B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Uporabniški priročnik za klimo - preberite ga!

Uporabniški priročnik za klimo - preberite ga!

Kaj se sme in česa ne početi, da bo klimatska naprava v vozilu vedno učinkovito služila.

Klimatska naprava je predvsem v vročem delu leta nepogrešljiv pripomoček v vozilih s številnimi koristmi. Poleg ohranjanja prijetno hladne notranjosti v vročih sončnih dneh je pomembna tudi z vidika zdravja, saj je zrak, ki vstopa v notranjost skozi klimatski sistem, precej čistejši kot sicer. Kakšna so torej pravila in prepovedi pri uporabi klimatske naprave?

1. Ne pozabite jo uporabljati. Morda za koga presenetljiv napotek, a klimatsko napravo je treba imeti prižgano vse leto. Ne le za hlajenje, zelo je pomembna tudi za sušenje vlažne notranjosti in je najboljši pripomoček proti rošenju oken od znotraj.

Ob tem pa je treba upoštevati pravilo, da se jo vklopi šele potem, ko že zaženete motor, izklapljajte pa jo vedno, preden motor na koncu poti ustavite. To bo občutno zmanjšalo napore na sestavne dele pri zagonu motorja, hkrati je to način za odstranjevanje nabrane vode v sistemu, ki tako ne bo zastajala in postajala gojišče bakterij.

2. Ohranjajte konstantno temperaturo. Izogibajte se nastavljanju temperature na skrajnosti, bodisi na 16°C, ko je zunaj vroče, ali na 28°C, ko je mrzlo. Namesto tega jo nastavite na temperaturo, pri kateri se počutite udobno, kar je za večino ljudi okoli 20°C.

3. Ne obremenjujte klimatskega sistema preko mere. Ko je vroče, najprej odprite okna, da se znebite zelo vročega zraka v kabini. Sistem bo tako lahko začel hladiti zrak že pri nekoliko nižji temperaturi. Ne pozabite zapreti oken, ko ste enkrat prezračili kabino.

4. Preverjanje. Pri preverjanju nivoja olja, hladilne tekočine ali zavorne tekočine ali dopolnjevanju tekočine za pranje stekel preverite stanje spojev na sistemu za klimatizacijo glede morebitnih znakov puščanja ali korozije. V primeru suma na napako poiščite strokovno pomoč.

5. Redno servisirajte. Klimatski sistem je enako pomemben del vašega vozila kot kolesa in pnevmatike. Servisirajte ga vsako leto. Dodajanje hladilnega sredstva ali izvajanje kakršnih koli prilagoditev mora opraviti strokovnjak.

6. Ne pozabite zamenjati kabinskega filtra. Poleg rednega servisiranja sistema je treba vsako leto ali po potrebi še prej istočasno zamenjati kabinski filter, saj se v njem nabira vsa umazanija, ki bi sicer prišla v kabino. Enako kot vrečka v sesalniku potrebuje praznjenje in čiščenje filtra, je treba zamenjati tudi kabinski filter.

7. Kdaj je obvezno potreben servis. Če opazite, da sistem ne hladi učinkovito ali oddaja nenavadne zvoke.

Če v sistemu opazite kakršne koli okvare, ki lahko hitro povzročijo škodo drugim komponentam v njem.

Pozor! Če vam svetujejo, da je treba sistem napolniti s hladilnim sredstvom, poskrbite, da vam bo delavnica izdala račun, na katerem je navedena vrsta uporabljenega hladilnega sredstva v skladu z navodili proizvajalca vozila. Običajno bo to plin R134a ali R1234yf.

V trgovinah GMT Avtodeli imamo veliko zalogo kvalitetnih nadomestnih delov klimatskih sistemov znamk Nissens, Nrf, Denso, Elstock in drugih za veliko večino vozil na naših cestah. Pridite in se prepričajte.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna