B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Ko začnejo škripati zavore

Ko začnejo škripati zavore

Tehnični inštruktor GMT Primož Rožnik razlaga, na kaj je treba biti pozoren pri škripanju zavor in kako je treba pravilno ukrepati.

Škripanje zavor oziroma pojavljanje zvoka med zaviranjem vozila je čisto normalen pojav zaradi drgnjenja dveh različnih tornih materialov, zavorne ploščice in zavornega diska, med seboj in s tem pretvarjanja kinetične energije v toplotno. Problem škripanja zavor za voznika in ostale udeležence v prometu nastane šele takrat, ko se frekvenca ustvarjenega zvoka znajde v našem slušnem frekvenčnem območju.

Pogosto pa se zgodi tudi, da se zvoki pojavljajo zaradi prisotnosti umazanije, rje, kamenčkov in drugih tujkov, ki lahko pridejo med zavorno ploščico in disk ali ostale dele sistema. Tudi kakovost opravljene storitve zamenjave delov zavornega sistema ima lahko velik vpliv na pojav škripanja.

Preventivno lahko voznik poskrbi s pravilno uporabo zavor predvsem po daljših klancih ali pri zmanjševanju velikih hitrosti na avtocestah, da ne pregreva zavor po nepotrebnem in poskrbi, da ob pranju vozila čim bolj očisti tudi zavorni sistem ter ga po pranju osuši s krajšo vožnjo.

Ob vsaki spremembi obnašanja zavor je torej najboljše obiskati serviserja, da preveri, če je zavorni sistem brezhiben oziroma odpravi morebitne napake na njem. V grobem delimo škripanje zavor na tri različne scenarije. Če se škripanje pojavlja samo ob koncu zaviranja, ko se vozilo skoraj že zaustavi, gre praviloma lahko za čisto normalno delovanje ali pa manjšo napako v spremembi ali neskladnosti materialov. Če se škripanje pojavlja med vožnjo brez, da zaviramo in ob zaviranju potihne ali pa se ojača, gre največkrat za delno blokiranje in pregrevanje zavornega sistema ali pa prisotnost tujka v njem. Če pa se ob vsakem zaviranju ali pa tudi že brez njega pojavlja močno škripanje, ki je pogosteje opisano bolj, kot drgnjenje pa so največkrat vzrok za to popolnoma izrabljene zavorne ploščice ali pa prisotnost tujka. Če se močno škripanje oziroma bolje rečeno drgnjenje pojavlja že takoj po pritisku na zavorni pedal ali celo vseskozi med vožnjo, je v takem primeru boljše čim prej ustaviti vozilo in najprej vsaj optično preveriti obrabo zavornih ploščic ali prisotnost tujkov. Če se na primer zavorna ploščica popolnoma izrabi do svoje nosilne plošče in je hkrati tudi zavorni disk prekomerno obrabljen in stanjšan se pri nekaterih konstrukcijskih rešitvah lahko zgodi, da tako obrabljena zavorna ploščica zdrsne ven iz svojega ležišča v jarmu in pade mimo diska ven. To posledično povzroči nenaden izpad zavornega sistema oziroma odpoved zavor.

Ko začnejo škripati zavore

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna