Skoči na vsebino
Home » Objave » Zakaj prihaja do škripanja zavor?

Zakaj prihaja do škripanja zavor?

Škripanje zavor oziroma pojavljanje zvoka med zaviranjem vozila je običajen pojav, ki nastane zaradi drgnjenja dveh različnih tornih materialov – zavorne ploščice in zavornega diska – med seboj, pri čemer se kinetična energija pretvarja v toplotno. Težava za voznika in ostale udeležence v prometu nastane, ko se frekvenca ustvarjenega zvoka znajde v našem slušnem frekvenčnem območju. Zato se vsi proizvajalci vozil in zavornih sistemov pri razvoju trudijo s pomočjo različnih ukrepov te zvoke ohraniti izven tega območja.

Ker ima na Zemlji vsaka stvar svojo frekvenco lastnega nihanja, se pri konstrukciji zavornega sistema upoštevajo frekvence vseh sestavnih delov v bližini zavor – tudi delov podvozja. Zelo pomembno je, da so frekvence teh delov dovolj različne, da ne pride do resonance oziroma seštevanja frekvenc v slušnem območju. Če na primer z zamenjavo materiala ali spremembo teže znižamo frekvenco lastnega nihanja zavorne ploščice za 50 Hz, se lahko skupna resonančna frekvenca prestavi na 39.000 Hz – to pa je že izven našega slušnega območja in nas več ne moti.

Zato je pri servisiranju zavornega sistema ključnega pomena, da uporabljamo kakovostne dele enakovredne konstrukcijske izvedbe kot pri prvi vgradnji. Prav tako ne smemo zanemariti pregleda ostalih komponent podvozja, ki so morda že izrabljene. Vzrok škripanja so lahko tudi obrabljene zavorne ploščice in diski, poškodovana ležišča zavornih ploščic ali vodila zavorne čeljusti, ki povzročajo blokiranje, pregrevanje in posledično spremembe frekvenčnih območij resonance. Pogosto so razlog za zvoke tudi umazanija, rja, kamenčki in drugi tujki, ki zaidejo med zavorno ploščico in disk ali druge dele sistema.

Naš nasvet je, da dosledno upoštevate navodila proizvajalca, skrbite za popolno čistočo in gibljivost sestavnih delov ter podmazujete vodila – vendar le tam, kjer je to predpisano.

V trgovinah GMT najdete kakovostne zavore in zavorne ploščice. Vabljeni!