B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Nedelujoča klima, večja poraba goriva

Nedelujoča klima, večja poraba goriva

Klimatsko napravo v vozilu bi morali uporabljati skozi vse leto, saj stalno podmazuje in čisti sistem. Treba jo je tudi redno vzdrževati. Kako prepoznate, da klima v avtomobilu ne deluje pravilno?

Da nekaj ni v redu s hlajenjem v vozilu, vemo že tako, da nam je vroče. Klima ne doseže temperature, ki smo jo nastavili ali pa sploh ne hladi. Indici pa se lahko pokažejo že bistveno prej.

Pogosto že samo hlajenje ni dovolj učinkovito, alarm pa predstavljajo tudi nenavadni šumi iz zračnikov. Enako kot šumenje je lahko indic tudi smrad, ki pa je lahko tudi povsem normalen pojav. Drugače je, če smrdi po urinu ali zatohlem. To je lahko znak, da je v klimi umazanija. Lahko gre za zamašen filter zraka, ki prihaja v kabino.

Slaba skrb za klimatski sistem v vozilu vam lahko prinese tudi večje stroške za gorivo. Odlašanje s servisom lahko povzroči tudi odpoved kompresorja in s tem velike stroške popravila.

Tehnični inštruktor GMT Primož Rožnik svetuje, da naj delovanje klimatske naprave v vozilu strokovnjak pregleda vsaki dve leti, če pa na leto prevozite 30 tisoč kilometrov ali več pa vsako leto.

V klimatskih sistemih sodobnih vozil so vedno pogosteje nameščeni kompresorji, ki nimajo več elektromagnetne sklopke za vklop in izklop delovanja ampak so krmiljeni preko električnega regulacijskega ventila in delujejo skozi vse leto v območju med 2 % in 100 % njihove zmogljivosti.

Pozitivna stran tega je, da delujejo vedno s trenutno potrebno močjo ter tako zmanjšujejo porabo energije oziroma goriva in da v sistemu hladilno sredstvo, pomešano z oljem, vedno deloma kroži ter maže in čisti sistem. Slaba stran pa je, da ob pomanjkanju hladilnega sredstva deluje kompresor v višjem območju zmogljivosti, kot bi bilo treba in porablja dodatno energijo, ter da sistem obratuje brez zadostnega mazanja in hlajenja, kar privede do posledične odpovedi kompresorja.

Povišano porabo energije potrebne za pogon kompresorja povzročata tudi neučinkovit kondenzator in zamašen filter zraka kabine. »Odstotek povečane porabe goriva je odvisen od zmogljivosti motorja vozila, temperature zraka okolice in želene temperature notranjosti vozila. Večinoma pa je poraba goriva večja med 5. in 15. odstotki,« pravi Rožnik.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna