B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Ste vedeli, kako enostavno je uničiti bistveni del klimatskega sistema pri sodobnih avtomobilih in kako se temu izogniti?

Ste vedeli, kako enostavno je uničiti bistveni del klimatskega sistema pri sodobnih avtomobilih in kako se temu izogniti?

Kompresor klimatskega sistema je najbolj zapletena in občutljiva komponenta v sistemu, ki omogoča kroženje in dvig tlaka hladilnega sredstva. Pravilno servisiran, vzdrževan in vožen avto skorajda ne more privesti do njegove odpovedi, v nasprotnem pa je prav kompresor zelo hitro na udaru.

Sodobni kompresorji so krmiljeni prek električnega regulacijskega ventila. Prednost takšnega pristopa je, da lahko kompresor stalno prilagaja stopnjo delovanja med 2 in 100 odstotki zmogljivosti, kar pri starejši tehnologiji elektromagnetne sklopke ni bilo mogoče in je bila takrat poraba energije zato lahko precej večja, mazanje pa bolj vprašljivo. A slaba stran modernih kompresorjev nastopi ob pomanjkanju ali napačnem tipu hladilnega sredstva v sistemu, v katerem mora biti hkrati primešano olje za mazanje. Premalo sredstva ali napačno sredstvo pomenita slabše mazanje in hlajenje sistema, posledično pa to privede do odpovedi kompresorja. Zato je redno servisiranje in preverjanje količine hladilnega sredstva v sistemu zelo pomembno. Priporočljiv servisni interval za klimatsko napravo je vsaj na dve leti, če vozilo prevozi več kot 30 tisoč kilometrov na leto, pa vsaj enkrat letno. Hkrati mora uporabnik vozila klimatsko napravo zaradi podmazovanja in čiščenja sistema uporabljati vse leto, ne le v vročini.

Drugi zelo pogost razlog odpovedi kompresorja je nepravilno delovanje ene od komponent, saj bo kompresor zaradi tega najbolj na udaru toplotnih in tlačnih obremenitev, ki bodo povzročile pregrevanje in prehitro obrabo ter končno popolno odpoved tega vitalnega dela. Kompresorju škodi tudi prekomerno obremenjevanja motorja, recimo vožnja z visokimi delovnimi vrtljaji, ali zunanje mehanske poškodbe, ki so posledica prometnih nesreč.

Če pride do okvare kompresorja, potem je treba poleg njegove menjave obvezno odpraviti tudi zunanje vzroke za odpoved, saj bo sicer tudi nov kompresor prej ali slej znova odpovedal. Držati se je treba tudi pravilnega postopka za ponovno vzpostavitev delovanja sistema klimatske naprave.

Poleg kompresorja so bistveni sestavni deli klimatskega sistema še kondenzator, sušilni filter in uparjalnik, ter seveda cevi in hladilna sredstva. V naših trgovinah GMT in Adel imamo vse potrebno za servisiranje klimatskih sistemov. Obrnite se na naše svetovalce ali kontaktirajte svojega skrbnika.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna