B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Znaki okvare turbopolnilnika

Znaki okvare turbopolnilnika

Pozitivnih učinkov uporabe prisiljenega polnjenja je ogromno, zato danes vse težje najdemo nov avtomobil brez te tehnologije. Izjemno natančna izdelava in dejstvo, da se turbina vrsti s hitrostjo do 250.000 vrtljajev v minuti pa pomenita, da je kakršnakoli poškodba ali druga napaka hitro pogubna.

Razlogov za okvaro je veliko, od pomanjkljivega mazanja ali prevrtenega polnilnika, do fizične poškodbe. Vzrok za to pa je lahko v izrabi ali pa v nepravilnem ravnanju voznika. Najbolj očiten znak, ki kaže na to, da je s turbino nekaj narobe, je izguba moči. V tem primeru motor še vedno deluje, a ni več tako poskočen, kot smo ga vajeni. Prvi znak pešanja je treba vzeti zelo resno, saj se lahko ignoriranje opozoril kasneje maščuje z resnejšo okvaro.

Če ob pospeševanje izpod motornega pokrova slišite glasno zavijanje ali žvižganje, ki ga sicer do takrat niste opazili, je prav mogoče, da se turbopolnilnik počasi poslavlja. Vzrokov za žvižganje je lahko veliko, najbolj pogosto pa gre za puščanje zraka ali plinov nekje v sistemu. Ko slišimo glasno žvižganje, je v 90 odstotkih za rešitev turbopolnilnika že prepozno, zato je ključno, da se na servisu zglasite ob prvem znaku težav.

Če se iz izpušne cevi vali modrikast ali siv dim, je to zagotovilo, da je nekaj narobe s turbopolnilnikom. Za dim je odgovorno zažgano olje, ki zaradi počenega ohišja turbine ali pa poškodovanega tesnila prihaja v izpušni sistem. Sicer pa ima večina sodobnih avtomobilov vgrajenih dovolj opozorilnih sistemov, da težava s turbopolnilnikom ne more ostati neopažena. Največkrat se na armaturni plošči prižge lučka, ki opozarja na okvaro motorja, a ta lahko pomeni katerokoli marsikaj. Vseeno je to dovolj velik razlog, da avtomobil takoj odpeljete na servis.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna