B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Najbolj zapostavljena tipka v avtu

Najbolj zapostavljena tipka v avtu

V avtu obstaja tipka "za vročino". Le da tega večina ljudi ne ve.

Tipka za recirkulacijo zraka v avtomobilski kabini ni za okras in ima precej širšo vlogo, kot si marsikdo predstavlja. Večina se spomni nanjo, ko zapeljejo skozi predor ali pa v območje, kjer je zunanji zrak kako drugače onesnažen (bližina smetišča ali živinorejskih farm, tovornjak, za katerim se močno kadi …)

Vendar pa tipka pride zelo prav tudi v vročini, saj pomaga hitreje ohladiti avto. Klimatska naprava je eden najbolj potratnih uporabnikov v modernih avtomobilih, ki za delovanje porablja več tisoč vatov energije in lahko prispeva k celo do 20 odstotkov krajšemu dosegu z rezervoarjem. Zato je zelo pomembno, da kompresorju pomagamo, kolikor je to mogoče. Če se namreč usedemo v avto, ki je prej ždel na vročem soncu, lahko znotraj pričakujemo temperature krepko prek 60 stopinj Celzija.

Prvi ukrep je seveda, da vsaj pol minute zračimo avtomobil z odprtimi vsemi okni. Drugi enako pomemben korak pa je vklop recirkulacije zraka, s čimer povzročimo, da kompresor klime med vožnjo hladi le še že pred tem že hlajeni zrak iz notranjosti avtomobila in ne zunanjega vročega. Ker bo temperatura zraka, ki gre mimo izparjevalnika, nižja, bo kompresor klime za delovanje potreboval precej manj energije, pojasnjujejo strokovnjaki za grelno-hladilne sisteme pri vozilih.

Med avtomatskimi in ročnimi klimatskimi napravami je velika razlika glede recirkulacije, saj moderna avtomatika ob začetnem delovanju "na polno" praviloma že sama od sebe zapre loputo zunanjega zraka, a le če je nastavljena na avtomatsko delovanje (AUTO). Ko je zrak primerno ohlajen, se loputa znova odpre. Vendar pozor - recirkulacijo zraka je treba izklopiti, če kakovost zraka v kabini upade.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna