B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Zakaj postaja servisiranje klimatskih naprav vse dražje?

Zakaj postaja servisiranje klimatskih naprav vse dražje?

V komaj enem letu se je cena za polnilni plin v avtomobilskih klimatskih napravah zvišala za več kot 300 odstotkov. Zakaj?

Evropska unija je po letu 2013 prepovedala uporabo starega hladilnega sredstva z imenom R134a v klimatskih napravah takrat na novo homologiranih avtov. Posledice so se v obliki skokovitega naraščanja cene sredstva R134a začele kazati lani, ko je prišla v veljavo naslednja stopnja, torej prepoved uporabe tega okoljsko zelo obremenjujočega plina v vseh novih vozilih. Hkrati pa je stopila v veljavo še omejitev količine, koliko tega sredstva lahko članice EU sploh še uvozijo. V obdobju med 2018 in 2020 lahko tako članice letno porabijo le še 63 odstotkov količine iz leta 2012.

Kaj se je zgodilo na trgu v vsega enem letu? Če je bilo še na začetku leta 2017 za kilogram plina R134a potrebno plačati le dobrih 10 evrov, danes kilogram istega plina stane že več kot 30 evrov

Primož Rožnik, vodja tehničnih izobraževanj v skupini GMT, v prihodnjih letih napoveduje le še nadaljnjo rast cen starega polnilnega plina R134a, ki pa bo vseeno še nekje do leta 2021 ostal cenejši od svojega naslednika, polnilnega sredstva z imenom HFO-1234yf. Slednjega v tem hipu še vedno izdelujeta le dve podjetji (DuPont in Honeywell), v prihodnjih letih pa naj bi njegova cena počasi padala.

Čeprav je v tem trenutku bistveno dražji, pa ima HFO-1234yf hkrati nekaj boljše termodinamične lastnosti od starega R134a, zaradi boljše tehnologije klimatskih sistemov v vozilih pa je količina novega hladilnega plina danes lahko tudi precej manjša, običajno zadostuje manj kot 500 gramov.

Rožnik pojasnjuje, da ima novi plin resda zanemarljiv toplogredni vpliv na okolje v primerjavi s starim R134a, a je hkrati tudi močno vnetljiv in bi lahko predstavljal nevarnost za potnike v primeru trčenj. Prav tako novi plin v stiku z vodo ali zračno vlago pri visokih temperaturah ustvari jedko fluorovodikova kislino.

Zato so se ga nekateri proizvajalci vozil dolgo otepali, koncern Daimler pa je celo razvil klimatsko napravo, ki za polnilo uporablja plin R744, ki temelji na naravno povsem nevtralnem in negorljivem ogljikovem dioksidu. Prednost tega sistema je, da je CO2 cenovno zelo ugoden in varen, a so polnilni in delovni tlaki takšnega sistema zelo visoki, tudi več kot 100 barov, kar poveča možnost okvar.

V starejšo klimatsko napravo se ne sme polniti novega plina HFO-1234yf. Če bi to vendarle storili, bi klimatska naprava nekaj časa delovala skoraj enako kot prej, po določenem času pa bi zaradi različnih kemijskih sestav plinov materiali, prilagojeni za starejši plin R134a, začeli propadati in prišlo bi do okvar sistemov.

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna