B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Avto naj ne miruje več kot teden dni

 Avto naj ne miruje več kot teden dni

Izpraznjen akumulator, zamašen filter trdnih delcev ali rja na zavorah so lahko samo tri težave, s katerimi se soočajo vozniki v dneh, ko vozila večino časa samevajo parkirana. Tehnični inštruktor GMT Primož Rožnik je pripravil nekaj nasvetov za voznike.

V času covid-19, ko so šole in vrtci, pa tudi marsikatera pisarna zaprta, je bilo veliko ljudi primoranih ostati doma in si urediti delo od doma. Avtomobili so zato manj v uporabi, ponekod celo nič. Kar ni dobro za vozilo. Kaj je treba paziti?

»Glavna težava, ki se pojavi ob dolgotrajnejšem mirovanju, je izpraznjena akumulatorska baterija. Druga težava pa se v tem obdobju pojavlja na zavorah, ki se zaradi mirovanja ne čistijo in začnejo rjaveti,« pravi Tehnični inštruktor Avto Akademije in GMT Primož Rožnik. Strokovnjak dodaja, da morate biti še posebej pazljivi po pranju vozila. Po pranju je treba skrite dele vozila obrisati s krpo iz mikrofibre in se z avtomobilov tudi zapeljati na krajšo vožnjo. Avto je treba tudi prezračiti, priporočeno pa je tudi zagnati motor in opraviti krajša vožnja vsaj do segretja motorja na delovno temperaturo. »Medtem se bo tudi baterija lahko napolnila do polne kapacitete,« pravi Rožnik.

Pri dizelskih vozilih čas mirovanja nekaj mesecev praviloma nima vpliva na kakovost goriva, razen če je v rezervoarju prisotno več vlage, ki posledično lahko vodi do tvorjenja tako imenovane sluzi med vlago in biodizlom. Ta posledično lahko privede tudi do zamašitve cevovodov ali filtra goriva. Ta pojav je pri novejših vozilih zmanjšan na minimum z uvedbo rezervoarjev in sistema goriva zaprtega tokokroga,« pravi Rožnik.

Če bo avto dalj časa stal pri miru in nimate garaže, je priporočljivo, da ga pokrijete in pred zunanjimi vplivi zaščitite s ponjavo, v nasprotnem pa velja zaščititi vsaj pnevmatike. Pred vožnjo preverite tlak v pnevmatikah.

Posebej bodite pozorni na zavore. Zavorni diski bodo začeli intenzivneje rjaveti, predvsem po pranju. Slabi, že poprej zelo zarjaveli diski, pa se bodo radi začeli luščiti in posledično med zaviranjem zelo tresti. Ta pojav je predvsem pogostejši na zadnjih zavornih diskih.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna