B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Ko zakuha motor

Ko zakuha motor

Visoke poletne temperature imajo ob zagonu motorja pozitiven učinek. Motor se hitreje segreje na delovno temperaturo prav tako tudi vsi njegovi sistemi za zmanjševanje škodljivosti izpušnih plinov. Ob morebitni preobremenitvi vozila ali okvari pa se negativni vplivi hitreje pokažejo, s tem pa se ob pravilnem zaščitnem ukrepanju preprečijo večje poškodbe. Kdaj je tisti alarm na merilnikih temperature, ko moramo avto ustaviti?

Najbolj učinkovito, lahko okvaro oziroma pregretje motorja preprečimo z rednim vzdrževanjem vozila in morebitnim dodatnim pregledom pravilnega delovanja hladilnega sistema pred načrtovano daljšo potjo. V primeru preobremenjujoče vožnje je le to treba prilagoditi tako, da zmanjšamo potrebo po navoru, moči in hitrosti. Občasno si lahko pomagamo tudi z izklopom dodatnih porabnikov energije, vklopom klimatske naprave in vklopom gretja v kabini vozila. V primeru okvare hladilnega sistema motorja pa je treba prekiniti vožnjo, počakati, da se ohladi motor in poskusiti odpraviti napako ali poiskati strokovno pomoč za odpravo le te. Če motor zakuha pa moramo najprej varno ustaviti vozilo in čim prej ugasniti motor. Previdno odpremo pokrov motorja, da nas slučajno ne popari pregreta tekočina in pustimo vse ostalo mirovati, kot je vsaj pol ure, da se deloma ohladi. Šele nato preverimo nivoje tekočin in jih po potrebi dolijemo s počasnim dodajanjem. Pregretega motorja nikoli ne polivamo z vodo.

Prav tako se vode tudi ne doliva v hladilni sistem, dokler je le ta pregret. Ob takem početju lahko zaradi hipne uparitve vode pride do poškodb nas samih, zaradi toplotnega šoka pa do trajnih poškodb materialov v samem motorju. Dolijemo lahko tudi čisto vodo v primeru, da nimamo namenske hladilne tekočine za dotično vozilo. Je pa v takem primeru vedno treba hladilno tekočino čim prej v celoti zamenjati.

Na pregrevanje v večini primerov opozori kazalec temperature motorja, kontrolna lučka pregretja ali nivoja hladilne tekočine oziroma pri novejših vozilih največkrat sporočilo na ekranu instrumentne plošče ob spremljajočem zvočnem signalu. Ko nas na pregrevanje motorja opozorijo znaki, kot so para in dim izpod pokrova, vonj po pregretih različnih materialih v motornem prostoru ali pa pomanjkanje moči motorja je to že zelo pozno in v večini primerov pomeni večjo okvaro in poškodbe motorja.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna