B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Kaj se dogaja z vašim spodnjim delom?

 Kaj se dogaja z vašim spodnjim delom?

Izpraven izpušni sistem je eden bistvenih elementov za pravilno delovanje motorjev z notranjim zgorevanjem. Le pravilno voden tok izpušnih plinov skozi brezhibne sestavne dele izpušnega sistema zagotavlja optimalno izkoriščenost motorja in njegove moči ter podaljšuje delovanje. Različni deli izpušnega sistema so zelo različno obremenjeni, prihaja do velikanskih temperaturnih razlik, spremljevalec je velikokrat tudi kondenz.

Pri izpušnih sistemih vseh nekoliko bolj sodobnih avtov gre lahko marsikaj narobe, saj so njihov sestavni del postali na primer lambda sonda, katalizator in filter trdnih delcev. Nepravilno očiščen izpuh ni le stvar kršenja homologacijskih pogojev ter s tem izpravnosti, temveč lahko tudi negativno vpliva na motor. Morda se sliši neverjetno, a napaka na izpušnem sistemu lahko vpliva na povišanje porabe in zmanjšanje moči. Še vedno pa gre v veliko primerih pri izpuhu nekaj narobe z njegovimi osnovnimi sestavnimi deli - cevjo, sredinskim ali zadnjim loncem. Vsi ti deli so namreč med vožnjo podvrženi zelo ostrim pogojem - velikim temperaturnim razlikam, tresljajem, vlagi, zimski soli … Na življenjsko dobo izpuha torej vpliva veliko dejavnikov, še posebej pa je odvisna od kakovosti materiala. Izkušnje tudi kažejo, da lahko s popravilom izpuha z varjenjem napako resda začasno odpravimo, a rok trajanja varjenega dela bo veliko krajši, kot pa če bi izpuh zamenjali.

Znaki, da je nekaj narobe

Pozoren je treba biti že ob povešenju dela izpuha, ker je to lahko znak, da je odpovedal eden od nosilnih sestavnih delov, recimo guma, ki drži lonec vpet na nosilec in hkrati blaži tresljaje. Lahko pa je že nevarno prepareta tudi cev, ki se v najbolj črnem scenariju lahko med vožnjo odlomi in zapiči v asfalt. Tveganje na hujše poškodbe podvozja je takrat veliko.

Če iz zadnjega dela izpušnega sistema slišite nenavaden ropot v obliki pokanja, potem je najverjetneje krivda na odpovedi zadnjega lonca. Zelo pogosto pride do loma na stiku med cevjo in loncem. Zadnji del izpuha je še posebej na udaru med uporaba vozila le na kratke razdalje, ko se ne more dovolj segreti, zato se tam še hitreje nabira voda, posledično pa pride prej do prerjavenja. Da je z izpušno cevjo nekaj narobe, nas lahko opozarja tudi vonj po gorivu, ki ga zaznamo v kabini.

Lahko pa pride do težav na izpušnem kolektorju tik ob motorju. Takrat izpod motornega pokrova slišimo sikajoče zvoke, zna tudi smrdeti po zažganem. Potrebno je takojšnje ukrepanje.

Izpušni sistem

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna