B2B trgovina

GMT Trgovine z avtodeli Servis. Znanje. Moč.

Klasične napake pri odločanju za nove pnevmatike

Klasične napake pri odločanju za nove pnevmatike

Naj zimska guma ostane na avtu čez poletje? Pravzaprav ni niti enega dobrega argumenta, zakaj bi bilo to priporočljivo, ravno nasprotno. Zaradi povsem drugačne zmesi ima zimska guma veliko boljši oprijem od letne pnevmatike v mrzlem vremenu, medtem ko pri visokih temperaturah postane zelo mehka in težko drži smer. To se še posebej čuti v naglih zavojih, zaradi česar lahko hitro pride do izgube nadzora nad avtom. Drugo z varnostjo neposredno povezano dejstvo pa je, da je zavorna pot zimske pnevmatike v primerjavi z letno veliko daljša - na toplem in suhem asfaltu za 10 odstotkov, na mokrem pa lahko tudi za 20 odstotkov - pri hitrosti 100 km/h je zavorna tako daljša za kar 20 metrov!

"Tudi sam sem naredil napako, ko sem rekel, 'bom zimske gume zvozil do konca in šele nato kupil nove.' Osebno sem naredil to enkrat in nikoli več, saj sedaj dobro vem, zakaj sem takrat razbil avto," pravi Primož Rožnik, vodja tehničnih izobraževanj v skupini GMT. Skratka, ni ravno prihranil denarja.

Zimsko pnevmatiko toplo vreme tudi zelo hitro uničuje, saj se obrablja za 60 odstotkov hitreje kot pa v zimskih razmerah. Hkrati vroč asfalt dobesedno zapeče vrhnjo plast gume, zato izgubi prožnost in je za naslednjo zimo praktično izgubljena. Poleti zimska pnevmatika ustvarja tudi precej višje trenje, zato je poraba goriva občutno višja, pa še precej glasnejša je med vožnjo v primerjavi z letno pnevmatiko. So vsa ta dejstva res še razlog za nespametno varčevanje?

Rožnik pa opozarja tudi na napačen pristop strank pri izbiri svojih naslednjih pnevmatik. "Vozniki morajo pred izbiro pnevmatik najprej sami pri sebi predelati, kako zmogljiv avto imajo, kakšen je njihov način vožnje in koliko kilometrov naredijo na leto. Na zmogljiv avto s športnim načinom vožnje poceni guma ne gre. In tudi, če je v ospredju iskanje pnevmatike, ki bo zdržala 40 tisoč kilometrov, mora lastnik kupiti gumo, ki bo kos zmogljivostim vozila. V nasprotnem pnevmatika ne bo zdržala pritiskov, kar se bo najprej videlo na mokri cesti."

A vse prevečkrat kupci gume izbirajo pod pritiskom. "Jeseni se mu zdijo še dobre, ko jih spomladi odpakira, pa vidimo, da so izrabljene. Nato nastopi panika, saj ima avto že pri vulkanizerju in bi rad na hitro nekaj opravil. V teh primerih pride velikokrat do napačnega nakupa, saj izberejo pnevmatike, ki so tisti hip na voljo pri vulkanizerju, ob tem pa si rečejo, 'pa saj bo dobra.'"

Prometna nesreča

Prijava na e-obvestila tukaj
Vrsta kupca
* polja z zvezdico so obvezna