B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

SVEČKE ZA UTEKOČINJENI NAFTNI PLIN

SVEČKE ZA UTEKOČINJENI NAFTNI PLIN

Bencinu in plinskemu olju kot pogonskima gorivoma počasi, a zanesljivo narašča cena, zato so vse bolj zanimiva tudi alternativna goriva. Kot najbolj takojšnja rešitev se kaže utekočinjeni naftni plin LPG, ki zahteva nekaj dodatnih nastavitev motorja. A dobro je, če vozniki tudi originalne vžigne svečke nadomestijo s takšnimi, ki so bolj primerne za plin.

Predelava avtomobila na plin prinese tudi določene spremembe pri vžigu gorivne zmesi. Pri uporabi plina se namreč lahko električna napetost, ki je potrebna za tvorbo učinkovite iskre ob uporabi običajnih vžignih svečk, dvigne vse do 7.000 voltov, s čimer se poveča tudi obremenitev vžignih tuljav, posledično pa se lahko precej skrajša tudi življenjska doba tuljav. Med izgorevanjem utekočinjenega naftnega plina je večja tudi tvorba toplote, kar pomeni, da mora biti vžigna svečka sposobna večjega odvajanja toplote, prav tako pa lahko ob uporabi plina LPG hitreje pride do korozije elektrod in ohišja vžigne svečke.

Pokrivanje 95 odstotkov vozil

Pri podjetju NGK so prav za ta namen razvili zbirko vžignih svečk, ki so pod trgovskim imenom LPG LaserLine na voljo na utekočinjeni naftni plin predelanim avtomobilom znamk Audi, Volvo, Saab, Ford (2 x), Volkswagen, Peugeot in Fiat. Kot pravijo pri  NGK, so z njimi pokrili več kot 95 odstotkov avtomobilov, ki so v Evropi primerni za predelavo na utekočinjeni naftni plin, v nekaterih državah pa ta delež dosega celo 98 odstotkov. Z vžignimi svečkami LPG LaserLine so odgovorili na vse težave, ki jih prinaša predelava bencinskega motorja na utekočinjeni zemeljski plin.

Večja odpornost na agresivno okolje

Svečke imajo namreč pozitivno elektrodo s konico iz iridija in negativno elektrodo z oblogo iz platine. Oba materiala so na osnovno kovino nanesli s pomočjo zapletenega postopka, ki so ga patentirali pri podjetju NGK, in pri nanosu iridija na pozitivno elektrodo uporabili celo lasersko varjenje. In kakšno prednost prinaša takšna zasnova? Žlahtni kovini sta predvsem bolj odporni na agresivnejše okolje ob izgorevanju utekočinjenega naftnega plina. Tudi vrzel med obema elektrodama so vnaprej nastavili na 0,80 milimetra, zaradi česar v večini primerov ni potrebe po dodatni nastavitvi. Negativni elektrodi so namenili tudi jedro iz bakra, ki zagotavlja učinkovitejše odvajanje toplote in optimizira regulacijo višjih temperatur med zgorevanjem plina. S skrbnim oblikovanjem svečke so inženirji dosegli tudi zmanjšanje tvorbe saj, ki bi lahko zamazale kontakte. Ker je pozitivna elektroda svečke LPG LaserLine debela le 0,6 milimetra, za učinkovit vžig gorivne zmesi zahteva precej nižjo električno napetost od običajne svečke, hkrati pa s svojo obliko omogoči tudi enakomernejšo širitev območja vžiga.

Dodatna zaščita s posebno zlitino

Tudi ohišje svečke LPG Laserline je pokrito z nanosom posebne kovinske zlitine, ki ga učinkovito varuje pred višjimi temperaturami in povečanim tveganjem za korozijo. Kot pravijo pri NGK, podobnih nanosov trenutno ne ponuja noben drug proizvajalec vžignih svečk.

NGK

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna