B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

V mehanične delavnice prihajajo spremembe

V mehanične delavnice prihajajo spremembe

Tako kot sami avtomobili se spreminjata tudi servis in vzdrževanje vozil. Tako mehaniki kot lastniki vozil se bodo morali navaditi na spremembe, ki prihajajo v kratkem.

Kaj lahko pričakujemo, razkriva tehnični inštruktor GMT Primož Rožnik, ki pravi, da je v izobraževanju v tujini in tudi doma vedno več govora in pozornosti posvečenega električnim pogonom vozil, asistenčnim sistemom in samodejnim menjalnikom. Kljub temu pa se še vedno med to vpletajo tudi osnovna znanja o delovanju klasičnih fosilnih motorjev ter o osnovah elektrike in elektronike. Tudi klimatski sistemi vozil niso izvzeti. Eden od sklopov, ki se mu morajo mehaniki vse bolj posvečati, pa je tudi problematika reklamacij in vodenja avtoservisne delavnice.

Prehod na električna vozila ne bo hiter, bodo pa začela prihajati tudi v manjše mehanične delavnice pri nas. A mehanikom se ni bati za delo. Električna vozila imajo res manj sestavnih delov in naj bi se tudi manj kvarila, a bodo kar nekaj časa še prevladovala tudi hibridna vozila, ki pa imajo več sestavnih delov od klasičnega vozila. Poleg tega pa so rezervni deli za ta vozila praviloma dražji in zahtevnejši za zamenjavo in spet omogočajo zaslužke in preživetje avtoserviserjev, ki bodo vlagali v svoje znanje za servisiranje teh vozil. Tudi strah mehanikov in kupcev vozil v povezavi z električnimi vozili se bo s časom razblinil zaradi hitrejšega pretoka informacij in ozaveščanja.

Mehaniki bodo morali prilagoditi prostore v delavnicah za delo z električnimi vozili, saj to po eni strani narekuje že sama zakonodaja in predpisi proizvajalcev vozil, po drugi strani pa ob poznavanju in upoštevanju varnostnih ukrepov skoraj ne more priti do nesreče ali požara. Trenutno vsak mehanik ve kaj mu je storiti za svojo in splošno varnost pri servisiranju vozil na fosilna goriva in enako bo z električnimi vozili to v prihodnosti prišlo »pod kožo« vsem serviserjem.

EU z letom 2022 uvaja kot obvezne v novih avtomobilih določene asistenčne sisteme, ki prav tako potrebujejo pravilno vzdrževanje. Ta izziv bo kar trd oreh zaradi nujno potrebne drage opreme za nastavitev in umerjanje teh sistemov. Manjše delavnice skoraj ne bodo imele druge možnosti, kot povezovati se z drugimi serviserji, na primer v servisne mreže, ali pa uporabljati storitve zunanjih izvajalcev specializiranih za te sisteme.

Asistenčni sistemi so pogosto testno povezani s samodejnimi menjalniki, ki so vedno natančnejši, udobnejši, zmogljivejši in hkrati tudi kompleksnejši. Zato je njihovo pravilno servisiranje vedno bolj pomembno. Doživljenjsko olje za samodejni menjalnik, kot ga nekateri proizvajalci vozil oglašujejo, v bistvu ne obstaja. Tukaj se je treba vprašati, kaj je sploh življenjska doba vozila za njegovega lastnika in kaj ta isti pojem pomeni za proizvajalca vozila. In še ta zanimivost - proizvajalec samodejnega menjalnika za to isto vozilo priporoča menjavo olja na 80.000 kilometrov, proizvajalec vozila pa nikoli. Ali menjalnik zdrži tako dolgo kot olje, ali olje zdrži tako dolgo kot menjalnik? Rožnikovo mnenje je, da menjalnik zdrži malo več kot olje, a ne prav dosti.

Prihodnost malega mehanika je še vedno svetla. Trenutno se mu še ni treba bati za obstoj in vsakodnevni kruh. A se bo za prihodnost treba konkretno oborožiti z znanjem in povezovati med seboj, za kar pa se že 14. lepih let trudimo s Tehnološko konferenco.

14. TK

14. TK

 

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna