Skoči na vsebino
Home » Objave » Kako brati teste pnevmatik in izbrati pravo za svoje potrebe?

Kako brati teste pnevmatik in izbrati pravo za svoje potrebe?

Pred sezono menjave pnevmatik preverite svoj komplet in po potrebi premislite o menjavi. Na kaj je treba biti pri tem pozoren, da poceni pnevmatike ne bodo hitro postale najdražje?

15. Marca preneha zakonska obveza zimske opreme pri vozilih, razen če to zahtevajo vremenske razmere. Ker nas mraz in sneg še lahko presenetita, je smiselno z menjavo pnevmatik potrpeti vsaj do začetka aprila. Letne pnevmatike morajo imeti po zakonu še najmanj 1,6 milimetra profila, sicer vozilo ni brezhibno.

V resnici pa bi morali o menjavi razmišljati že pri obrabi pod 3 milimetre. Testi v realnih razmerah jasno kažejo, da ima tako obrabljena pnevmatika v primeru močnejšega naliva velike težave pri odvajanju vode prek obrabljenih kanalov in ohranjanju stika s cesto. S tem se zavorna pot že pri hitrosti med 50 in 80 kilometri na uro podaljša za več metrov, kar hitro pripelje do nenadzorovane vožnje, podobne vožnji po ledu – akvaplaninga.

Na vsak način so namenske letne pnevmatike v toplejšem delu leta veliko varnejše in učinkovitejše, kot pa da bi na avtu pustili zimske pnevmatike. Slednje bodo zaradi vpliva vročine poleti izgubile prožnost in bodo zato naslednjo zimo slabše delovale.

Kako torej izbrati nove pnevmatike?

V pomoč so različni vzporedni testi, ki jih objavljajo evropski avtoklubi in specializirane revije. Najprej pa se morate zavedati ključne resnice o pnevmatikah – idealna guma ne obstaja!

Ni treba poseči po zmagovalnih gumah s testov, vsekakor pa bi moral biti eden ključnih kriterijev pri izbiri zavorna pot pnevmatike. Kaj pomaga vsa plejada asistenčnih sistemov in “Schumacher” sposobnosti, če te izda ključni material, na katerem se vozilo na nekaj kvadratnih centimetrih dotika ceste?

In med gumami so lahko razlike ogromne. Na letošnjem AMZS/ADAC testu 18 pnevmatik v dimenziji 225/40 R18 je bila razlika med najboljšo in najslabšo pnevmatiko pri zaviranju na mokrem skoraj 17 metrov! Skratka – najslabša (tudi najcenejša!) pnevmatika je bila lahko daleč najdražja in najslabša izbira, saj je z njo precej težje preprečiti nesrečo, poškodbe vozila in morda celo telesne poškodbe.

Krajša zavorna pot lahko pri nekaterih pnevmatikah razkriva njihovo temnejšo stran – prehitro obrabo. Prav iskanje pravega razmerja med mehkobo gumene zmesi in njeno vzdržljivostjo je največji in hkrati najdražji izziv za proizvajalce. Prav zato so še posebej dobrodošli že omenjeni testi, na katerih preizkuševalci lahko naredijo primerjave pričakovane življenjske dobe posameznih pnevmatik. Velikokrat se izkaže, da je vložek v nekoliko dražji komplet pnevmatik dolgoročno cenejši, saj bo interval menjave daljši.

Pred izbiro naslednjega kompleta pnevmatik naj si kupec odgovori še na nekaj pomembnih vprašanj: koliko kilometrov naredi v polletju, po kakšnih cestah se pretežno vozi, kako dinamično vožnjo zagovarja in seveda kakšen je njegov proračun. Z odgovori na ta vprašanja bo veliko lažje prišel do kompromisa in izbire pnevmatik, ki bodo najbolj pisane na kožo njega in njegovega vozila.