Ob zagonu hladnega avtomobila s termičnim motorjem se
Z nakupom celoletnih pnevmatik se res izognete stroškom dveh kompletov pnevmatik in vsakoletni menjavi, a zavedati se morate, da je takšna pnevmatika kompromis med letno in zimsko (praviloma je po sestavi gumene zmesi podobna letni, s profilom z lamelami pa zimski). Poleti je običajno slabša od kakovostne letne in pozimi slabša od kakovostne zimske pnevmatike. To je dovolj dober razlog, da, če se le da, izberete solidne letne in zimske pnevmatike. V trgovinah GMT Avtodeli imamo tudi takšne, ki od vas ne zahtevajo celotnega družinskega proračuna.
Kdaj so celoletne sploh smiselna izbira?
Vseeno so celoletne pnevmatike lahko dobra alternativa zimskim na delih sveta z razmeroma milim podnebjem. Če denimo poletja niso prevroča in zime prej kot s snegom postrežejo z dežjem. Izjemoma bi jih lahko priporočali tistim, ki se z avtomobilom zadržujejo le v strogo urbanih področjih, kjer so ceste hitro očiščene. V isto kategorijo spadajo tisti, ki za volan sedejo zelo redko in v primeru zapadlega snega lahko enostavno ostanejo doma ali pa uporabijo drugo obliko prevoza. Če avtomobil uporabljate vsak dan in morate z njim na pot ne glede na vremenske razmere, celoletne pnevmatike ne smejo biti resna alternativa.
Med njimi so pomembne razlike
Če ste kdaj pogledali kak test letnih ali zimskih pnevmatik, ki ga vsako leto pripravljajo evropski avtomobilski klubi (ADAC, AMZS, …) ste opazili, da so pri vseh pomembne razlike. Ene so odlične na mokri podlagi, druge se bolje obnesejo pri zaviranju, tretje so tišje, varčnejše in še marsikaj. Lanski test celoletnih pnevmatik pa je pokazal, da so tovrstni kompromisi pri teh še toliko bolj očitni. Razlike med testiranimi pnevmatikami so bile zelo velike, prav nobene pa niso navdušile na vseh področjih. Nekatere so pogorele na mokri podlagi, druge v suhem ali na snegu, ipd …
Električnim pozimi celo bolj »sedejo«
Razlog za izbiro celoletnih pnevmatik pri električnih avtomobilih se skriva v ekologiji, oziroma v učinkovitosti. Zimske pnevmatike namreč, zaradi globljega profila in drugih značilnosti, botrujejo malenkost večji porabi goriva oziroma električne energije. Če to za vozila z motorji z notranjim zgorevanjem ni ključno, pa je za pri električnih popolnoma drugače. Pri teh ogromno vlogo igra domet z enim polnjenjem baterije in denimo pri Volvu so izdali, da ima njihov model XC40 recharge na celoletnih gumah za kar osem odstotkov večji doseg kot na zimskih.
Če so celoletne pnevmatike za vas po vsem povedanem še vedno smiselna izbira, je dobro, da svoje vozniške navade analizirate in izberete tisto pnevmatiko, katere slabosti bodo za vaše potrebe najmanj škodljive. V kolikor pa boste pri izbiri potrebovali kakršenkoli nasvet, se vedno lahko obrnete na strokovnjake v prodajalnah GMT Avtodeli. Z veseljem vam bodo pomagali!
