Naloga filtra DPF je, da med delovanjem motorja prestreza veliko večino zdravju škodljivih trdih delcev v izpuhu. Ko deluje, je super, ko ne deluje, je pogosto razlog za celo vrsto okvar na avtomobilu.
Najpogosteje je za slabo delovanje filtra kriv način vožnje. Za filter je zelo pomembno, da vozimo avtomobil v višjih vrtljajih, najbolj pa mu škodujejo kratke vožnje. Kako torej lahko sami z načinom vožnje podaljšamo življenjsko dobo DPF filtra?
Ključ je v priganjanju. Filter trdnih delcev »očistimo« ali regeneriramo tako, da poskrbimo za izgorevanje snovi, ki se naberejo v njem. Gre za saje, ki pri procesu regeneracije zgorijo v ogljikov dioksid in vodo. Da bi filter dobro regenerirali, mora biti pravilno ogret. To dosežemo le z daljšo vožnjo. Za bencinske motorje je dovolj, če vozimo s konstantno hitrostjo najmanj 80 km/h pri vrtljajih med 3.000 in 5.000 vrt/min. Ko dosežete to hitrost, spustite stopalko za plin in pustite, da se vozilo nekaj sekund premika z inercijo, pri čemer pustite menjalnik v prestavi. Postopek ponovite večkrat, dokler se opozorilna lučka na armaturi ne ugasne, kar pomeni, da je filter očiščen. Če to ne uspe niti po tridesetih minutah, je čas za obisk serviserja.
Dizel je drugačen od bencinarja. Če je filter zamašen pri dizelskem motorju, je postopek le nekoliko spremenjen. Konstantna hitrost vožnje naj bo najmanj 60 km/h, vrtljaji motorja pa naj bodo vsaj 2.000 vrt/min. Tudi pri dizlu velja, da je filter očiščen, ko se na instrumentni plošči ugasne opozorilna lučka. Če po približno 40 minutah filter ni očiščen, je najbolje, da se obrnete na strokovnjake.