B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Namesto rezervne gume, kit za popravilo

Namesto rezervne gume, kit za popravilo

Preberite, da boste vedeli, ko bo nenadoma spustila: kdaj, če sploh, se denarno izplača uporabiti kit za popravilo pnevmatike iz prtljažnika?

Današnji avtomobili imajo le še redko v prtljažniku rezervno pnevmatiko. Razlog je očiten - trend vse večjih koles je v zadnjih letih močan, še posebej zaradi navala križancev. Večja pnevmatika - manj prostornine v prtljažniku in večji vpliv na skupno maso oziroma porabo.

Zato proizvajalci rezervne gume nadomeščajo s kitom za popravilo, ki ga sestavlja posebno polnilo in kompresor. Polnilo se skozi ventil vbrizga v notranjost pnevmatike, nato pa s kompresorjem napolni gumo.

Ta komplet naj bi v primeru gumidefekta pomagal zakrpati manjše poškodbe na tekalnem delu pnevmatike v dolžini do 6 milimetrov. Rešitev pa je le zasilna in je primerna predvsem zato, da avto pripeljemo do vulkanizerja.

Večina voznikov se namreč ne zaveda, da je v primeru uporabe kita na poškodovani gumi takšna pnevmatika praktično le še za odpis, saj vam je vulkanizer praviloma ne bo popravljal, četudi bi bilo zaradi narave poškodbe to mogoče. Večino sredstev za zapolnitev, ki so na trgu, je namreč iz notranjosti pnevmatike težko odstraniti, prav tako zaradi različnih drugih tehničnih lastnosti popravilo takšne pnevmatike ni dovoljeno, opozarjajo pri nemškem avtoklubu ADAC.

Ali je potem sploh kdaj smiselno uporabiti kit za popravilo? "Če je pnevmatika že bolj na koncu svoje življenjske dobe in če znate uporabljati kit za popravilo, potem je ta rešitev čisto v redu," meni mehanik in vodja tehničnih izobraževanj v skupini GMT Primož Rožnik. Vendar opozarja na pravilno uporabo. "Če nisi vešč uporabe kita in so pnevmatike še zelo nove, potem priporočam najprej uporabo samo kompresorja iz kita. Z njim najprej preverite, kakšna je stopnja puščanja."

Pri kitu bodite pozorni, da vsebuje dovoljšno količino sredstva. Veliko ljudi tudi ne ve, da ima sredstvo omejen rok uporabe, zato ga je treba čez nekaj let zavreči in nabaviti novega. A so neodvisni testi v preteklosti pokazali, da med različnimi tekočinami in na splošno kiti proizvajalcev lahko prihaja do velikih razlik v kakovosti in zmogljivosti krpanja pnevmatik.

"Kiti naj se uporabljajo od preizkušenih proizvajalcev ali tisti, ki so originalno v vozilih," pravi Rožnik.

Če niste prepričani, kako pravilno uporabiti kit ali če tvegate, da bi morali zaradi njegove uporabe na koncu zavreči pnevmatiko, potem je ugodnejša in v primeru sklenjenega članstva oziroma zavarovanja bistveno cenejša možnost, da pokličete asistenco. Če seveda s seboj v avtu ne prevažate prave rezervne pnevmatike.

In še eno zlato pravilo: če opazite tujek v pnevmatiki, tega ne odstranjujte sami, ker pri pnevmatikah brez zračnic ta tujek zapolni luknjo in preprečuje močnejše izhajanje zraka. Poleg tega pa daje tujek vulkanizerju točne podatke o smeri in velikosti poškodbe tekalne površine.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna