo sklopka živela čim dlje

Da bo sklopka živela čim dlje

Sklopka sicer velja za potrošni del avtomobila, a njen rok trajanja ni vezan na čas, pač pa je v precejšnji meri odvisen od načina vožnje posameznika. Seveda govorimo o avtomobilih z ročnimi menjalniki, kjer je vloga voznika, predvsem z načinom vožnje pri zdravju sklopke največja. V osnovi ima sklopka nalogo nekakšnega blažilca sil, ki nastajajo v postopku prenosu navora motorja h kolesom. Obraba je zatorej neizogibna, a ta je vseeno lahko hitra ali pa traja zelo dolgo.

Logika veli, da sklopko varujemo pred obrabo, če se kar najmanj uporablja in s tem skrajšuje čas drsenja. To pomeni, da ob kratkih postankih na klancih vozilo ni v prestavi, ampak v prostem teku. Držanje vozila na mestu z motorjem pomeni ogromno obrabo sklopke. Enako velja za počasno speljevanje v prometni gneči, ko vozilo počasi leze naprej. Po drugi strani pa sklopki škoduje tudi prehitro speljevanje in menjanje prestav, pa ne le sklopki, ampak tudi drugim komponentam vozila.

Med največje grehe, ki jih sklopka še kako občuti, spada na stopalko sklopke naslonjena noga. Če to počnete med vožnjo, sklopka ves čas  drsi. Obraba takrat seveda ni velika, a se ob neprestanem početju lahko začne poznati.

Obrabljeno sklopko prepoznamo na več načinov, najpogostejši znak pa se pojavlja pri speljevanju z mesta, ko pod nogo ni pravega občutka, da je sklopka zagrabila. Hrup motorja sporoča, da se nekaj dogaja, avtomobil pa se ne premika temu primerno. Tudi sicer je drugačen občutek (trši ali mehkejši) znak, da je nekaj narobe.

Kadarkoli sumimo, da je s sklopko nekaj narobe, priporočamo čim hitrejši obisk mehanika, ki lahko s pravočasnim popravilom prepreči veliko večje stroške, ki bi jih potencialno prinesle dodatne okvare. Najmanj, kar se skoraj zagotovo zgodi, če sklopka ne deluje pravilno, je povečana poraba goriva.

Sklopka

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna